تله پلیس برای اعضای باند سرقت مسلحانه

تله پلیس برای اعضای باند سرقت مسلحانه

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بهره‌گیری از اندک اطلاعات راننده تریلر، در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان وقوع سرقت موفق به شناسایی محل تخلیه محموله میلگرد در شهرستان بهارستان شدند.

کد خبر : ۶۸۶۶۷
بازدید : ۱۴۹۴۵
اعضای ۲ باند سرقت مسلحانه در تله پلیس
اعضای دو باند سرقت مسلحانه در جریان تحقیقات تخصصی پلیس به دام افتادند. به گزارش خبرنگار ما، در اولین پرونده دو سارق مسلح که سرقت از یک جواهرفروشی در منطقه سعادت‌آباد را طراحی کرده بودند، پیش از هرگونه اقدامی دستگیر شدند.

بر اساس اخبار و اطلاعات به‌دست‌آمده مبنی بر تلاش دو سارق برای انجام سرقت مسلحانه از یک جواهرفروشی، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی، موفق به شناسایی محل تردد یکی از سارقان به نام حامد (۳۴ ساله) در منطقه کریم‌خان شدند. در تحقیقات نامحسوس میدانی از محل تردد حامد در منطقه کریم‌خان مشخص شد او تحت پوشش برق‌کار در یک مجتمع مسکونی در حال ساخت‌وساز مشغول به کار است. در نهایت حامد دستگیر و در بازرسی از خودروی سواری وی یک قبضه سلاح کمری، دو عدد شوکر و دو عدد افشانه کشف شد.
حامد که چاره‌ای جز بیان واقعیت نداشت، صراحتا به طراحی نقشه سرقت مسلحانه از یک جواهرفروشی در منطقه سعادت‌آباد اعتراف و بیان کرد قرار بود سرقت را به همراه یکی از دوستانش به نام ناصر (۲۷ ساله) انجام دهد. با شناسایی مخفیگاه ناصر در منطقه پیکان‌شهر، او نیز از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد و به طراحی برای انجام سرقت مسلحانه مغازه جواهرفروشی در منطقه سعادت‌آباد اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: با هماهنگی مقام قضائی، هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

در پرونده دوم، اعضای باند سرقت مسلحانه محموله ۲۴ تنی میلگرد به دام افتادند و محموله سرقت‌شده کشف شد. ساعت ۲۳ روز دوشنبه هفته گذشته راننده یک دستگاه تریلر با مراجعه به کلانتری ۱۵۴ چیتگر به مأموران اعلام کرد سارقان مسلح اقدام به سرقت محموله ۲۴ تنی میلگرد همراه او کرده‌اند.

راننده تریلر بعد از معرفی به پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «به همراه شاگرد خود در اتوبان شهید همت - محدوده پارک جوانمردان، داخل ماشین در حال استراحت بودیم که ناگهان سه نفر با صورت‌های پوشیده وارد ماشین شدند و به‌سمت ما حمله کردند. یکی از آن‌ها سلاح کمری و دو نفر دیگر چاقو و شوکر داشتند. آن‌ها دست و پا، دهان و چشمان هر دو نفر ما را بستند و پس از محبوس‌کردن ما در اتاق مخصوص استراحت راننده، ماشین به حرکت درآمد. نزدیک به یک ساعت تریلر به حرکت خود ادامه داد تا اینکه بالاخره توقف کرد.
هر سه نفر سارق از ماشین پیاده شدند. در آن لحظه از گوشه پارچه‌ای که روی چشمانم بسته شده بود، توانستم یک تابلوی تبلیغاتی را بخوانم که مربوط به تبلیغات فروش فرش بود. از سروصدای بیرون تریلر کاملا مشخص بود سارقان در حال تخلیه محموله هستند. پس از تخلیه محموله میلگرد، تریلر مجددا شروع به حرکت کرد و پس از مدتی مجددا ایستاد. با اطمینان از رفتن سارقان توانستیم خودمان را آزاد کنیم و از تریلر خارج شویم. آن زمان بود که متوجه شدیم ما را در محدوده اتوبان آزادگان رها کرده‌اند که بلافاصله به کلانتری مراجعه کردیم و موضوع سرقت را اطلاع دادیم».

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بهره‌گیری از اندک اطلاعات راننده تریلر، در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان وقوع سرقت موفق به شناسایی محل تخلیه محموله میلگرد در شهرستان بهارستان شدند. با شناسایی محل تخلیه محموله میلگرد و انجام تحقیقات میدانی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند دو نفر بدون داشتن محل کسب‌وکار و مجوز قانونی، در این مکان اقدام به خرید و فروش آهن‌آلات و میلگرد می‌کنند.
این دو نفر به نام‌های ملک (۳۵ ساله) و احسان (۳۳ ساله) روز پنجشنبه هفته پیش در شهرستان رباط‌کریم دستگیر شدند و در همان تحقیقات اولیه به خرید محموله ۲۴ تنی سرقتی میلگرد به مبلغ صد میلیون تومان اعتراف کردند. با اعتراف صریح این دو خریدار اموال مسروقه، در مرحله اول محل نگهداری محموله در سوله‌ای در منطقه رباط‌کریم شناسایی و در بازرسی از این محل، ۲۴ تن میلگرد سرقت‌شده به‌صورت کامل کشف شد. در ادامه رسیدگی به پرونده، شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقان مسلح در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و آن‌ها با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده موفق به شناسایی هر سه متهم شدند.

کارآگاهان با شناسایی دو برادر به نام‌های امیر و علیرضا (۳۰ و ۲۹ ساله) و یکی از دوستانشان به نام احمد (۲۸ ساله) به‌عنوان اعضای گروه سارقان مسلح محموله در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که هر سه متهم از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت هستند.

با شناسایی مخفیگاه اعضای گروه در شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان، هر سه متهم روز شنبه هفته جاری دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. آن‌ها در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت مسلحانه محموله ۲۴ تنی میلگرد اعتراف کردند. متهمان در اعترافات خود توضیح دادند پس از انجام سرقت، اسلحه کمری استفاده‌شده در سرقت را در کانال آب انداخته‌اند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان اصلی پرونده به سرقت مسلحانه، قرار قانونی از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شد و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
منبع: روزنامه شرق
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید