مردها به همسرانی تمایل دارند که شبیه مادرشان باشد

مردها به همسرانی تمایل دارند که شبیه مادرشان باشد

اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی مشترک بین مادران و همسران شامل مهربان بودن، صبور بودن و تمایل به تک همسری است.

کد خبر : ۶۹۱۶۲
بازدید : ۱۲۹۷۵
زنان مورد علاقه مردان
فرادید | اغلب گفته شده که مردان با مادران و زنان با پدرانشان ازدواج می‌کنند.

به گزارش فرادید به نقل از Daily Mail اکنون محققان به این نتیجه رسیده اند که این باور‌ها تا حد زیادی درست است. نتیجه‌ی مشاهدات این محققان نشان داد که دو سوم از مردان مشارکت کننده در یک پژوهش به شکلی ناخودآگاه عاشق زنانی شده بودند که بسیار شبیه مادرشان بودند.

نتیجه‌ی یک آزمون شخصیت که به مادران و همسران مردان بریتانیایی داده شد، نشان داد که آن‌ها اشتراکات فراوانی با هم دارند.

مردانی که مادرشان ارزش‌های قوی داشتند-ارزش‌هایی مانند احترام به عقاید دیگران و مهربان بودن-به دنبال چنین ازرش‌هایی در نیمه‌ی دیگر خود بودند.

آن‌هایی که در کنار یک مادر مهربان و دلسوز بزرگ شده بودند، تمایل بیشتری به همسری با چنین ویژگی‌ها داشتند. این تحقیق نشان داد که اشتراک ویژگی‌های شخصیتی مادران با همسر پسرانشان بسیار بیشتر از اشتراکاتی بود که آن‌ها با فرزندان خود داشتند.
ویژگی همسر مورد علاقه
راشل لوید، کارشناس روابط از وب سایت تخصصی eHarmony می‌گوید: «معروف است که ما تمایل داریم به سمت آدم‌هایی برویم که ویژگی‌های شخصیتی شان به ما شبیه است، و با درجاتی از تفاوت، به دنبال بازتولید روابط مان با والدینمان هستیم.»

«از آنجا که مادران نخستین مراقبان ما در زندگی هستند، شگفت آور نیست که مردان به سمت زنانی جلب شوند که ارزش‌های مشابهی با مادرانشان دارند.»

به گزارش فرادید به نقل از Daily Mail در این پژوهش از مردان، همسران و مادرانشان خواسته شد که ۱۸ ویژگی شخصیتی خود را که شامل مواردی مثل برون گرا بودن و برخورداری از ثبات عاطفی می‌شد، امتیاز گذاری کنند. در این پژوهش ۳۸ مرد به همراه مادران و همسرانشان که حداقل یک سال از زندگی مشترکشان می‌گذشت، مشارکت داشتند.

اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی مشترک بین مادران و همسران شامل مهربان بودن، صبور بودن و تمایل به تک همسری بود.
بیشتر بخوانید:
لوید در این باره گفت: «مردانی که در خانواده‌های صبور و منعطف بزرگ شده اند و مادرانی با درجه‌ی همدلی بالا داشته اند، به دنبال زنانی هستند که تجسمی از این ویژگی‌های شخصیتی باشند.»

«مردانی که توسط مادری پرورش یافته اند که به تک همسری معتقد هستند، در روابط خود به دنبال زنانی هستند که چنین مسئله‌ای برایشان ارزش محسوب شود.»

منبع: Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید