آپارتمان‌های رهن کامل در تهران

آپارتمان‌های رهن کامل در تهران

در مورد آپارتمان‌هایی که به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره فایل شده‌اند نیز قید «قابل تبدیل» لحاظ شده است.

کد خبر : ۶۷۴۶۸
بازدید : ۱۱۵۶
با وجود اینکه در نیمه دوم سال تقاضا برای اجاره مسکن به مراتب کمتر از نیمه اول سال است، اما همچنان بهای پیشنهادی آپارتمان‌هایی که به‌صورت «رهن کامل» عرضه شده‌اند، فاصله زیادی با بالاترین حد متعارف اجاره‌بها در هر منطقه ندارد و نزدیک سقف است.

بسیاری از مشاوران املاک معتقدند در تهران «فصل اجاره» معنا و مفهوم خاصی ندارد و اگرچه بازار نقل و انتقالات ملکی در تابستان داغ‌تر است، اما در تمام فصول دیگر نیز حجم قابل قبولی از عرضه و تقاضا وجود دارد. با این حال همین مقدار اندک کاهش تقاضا در بازار اجاره سبب شده بر تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل که مطلوب مستاجران است، افزوده شود.

بر خلاف سال گذشته که به دنبال ابلاغیه کاهش نرخ سود بانکی، آپارتمان برای رهن کامل به کالایی نایاب در بازار مسکن تبدیل شده بود، امسال با توجه به اینکه مصوبه نرخ‌های بانک مرکزی همچون سال گذشته سفت و سخت اجرا نمی‌شود و از طرفی مختصات بازار مسکن دستخوش تغییرات اساسی نسبت به سال گذشته شده و تحت تاثیر افزایش شدید قیمت‌ها، عده زیادی از متقاضیان بالقوه خرید مسکن ناگزیر روانه بازار اجاره شده‌اند، تعداد آپارتمان‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل در بنگاه‌ها بسیار زیاد است.
حتی در مورد آپارتمان‌هایی که به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره فایل شده‌اند نیز قید «قابل تبدیل» لحاظ شده است. البته تحقیق از مشاوران املاک نشان می‌دهد در بسیاری از محله‌های متوسط و متوسط رو به بالا، آپارتمان‌هایی که به‌صورت ترکیب رهن و اجاره فایل شده‌اند، بهای مناسب‌تری نسبت به آپارتمان‌های رهن کامل دارند، چراکه مالکان بر این باورند که فایل رهن کامل ارزش بیشتری نسبت به فایل رهن و اجاره دارد. هر چند در نهایت برای عقد قرارداد چانه‌زنی در مورد رقم پیشنهادی رهن کامل موثر است.
آپارتمان‌های رهن کامل در تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید