فسیل ۴۳ میلیون ساله نهنگ چهارپا

فسیل ۴۳ میلیون ساله نهنگ چهارپا

"آن‌ها از پستاندارانی با سم‌های کوچک به نهنگ‌های آبی امروزی بدل شدند. دیدن اینکه چگونه اقیانوس‌ها را فتح کردند خیلی جالب است. "

کد خبر : ۶۹۰۳۰
بازدید : ۱۱۰۳۱
کشف فسیل ۴۳ میلیون ساله از یک نهنگ چهارپا
نقشی از گونه تازه کشف شده از نهنگ حدود ۴۳ میلیون سال پیش می زیست
فسیل یک نهنگ چهارپای پنجه اردکی که ۴۳ میلیون سال پیش می‌زیست در پرو کشف شده است. فسیل شناسان معتقدند که این پستاندار دریایی با جثه‌ای چهار متری هم امکان شنا و هم توانایی راه رفتن در خشکی را داشته است. این نهنگ که دم قدرتمندی داشت با سمور آبی یا سگ آبی مقایسه شده است.

محققان معتقدند که این کشف می‌تواند شناخت بهتری از تکامل نهنگ‌ها و چگونگی گسترش آن‌ها در آب‌های جهان به دست دهد.

دکتر الیویر لمبرت از موسسه رویال علوم طبیعی بلژیک و از نویسندگان مطالعه تازه گفت: "این کامل‌ترین نمونه یافت شده از یک نهنگ چهارپا در خارج از هند و پاکستان است. "

این فسیل در فاصله یک کیلومتری از ساحل در "پلایا میدیا لونا" در خاک پرو پیدا شد. موقعیت کشف این فسیل باعث کنجکاوی محققان شده، چون تصور می‌شود نهنگ‌ها ابتدا حدود ۵۰ میلیون سال پیش در جنوب آسیا تکامل پیدا کردند.

براساس این نظریه با انطباق بیشتر به آب، نهنگ‌ها خود را به آفریقای شمالی و آمریکای شمالی رساندند، جایی که فسیل آن‌ها پیدا شده. تازه‌ترین کشف حاکی از آن است که نهنگ‌های اولیه موفق شدند خود را با شنا از جنوب آمریکا به پرو برسانند.

تراویس پارک، محقق نهنگ‌های ماقبل تاریخ در موزه تاریخ طبیعی لندن، می‌گوید: "نهنگ‌ها نمونه‌های نمادین تکامل هستند. "

"آن‌ها از پستاندارانی با سم‌های کوچک به نهنگ‌های آبی امروزی بدل شدند. دیدن اینکه چگونه اقیانوس‌ها را فتح کردند خیلی جالب است. "

این فسیل در سال ۲۰۱۱ توسط تیمی بین المللی از فسیل شناسان از پرو، فرانسه، ایتالیا، هلند و بلژیک حفاری شد. آن‌ها این موجود را "پرگوستوس پاسفیکوس" نام داده اند که معنی آن "نهنگ مسافر اقیانوس آرام" است.
منبع: بی بی سی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید