نقاشی ساختمان، بهترین راه تغییر

نقاشی ساختمان، بهترین راه تغییر

نقاشی ساختمان علاوه بر زیبایی، باعث بالا بردن ارزش ملک هم خواهد شد؛ همچنین در مقابل خیلی از آسیب‌ها، از ساختمان شما محافظت می‌کند

کد خبر : ۶۷۶۳۷
بازدید : ۲۳۵۴

نقاشی ساختمان، بهترین راه تغییر:

هر وقت احساس کردید دچار یکنواختی و روزمرگی شده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر به‌ فکر یک تغییر مثبت باشید؛ نقاشی ساختمان یکی از کم‌هزینه‌ترین، چشم‌گیرترین و سریع‌ترین روش‌های تغییر می‌باشد؛ تغییری موثر مثل نقل مکان کردن به یک خانه‌ی جدید و شروع یک زندگی نو!

اهمیت نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان علاوه بر زیبایی، باعث بالا بردن ارزش ملک هم خواهد شد؛ همچنین در مقابل خیلی از آسیب‌ها، از ساختمان شما محافظت می‌کند و مسلما به دلیل زیبایی‌ای که با خودش به همراه دارد، برای اعضای خانواده به‌ویژه کودکان که زمان بیشتری را در خانه هستند، بسیار چشم‌نوازو دوست‌داشتنی است! شما می‌توانید با ایده‌های نقاشی زیبا، بهدیوارها نشاط بیشتری ببخشید تا جلوه‌ی زیباتری داشته باشند.

تاثیر نور بر انتخاب رنگ‌ها

فراموش نکنید که نور اصلی اتاق، بر انتخاب رنگ‌ها تاثیر می‌گذارد؛‌ چون رنگ‌ها در انواع مختلف نور از جمله نور خورشید،نور غیرمستقیم روز و نور مصنوعی، متفاوت به نظر می‌رسند. مثلا، نور لامپ فلورسنت، دارای نورهای سبزرنگ است؛ درصورتی که لامپ‌های رشته‌ای یا هالوژن، نور زرد دارند که باعث می‌شود، رنگ‌های کم رنگ را نامحسوس‌تر نشان دهند.

یا در خونه‌هایی که در قسمت شمالی قرار دارند و آفتاب‌گیر نیستند، استفاده از رنگ‌هایی که نور را انعکاس نمی‌دهند،فضای اتاق را بی‌روح،دلگیر و کوچک می‌کند. به همین خاطر در واحدهای شمالی، هم باید از رنگ‌های گرم و هم از نورهای مصنوعی زرد استفاده کنید؛بهتر است بدانید که چراغ‌هایی که سایه‌های مات دارند، نور را به پایین منعکس و در فضا ایجاد تناقض می‌کنند. در حالی‌که لوسترها و منابع نور که دارای سایه‌های نیمه شفاف هستند، نور را ملایم‌تر و فضا را آرام‌تر جلوه می‌دهند.

رنگ‌های روشن باعث می‌شونددیوارها بازتر و سقف بلندتر به نظر آید؛ در حالی که رنگ‌های تیره دیوارها را جلوتر و سقف را کوتاه‌تر نشان می دهند؛ برای مثال اگر اتاقی باریک، بلند و بی‌قواره داشته باشید، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مناسب، آن اتاق را به شکل مربع و زیباتر تبدیل کنید.

انواع رنگ‌ها در نقاشی ساختمان

  • رنگ‌ها بر دو نوع قابل شستشو (روغنی) و غیرقابل ‌شستشو (پلاستیکی) تقسیم می‌شوند.
  • رنگ‌های پلاستیک قابل شستشو نیستند. این نوع از رنگ‌ها بدون بو هستند، نقص‌ها را بهتر پوشش می‌دهندو اصولا برای پوشش‌دهی سقف‌ فضاهایی مثل اتاق‌ها و پذیرایی مناسبند. یکی از مزایای این رنگ این استکه سقف را بلندتر نشان می‌دهد.
  • رنگ‌های پلاستیک بر پایه آب هستند؛یعنی حلال آن‌ها آب است؛ سریع خشک می‌شوند و به راحتی هم با آب پاک خواهند شد.
  • رنگ‌های روغنی قابل شستشو هستند و تینر حلال‌ آن‌هاست.این نوع رنگ در دو حالت مات و براق به فروش می‌رسد. معمولا برای تضمین کیفیت مناسب‌تر، نقاشان ساختمان این دو نوع رنگ را با هم مخلوط می‌کنند تا معایبی که هر کدام به‌تنهایی دارند تا حدودی مرتفع شود.
  • رنگ‌ روغنی براق، دوام بیشتری در رنگ ساختمان دارد و تمیز کردن آن‌ راحت‌تر است؛ اما اگر دیوار کاملا صاف نباشد، نواقص را بیشتر نشان می‌دهد.
  • کاربرد رنگ روغنی برای مکان‌هایی مانند سرویس‌های بهداشتی مناسب‌ترند.
  • رنگ‌های آکریلیک نوعی از رنگ‌ها هستند که بر پایه آب و بدون بو هستند و با آب پاک نمی‌شوند. این رنگ‌ها طیف وسیع و متنوعی دارند.
  • رنگ‌های اكریلیك یا همان رنگ‌های روغنی، بدون بو هستند و به شكل نیمه براق تولید می‌شوند که دیگرنیازی به تركیب رنگ مات و براق ندارند؛ همچنین رنگ‌های اكریلیك ساختمان، دوستدار محیط زیست نیزهستند.

نقاشی ساختمان، بهترین راه تغییر:

محاسبه هزینه نقاشی ساختمان

خانه‌ی شما از اتاق‌های متعددی تشکیل شده و هر کدام از این اتاق‌ها می‌توانند شرایط خاصی داشته باشند. احتمالا حوصله‌ی سروکله زدن با شرایط تاثیرگذار در قیمت نهایی را ندارید و دنبال یک راه ساده برای آگاهی از حدود قیمت نقاشی ساختمان می‌گردید. به همین دلیل، می‌خواهیم یک فرمول ساده برای این کار را به شما معرفی کنیم؛

برای بدست آوردن کل حجم کار نقاشی سقف ودیوار باید:

  • متراژ خانه مسکونی را در عدد 3 ضرب کنید. مثلا یک خانه 7۰ متری، در عدد 3 ضرب می‌شود و در کل 210 مترمربع سطح قابل رنگ آمیزی دارد.
  • متراژ محل اداری را در عدد 3.3 ضرب کنید. مثلا یک محل اداری 100 متری، در عدد 3.3 ضرب می‌شود و در کل 330 مترمربع سطح قابل رنگ آمیزی دارد.
  • متراژ راه پله را در عدد 4 ضرب کنید. مثلا یک راه پله 10 متری، در عدد 4 ضرب می‌شود و در کل 40 مترمربع سطح قابل رنگ آمیزی دارد.
  • ارتفاع سقف: متوسط ارتفاع دیوار، یعنی کف تا سقف، در ساختمان‌های مسکونی 2.8 متر است؛ در صورتی که ارتفاع بیشتر باشد، مبلغی به قیمت کل اضافه می‌شود.
  • ظریف‌کاری: بخش‌های کارشده سقف و دیوارها مثل گچ بری و سقف کاذب که نیاز به کار بیشتر و گاهی اوقات متریال متفاوت دارند، باعث تغییر قیمت نقاشی ساختمان می‌شوند. همچنین رنگ‌کاری آرک‌ها یا چهارچوب در و پنجره به دلیل نیاز داشتن به زیرسازی اولیه و بتونه کاری، از عوامل موثر دیگری بر هزینه کل نقاشی ساختمان هستند.
  • اقدمات اصلاحی: مصالحی مانند آجرهای تزئینی فضاهای داخلی، مقدار بیشتری رنگ مصرف می‌کنند و در نتیجه در هزینه نهایی نقاشی ساختمان تاثیر دارند.

البته دقت داشته باشید، مبلغی که به دست می‌آورید، تقریبی است و نمی‌توانید به عنوان قیمت نهایی نقاشی ساختمان روی آن حساب باز کنید. مثلا نیاز به بتونه کاری زیاد از جمله عواملی است که قیمت نقاشی ساختمان را افزایش می‌دهد.

استفاده آسان از خدمات نقاشی ساختمان

حال که تصمیم برای انجام نقاشی ساختمان خود گرفته اید و قصد دارید تا حال و هوای منزل‌تان را تغییر دهید، حتما می‌دانید که پیدا کردن نقاش با مهارت برای نقاشی ساختمان کار دشواری است. نقاشی که هم باسلیقه بوده و هم از بهترین رنگ‌ها برای نقاشی ساختمان شما استفاده کند.

آچاره خدمات نقاشی ساختمان را با همین هدف که دغدغه شما در این زمینه برطرف گردد، به شما عزیزان ارائه می‌دهد.شما به راحتی می توانید درخواست سرویس نقاشی ساختمان را که مدنظرتان است از طریق اپلیکیشن و یا سایت آچاره ثبت کنید تا متخصصان نقاشی ساختمان آچاره به شما پیشنهاد انجام کار دهند؛حالا شما می‌توانید بر اساس تعداد کارهای انجام داده، نظرات دیگر مشتریان و امتیاز متخصصان نقاشی ساختمان، فردی را که برای انجام کار خود مناسب‌تر می‌دانید، انتخاب نمایید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید