قسمت اول سریال نهنگ آبی

قسمت اول سریال نهنگ آبی

«آرمین دانشجوی تیزهوش و درونگرای رشته امنیت شبکه است که بیشتر وقت خود را در سایت کتابخوانی تازه تاسیسش صرف می‌کند. پدر او به بیماری ام‌اس مبتلاست و در آستانه جدایی از مادرش قرار دارد. در این میان سایت کتابخوانی آرمین باعث آشنایی او با ژاله و ورودش به ماجرا‌هایی عجیب و تازه می‌شود.» روی پوستر سریال، در کنار عکس‌ها و تصاویر بازیگران هم این عبارت آمده است: «تا وقتی حرف بزنی زنده می‌مونی.»

کد خبر : ۶۷۵۳۸
بازدید : ۱۴۹۰
قسمت اول سریال نهنگ آبی
دیروز قسمت اول سریال «نهنگ آبی» در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و بعد هم با قیمت ٤ تا ٥‌هزار و ٥٠٠ تومان روی خروجی سایت‌های دانلود قانونی قرار گرفت. فریدون جیرانی کارگردان این اثر است و سعید ملکان تهیه‌کنندگی این سریال ۳۰قسمتی را برعهده دارد.
همین چند روز قبل هم البته عوامل فیلم برای اکران خصوصی قسمت اول آن دور هم جمع شدند و برایش کیک بریدند. فریدون جیرانی که درواقع نخستین تجربه‌اش در شبکه نمایش خانگی را پشت سر می‌گذارد، همان جا ابراز امیدواری کرد که مردم سریالش را دوست داشته باشند.
در خلاصه قسمت اول این سریال که در دسترس عموم قرار گفته، آمده است: «آرمین دانشجوی تیزهوش و درونگرای رشته امنیت شبکه است که بیشتر وقت خود را در سایت کتابخوانی تازه تاسیسش صرف می‌کند. پدر او به بیماری ام‌اس مبتلاست و در آستانه جدایی از مادرش قرار دارد. در این میان سایت کتابخوانی آرمین باعث آشنایی او با ژاله و ورودش به ماجرا‌هایی عجیب و تازه می‌شود.» روی پوستر سریال، در کنار عکس‌ها و تصاویر بازیگران هم این عبارت آمده است: «تا وقتی حرف بزنی زنده می‌مونی.»

حالا فریدون جیرانی در گفت‌وگویی که با ایسنا داشته، از چندوچون شبکه نمایش خانگی گفته است: «هر کسی که به شبکه نمایش خانگی ورود می‌کند، طبیعتا تصور می‌کند کار درستی انجام داده و با موفقیت روبه‌رو می‌شود؛ اما به‌هرحال تولید سریال در شبکه نمایش خانگی نسبت به ساخت سریال در تلویزیون با ریسک‌های بیشتری همراه است.»
جیرانی معتقد است که شبکه نمایش خانگی جای تلویزیون خصوصی را گرفته است؛ یعنی اگر تلویزیون خصوصی بود، دیگر شبکه نمایش خانگی وجود نداشت: «در شبکه نمایش خانگی تماشاگران باید سریال مورد نظرشان را انتخاب و سپس خریداری کنند. درحالی‌که مخاطبان تلویزیون از میان گزینه‌های موجود سریال‌های مورد علاقه‌شان را انتخاب و تماشا می‌کنند؛ بنابراین از آنجایی مخاطب در شبکه نمایش خانگی باید برای تماشای سریال هزینه کند، قطعا سریالی را انتخاب می‌کند که نظر او را جلب کرده و برایش ارزش داشته باشد.»
او درباره تفاوت ساخت سریال در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی می‌گوید: «شبکه نمایش خانگی جای تلویزیون خصوصی را گرفته است؛ یعنی اگر تلویزیون خصوصی بود، دیگر شبکه نمایش خانگی وجود نداشت. در شرایط فعلی هم شبکه نمایش خانگی که در اختیار دولت است، به نوعی می‌خواهد به نگاه‌ها و قصه‌های دیگری که شاید در تلویزیون نتواند روی آن‌ها کار کند، بپردازد. درواقع شبکه نمایش خانگی فضا را برای کار‌هایی که به خواسته‌ها و مطالبات برخی اقشار پاسخ می‌دهد، بازتر کرده است.»
‎جیرانی در پاسخ به این پرسش که آیا شبکه نمایش خانگی رقیب تلویزیون شده است هم توضیحاتی داشت: «نمی‌توان گفت که این دو مدیوم با هم رقیب هستند. تلویزیون سبک خودش را دارد و شبکه نمایش خانگی هم با توجه به سبکی که دارد، تولید سریال می‌کند. هر کدام از این مدیوم‌ها به صورت مجزا کارشان را انجام می‌دهند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید