گوینده زن مجهز به هوش مصنوعی

گوینده زن مجهز به هوش مصنوعی

گویندگان دارای هوش مصنوعی می‌توانند متون خبری را مانند یک مجری حرفه‌ای بخوانند و به صورت زنده برنامه اجرا کنند.

کد خبر : ۶۸۳۳۰
بازدید : ۱۲۰۴
گوینده زن مجهز به هوش مصنوعی
'
شینهوا' خبرگزاری رسمی چین که آبان ماه سال گذشته از نخستین گوینده مرد مجهز به هوش مصنوعی خود رونمایی کرده بود دیروز یکشنبه نیز نخستین گوینده زن مجهز به هوش مصنوعی اش را معرفی کرد.
گوینده جدید شینهوا خانم 'شین شیائو مینگ' نام دارد و او قرار است همکار گوینده مرد این خبرگزاری به نام 'شین شیائو خائو' شود که قبلا رونمایی شده بود. این گوینده زن خبر که در بخش انگلیسی شینهوا کار می‌کند از نظر ظاهری به شکل یک زن است و حرکات چهره و صدای یک فرد واقعی را دارد.

خانم 'شین شیائو مینگ' که برای نخستین بار بر صفحه تلویزیون شینهوا حاضر شده بود در معرفی خود گفت که ظاهر و صدای من از روی ظاهر و صوت خانم 'چو منگ' یکی از گویندگان معروف و واقعی شینهوا ساخته شده است.
او تصریح کرد که در دو فصل آینده با همکاری آقای 'شین شیائو خائو' همتای مصنوعی خود، اخبار چین و جهان را به سمع و نظر گویندگان خواهد رساند.

این دو گوینده خبر زن و مرد مجهز به هوش‌مصنوعی خبرگزاری شینهوا با همکاری شرکت چینی Sogou ساخته شده اند. شینهوا می‌گوید گویندگان دارای هوش مصنوعی می‌توانند متون خبری را مانند یک مجری حرفه‌ای بخوانند و به صورت زنده برنامه اجرا کنند، آن‌ها همچنین قابلیت کار به صورت شبانه روزی در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت رسمی این خبرگزاری را دارند.

شینهوا اعلام کرده است این مجری مصنوعی می‌تواند هزینه تولید خبر را کاهش دهد و کارایی این خبرگزاری را بهبود بخشد.
منبع: ایرنا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید