نقشه حرفه‌ای برای سرقت ۳ میلیاردتومانی از خانه مرد ثروتمند

نقشه حرفه‌ای برای سرقت ۳ میلیاردتومانی از خانه مرد ثروتمند
کد خبر : ۶۸۵۴۹
بازدید : ۱۶۹۵۱

نقشه حرفه‌ای برای سرقت ۳ میلیاردتومانی از خانه مرد ثروتمند

سارقان مأمورنما به پیشنهاد کارمند اخراجی یک شرکت، اقدام به سرقت سه میلیاردتومانی از منزل مدیر شرکتی خصوصی کردند.

به گزارش شرق، ساعت ۱۶:۳۰ روز ۱۵ آبان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع سرقت منزل با تهدید صاحبخانه، به کلانتری ۱۶۳ ولنجک اعلام و با حضور مأموران و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد دو مرد به همراه یک زن تحت عنوان مأمور، وارد خانه‌ای در منطقه زعفرانیه - خیابان آصف شدند، با تهدید اسلحه اقدام به بستن دست و پای همسر مال‌باخته کردند و پس از تخریب گاوصندوق طلاجات، چک‌های بین‌بانکی، وجوه و ارز‌های داخل گاوصندوق را به ارزش تقریبی سه میلیارد تومان سرقت کردند.


مال‌باخته درباره نحوه اطلاع از موضوع سرقت، گفت: زمانی که وارد خانه شدم، همسرم را با دست و پای بسته در حالی که به همراه دختر پنج‌ساله‌ام در یکی از اتاق‌ها حبس شده بود، پیدا کردم. همسرم گفت: دو مرد به همراه یک زن وارد خانه شدند و اقدام به سرقت محتویات داخل گاوصندوق کردند. این پرونده ضمن هماهنگی با شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، در اختیار کارآگاهان اداره پنجم مبارزه با سرقت‌های به عنف قرار گرفت.


همسر مال‌باخته پس از حضور در پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود ساعت ۱۴ روز حادثه دو مرد به همراه یک زن به عنوان مأمور به درِ خانه مراجعه کردند و مدعی شدند همسرم پول‌شویی کرده است. آن‌ها به بهانه بازرسی وارد خانه شدند، اما به‌محض ورود سلاحی را روی سرم گذاشتند و من را به همراه دختر پنج‌ساله‌ام به داخل یکی از اتاق‌ها بردند. در آنجا دست و پای من را بستند و تهدید کردند در صورت ایجاد سروصدا یا درخواست کمک، برای دخترم اتفاق بدی خواهد افتاد. از ترس اینکه برای دخترم اتفاقی نیفتد، مجبور به سکوت شدم. آن‌ها سراغ گاوصندوق را گرفتند. کاملا مشخص بود اطلاعات دقیق و کاملی از همسرم، محل کارش و... دارند. پس از تخریب درِ گاوصندوق، همه اموال داخل آن را برداشتند و در حالی که من و دخترم داخل یکی از اتاق‌ها محبوس شده بودیم، از خانه خارج شدند. کارآگاهان با آغاز رسیدگی به پرونده، به تحقیقات میدانی از محل کار مال‌باخته در یک شرکت خصوصی فعال در زمینه حسابداری و امور مالی پرداختند و اطلاع پیدا کردند چند فقره سرقت خرد از قبیل: سرقت گوشی تلفن همراه، ساعت و... در داخل شرکت انجام شده است.


مأموران در ادامه با بررسی سوابق اعضای شرکت موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه دزدی به‌ویژه سرقت منزل، به نام علیرضا (۳۵ ساله) شدند که از حدود چهار سال پیش در شرکت مشغول به کار شده بود و یکی از افراد مورد اعتماد مال‌باخته به حساب می‌آمد. کارآگاهان درادامه اطلاع پیدا کردند علیرضا یک روز قبل از وقوع سرقت به بهانه رفتن به شهرستان مرخصی گرفته و پس از آن به محل کارش بازنگشته است.


با شناسایی علیرضا و احتمال ارتباط او با سرقت منزل صاحب شرکت، تحقیقات ویژه پلیسی در این‌باره در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد علیرضا با یکی از کارمندان زن سابق شرکت به نام هایده که شهریورماه از شرکت اخراج شده بود، در ارتباط نزدیک است. درباره علت اخراج هایده از شرکت مشخص شد او اطلاعات شرکت را به سایر شرکت‌ها و رقبای کاری ارائه داده و صاحب شرکت نیز با اطلاع از این موضوع، او را اخراج کرده بود.


اقدامات پلیسی در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا اینکه در نهایت یکی از دوستان «هایده» به نام «منصوره» (۴۲ ساله) شناسایی شد. درادامه شخصی به نام سعید (۳۷ ساله) شناسایی و مشخص شد او چندی پیش با منصوره آشنا شده است. تصاویر منصوره و سعید از سوی همسر مال‌باخته شناسایی شد. در ادامه نشانی مخفیگاه منصوره در قنات‌کوثر مشخص و او روز دوشنبه هفته جاری دستگیر شد. با دستگیری منصوره، مخفیگاه سعید نیز در شهرستان بومهن شناسایی و او نیز در همان روز دستگیر و در بازرسی از مغازه تأسیساتی متعلق به او قسمتی از اموال مسروقه شامل چک‌های بین‌بانکی، لپ‌تاپ و... کشف شد. منصوره و سعید که چاره‌ای جز اعتراف و بیان واقعیت نداشتند، به مشارکت در سرقت از منزل صاحبخانه اعتراف و بیان کردند علیرضا اطلاعات کاملی درباره محل زندگی و نگهداری وجوه نقد و اموال باارزش در خانه مال‌باخته را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

با اعتراف صریح این دو متهم درباره علیرضا، او نیز در تهران دستگیر شد و پس از اطلاع از بازداشت سایر همدستان خود، به شرکت در سرقت اعتراف کرد و گفت: پیشنهاد سرقت از سوی هایده به او داده شده است. در نهایت هایده نیز به‌عنوان آخرین متهم پرونده در خیابان پیروزی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به استفاده متهمان از سلاح قلابی در سرقت، گفت: با اعتراف صریح متهمان به مشارکت در سرقت به عنف منزل، قرار میلیاردی از سوی مقام قضائی صادر و متهمان برای ادامه تحقیقات تکمیلی و کشف اموال مسروقه در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید