زندانی فراری در مهمانی شبانه دستگیر شد

زندانی فراری در مهمانی شبانه دستگیر شد

حل میهمانی شبانه زیر نظر گرفته شد و پس از آنکه تمامی متهمان وارد خانه ویلایی شدند، مأموران قبل از آنکه متهمان فرصت پیدا کنند که دست به اسلحه شوند آن‌ها را بازداشت کردند. کوروش و دو برادرش و دو نفر از دوستانش به همراه چند دختر جوان که در فرار به آن‌ها کمک کرده بودند در خانه ویلایی توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شدند.

کد خبر : ۶۷۶۰۴
بازدید : ۱۵۳۷
زندانی فراری در مهمانی شبانه دستگیر شد
مرد زندانی که با همدستی دوستانش سناریوی فرار خود را از بیمارستان اجرا کرده بود پس از ۹۳ روز در میهمانی شبانه یک خانه ویلایی دستگیر شد.

فرار هالیوودی
ساعت ۱۱ صبح ۹ آبان، خودروی زندان مقابل درمانگاه بیمارستان امام خمینی توقف کرد و مرد زندانی به همراه مأمور بدرقه از خودرو پیاده شد. طبق مکاتباتی که با بیمارستان از سوی زندان صورت گرفته بود، کوروش آن روز برای درمان به آنجا منتقل شد. به محض ورود به بیمارستان چهار مرد جوان که صورت‌های خود را پوشانده بودند درحالی که اسلحه کلاشنیکف به‌دست داشتند وارد محوطه بیمارستان شدند. یکی از آن‌ها اسلحه‌اش را به سمت مأمور بدرقه گرفت و با تهدید وی و افرادی که در حیاط بیمارستان بودند و با شلیک چند تیر هوایی موفق به فراری دادن زندانی شدند. متهمان سوار بر سه خودرو شاسی بلند و دو موتورسیکلت به همراه مرد زندانی از محل متواری شدند.

سابقه مرد زندانی
پس از این فرار مشخص شد کوروش به اتهام زورگیری به زندان افتاده بود. وی چندی قبل قصد داشته با تهدید سلاح از زن جوانی در خیابان زورگیری کند، اما به محض حضور مأموران با تهدید سلاح جلو خودرو پرایدی را گرفته و پس از پیاده کردن راننده پشت فرمان نشسته و فرار کرده است. بدین ترتیب تعقیب و گریز آغاز شد.
مأموران چندین بار به سارق خودرو پراید دستور ایست دادند، اما مرد جوان بدون توجه به اخطار آن‌ها به فرارش ادامه داد. درنهایت مأموران چندین تیرهوایی شلیک کرده و زمانی که دیدند سارق فراری قصد تسلیم ندارد با توجه به قانون به‌کارگیری اسلحه به سمت خودرو تیراندازی کردند.
در این تیراندازی تیر به راننده فراری برخورد کرد و او دستگیر شد. کوروش که مجروح شده بود سابقه شرارت، سرقت مسلحانه و نزاع و درگیری در پرونده خود داشت، بنابراین به دستور بازپرس ایرد موسی از شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت تهران مورد تحقیق قرار گرفت. با تکمیل تحقیقات او با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی روانه زندان شد، اما به‌دلیل جراحت برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شده بود که با همدستی دوستانش موفق به فرار شد.

دستگیری یکی از متهمان
به‌دنبال فرار متهم جوان از بیمارستان، موضوع بلافاصله به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد و به دستور بازپرس ایرد موسی بررسی‌ها برای دستگیری مرد زندانی و همدستانش آغاز شد. در نخستین گام کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته بیمارستان و اطراف آن پرداخته و شماره پلاک خودرو‌هایی را که متهمان با آن‌ها متواری شده بودند به‌دست آوردند.
اما بررسی‌ها نشان می‌داد که پلاک‌ها مدتی قبل از روی خودرو‌هایی در سطح شهر تهران به سرقت رفته است. در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت موفق به دستگیری یکی از متهمان در مخفیگاهش در اطراف تهران شدند. این درحالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد مرد زندانی و همدستانش پس از آزادی نقشه سرقت از خانه‌های پایتخت را از سر گرفته و شبانه با ورود به خانه‌های مردم اقدام به سرقت طلا و وسایل با ارزش می‌کردند.

میهمانی شبانه
در ادامه تحقیقات و زیر نظر گرفتن مخفیگاه‌های متهمان فراری، کارآگاهان دریافتند که متهمان چهارشنبه ۱۰ بهمن در ویلایی در استان البرز میهمانی شبانه‌ای بر پا خواهند کرد. با به‌دست آمدن این سرنخ، محل میهمانی شبانه زیر نظر گرفته شد و پس از آنکه تمامی متهمان وارد خانه ویلایی شدند، مأموران قبل از آنکه متهمان فرصت پیدا کنند که دست به اسلحه شوند آن‌ها را بازداشت کردند. کوروش و دو برادرش و دو نفر از دوستانش به همراه چند دختر جوان که در فرار به آن‌ها کمک کرده بودند در خانه ویلایی توسط کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شدند.
آن‌ها در تحقیقات عنوان کردند که از مدت‌ها قبل نقشه این فرار هالیوودی را طراحی کرده بودند و زمانی که قرار به انتقال کوروش به بیمارستان شد او موضوع را به برادرش اعلام کرد تا نقشه فرار را اجرا کند. سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در رابطه با این خبر گفت: متهمان برای تحقیقات به اداره یکم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند. بررسی‌ها در رابطه با این پرونده و جرایم احتمالی متهم فراری و همدستانش ادامه دارد.
منبع: ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید