نکاتی درباره خرید و اجاره آپارتمان در سعادت آباد

در سال‌های خیلی دور در منطقه‌ای که این روزها به سعادت آباد می‌شناسیم قلعه‌ای بوده که حاجی سیدحسن نامی مالک آن بوده است که بعد به فردی به نام منصور آقا می‌رسد.

کد خبر : ۶۷۷۲۵
بازدید : ۹۹۲

در سال‌های خیلی دور در منطقه‌ای که این روزها به سعادت آباد می‌شناسیم قلعه‌ای بوده که حاجی سیدحسن نامی مالک آن بوده است که بعد به فردی به نام منصور آقا می‌رسد و اون نیز آن را می‌فروشد تا اینکه سه دانگ آن را سید ضیاءالدین طباطبایی، نخست وزیر کابینه سیاه در سال 1299شمسی خریداری می‌کند و با استخدام کشاورزان به کاشت یونج و گندم در آن می‌پردازد و با کارهای آبادانی مانند انتقال آب چشمه‌ای بالا دست به داخل محله و درخت کاری به رونق این روستا می‌کوشد.

در ابتدا کشاورزانی که در این روستا کار می‌کردند چون اغلب سید بودند این روستا به نام سادات آباد مشهور شد. با گذشت زمان و افزودن کارگران بیشتر، تلفظ این روستا به سعادت تغییر پیدا کرد و نام سعادت آباد کم کم شکل گرفت.

سعادت آباد کجاست؟

سعادت آباد محله نسبتا مرفه نشینی است که در شمال غرب تهران واقع در منطقه 2شهرداری قرار دارد. تنوع قیمت در این محله به گونه‌ای است که افرادی که به دنبال خرید آپارتمان در سعادت آباد هستند می‌توانند با بودجه متوسط و بالا آپارتمانی خریداری کنند.

سعادت آباد از شمال به بزرگراه یادگار امام، از جنوب به شهرک غرب، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به فرحزاد و بلوار فرحزادی منتهی می‌شود. بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش) نیز از وسط یکی از خیابان‌های این محله به نام علامه طباطبایی عبور کرده که آن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده است.

این محله دارای مناطق گوناگون مرفه و متوسط نشینی مانند بلوار بهزاد، کوی فراز، بلوار پاکنژاد، 24متری، خیابان‌های علامه طباطبایی شمالی و جنوبی، فرهنگ و بلوارهای فرحزادی و شهرداری هست و میدان کاج که مدتی است به نام شهید تهرانی مقدم تغییر نام داده است از میادین مشهور تهران محسوب می‌شود که میدان اصلی این محله محسوب می‌شود.

امکانات سعادت آباد

سعادت آباد تقریبا همیشه پر جنب و جوش است. در صورتیکه به دنبال خرید خانه در سعادت آبا د هستید خوب است بدانید که با سکونت در این محله به راحتی می‌توانید به فروشگاه‌های مختلف بزرگ و کوچکی که برای تامین موارد مورد نیازتان تدارک دیده شده، بروید بطوریکه افرادی که به دنبال خرید پوشاک و کفش و کیف هستند، می‌توانند به مراکز خریدی مانند ابریشم، سروستان و ... مراجعه کنند و یا برای خرید مایحتاج خوراکی هم به فروشگاه‌های بزرگی مانند شهروند و هایپراستار بروند.

از آن سو پارک‌های متعددی مانند صدف، آبشار، فرهنگ، دلاوران، کوهسار و پرواز برای پیاده‌روی بزرگسالان و بازی کودکان طراحی شده است. به خصوص پارک پرواز در یکی از بلندترین نقاط تهران واقع شده است که به ویژه در شب منظره تماشایی از تهران را می‌شود در این پارک مشاهده کرد.

سعادت آباد دارای مساجد مختلفی مانند مسجد الرسول (ص)، مسجد قدس و پیامبراعظم (ص) هم هست که همیشه مراسم مذهبی و کلاس‌های آموزشی در آنها برگزار می‌شود.

این محله دارای سه بیمارستان معروف مدرس، عرفان و پارسیان است که علاوه بر کادر پزشکی معتبر با بیشتر بیمه‌های درمانی طرف قرارداد هستند. ضمن اینکه سعادت آباد دارای مراکز آموزشی و دانشگاهی معروفی مانند دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه مام صادق (ع) هم هست.

اگر به دنبال رهن و اجاره آپارتمان در سعادت آباد هستید، مراجعه به بخش املاک سایت دیوار می‌تواند موارد گوناگونی که مناسب بودجه شما باشد را در اختیارتان قرار دهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید