ریز و درشت اقامت در تهرانسر

ریز و درشت اقامت در تهرانسر

شمال و جنوب این محله را بزرگراه شهید لشگری و بزرگراه فتح احاطه کرده است. از غرب و شرق نیز به ترتیب به بزرگراه آزادگان و شهرک آسمان می‌خورد.

کد خبر : ۶۹۰۱۰
بازدید : ۱۲۸۶۲

ریز و درشت اقامت در تهرانسر

«در اینجا آرامش دارم و هیچ حاشیه‌ای اطرافم نیست.» این را دروازه‌بان محبوب تیم ملی، علیرضا بیراوند در توصیف محله تهرانسر گفته و ادامه داده است:« تهرانسر را با هیچ محله‌ای عوض نمی‌کنم.» نام این محله اما از قدیم‌ترها بر سر زبان‌هاست؛ محدوده خوش‌ آوازه‌ای در جنوب غرب تهران که از نظر تقسیمات اراضی شهرداری، جزو منطقه 21 پایتخت محسوب می‌شود.

شمال و جنوب این محله را بزرگراه شهید لشگری و بزرگراه فتح احاطه کرده است. از غرب و شرق نیز به ترتیب به بزرگراه آزادگان و شهرک آسمان می‌خورد. تهرانسر، شاید تنها محله‌ای در تهران باشد که به 7 بخش تقسیم شده است: تهرانسر شرقی، تهرانسر غربی، تهرانسر شمالی، تهرانسر مرکزی، باشگاه نفت، شهرک دریا و پاسداران. زمانی که به گذشته این منطقه نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم بی‌دلیل نیست که حالا، اقامت در تهرانسر هواداران زیادی پیدا کرده است. شک دارید؟ در سایت دیوار نگاهی به آگهی‌های املاک این محله بیاندازید تا خودتان متوجه شوید.

به تاریخچه محله اشاره کردیم. قضیه از این قرار بود که گروهی از اهالی همدان، در تهران در جست‌وجوی چشمه بودند که می‌رسند به چشمه‌ای در حوالی تهرانسر کنونی. این داستان به زمان احمدشاه قاجار بازمی‌گردد. اما پروژه ساخت و ساز خانه‌های این محله از سال 1331 آغاز شد.

در حال حاضر در تهرانسر امکانات زیادی وجود دارد که این امر باعث سرریز جمعیت مهاجر و غیرمهاجر به این محله شد. تهرانسر 6 مسجد مهم دارد که در 7 بخش آن پراکنده شده است. همچنین پارک نرگس سال‌هاست که فضای تفریحی اهالی منطقه را فراهم می‌کند.

علاوه بر آن بوستان گلها، بوستان نیلوفر، بوستان ارغوان، باشگاه پینت بال سورن، مجموعه ورزشی هودین، بوستان لاله، استخر شجاعی، استقلال و ... مزیت‌های زیادی برای ساکنین تهرانسر به همراه داشته است؛ هم آب و هوای مطبوعی به این محله بخشیده و هم امکانات تفریحی، فرهنگی و ... را برای تهرانسرنشینان به ارمغان آورده است. از دیگر عواملی که آمار خرید و فروش خانه در تهرانسر را بالا برده، تاسیس چندین فروشگاه زنجیره‌ای در این محله بوده است؛ فروشگاه‌هایی مانند جانبو، شهروند و رفاه.

دست آخر نیز باید به وجود 4 سرای محله در کنار خانه فرهنگ تهرانسر در این محدوده اشاره کرد که هر کدام برای ارتقای فرهنگ شهرنشینی اهالی، تلاش‌های زیادی می‌کنند.

تهرانسر محله بزرگی است و برای اطلاع از قیمت‌های خانه و آپارتمان در اینجا بهتر است فکر مراجعه حضوری به بنگاه‌های املاک را از سر خارج کنید و در ازای آن، با مراجعه به سایت دیوار هم در وقت خود صرفه‌جویی و هم دستتان را برای انتخاب خانه مورد نظرتان بازتر کنید.

اگر به فکر خرید و فروش هستید، به قسمت خرید و فروش خانه‌ و آپارتمان‌های مسکونی این سایت بروید و اگر قصد رهن و اجاره دارید، بخش رهن و اجاره آپارتمان در این محله را باز کنید. برای مثال در این سایت واحدی 57 متری در بلوار یاس، با 13 سال سن ساخت و یک خوابه به قیمت 45 میلیون تومان به رهن کامل می‌رسد.

در میان آگهی‌های رهن و اجاره آپارتمان در تهرانسر ، خانه‌ای 88 متری، 4 ساله، دو خوابه، فول امکانات در تهرانسر غربی با 70 میلیون تومان ودیعه و ماهیانه یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره، قیمت‌گذاری شده است. اگر نگاهی به موردهای آگهی شده در سایت دیوار بیاندازید، به راحتی به قیمت‌ها پی می‌برید؛ مطمئن باشید دست خالی برنمی‌گردید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید