۵ راه برای اینکه نشان دهید رئیس قدردانی هستید

۵ راه برای اینکه نشان دهید رئیس قدردانی هستید

فهم این موضوع به کارکنان و کارمندان که " کار بدون آن‌ها پیش نخواهد رفت و عملکرد هرکدام از آن‌ها در موفقیت و پیشرفت سیستم بسیار مؤثر است" کار یک مدیر مسئول و دلسوز است.

کد خبر : ۶۹۱۶۳
بازدید : ۱۵۵۲
فرادید | شما به پول زیادی نیاز ندارید که به کارمندانتان ثابت کنید آدم‌های ارزشمندی برای شما هستند. به اعتقاد من نقش یک مدیر و رئیس را نباید در ایجاد یک محیط مثبت و سازنده نادیده بگیریم. پشتیبانی و توجه به اعضای تیم یکی از وظایف اصلی رهبر گروه است. فهم این موضوع به کارکنان و کارمندان که " کار بدون آن‌ها پیش نخواهد رفت و عملکرد هرکدام از آن‌ها در موفقیت و پیشرفت سیستم بسیار مؤثر است" کار یک مدیر مسئول و دلسوز است.

اگر صاحب یک کار و یا مدیر یک پروژه، رئیس یک شرکت و مسئول بخشی از یک سازمان هستید در این گزارش با ما همراه باشید تا با ۵ روش برای نشان دادن ارزشمند و مؤثر بودن کارمندانتان آشنا شوید:
۵ راه برای اینکه نشان دهید رئیس قدردانی هستید:

۱. نشان دهید که سپاسگزار هستید
اکثر مردم دوست دارند در قبال کاری که انجام می‌دهند تشویق و از آن‌ها قدردانی شود. به همین دلیل رئیس و مدیر یک مجموعه باید دیدگاه گسترده و همه جانبه‌ای نسبت به عملکرد گروه داشته باشد و با ارزیابی دقیق هر کدام به آن‌ها به گونه‌ای نشان دهد که در مسیر درست رسیدن به اهداف مجموعه هستند یا نه؟

- به طور واضح و روشن مشخص کنید که اعضای تیمتان عملکردی عالی داشته اند و نقش خود را در پیشبرد هدف کمی کمرنگ کنید و تفکر خلاقانه و عملکرد هوشمندانه آن‌ها را بزرگ نشان دهید.

- آنچه که به ذهتان می‌آید را بگویید. یک گوشه مغزتان پنهان نکنید. این گفتن را می‌توان با نوشتن همراه کنید. یعنی پیامی بنویسید و از کارمند و یا کارمندان مورد نظر قدر دانی کنید. می‌توانید یادداشت خود را روی تابلو اعلانات قرار دهید تا دیگران نیز ببینند.

"پروفسور فرانچسکو گینو" و " آدام گرانت" در تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند، افرادی که در محیط کار خود تشویق می‌شوند ۵۰ درصد نسبت به بقیه در کار خود پیشرفت می‌کنند. قدردانی با عث بالا رفتن اعتماد به نفس و انگیزه در کارکنان می‌شود و دستیابی به هدف را آسان‌تر می‌کند.
۵ راه برای اینکه نشان دهید رئیس قدردانی هستید:

۲- ارائه خدمات آموزشی و فرصت‌هایی برای توسعه حرفه‌ای
بهترین کارفرمایان، به دنبال راهی برای افزایش رشد دانش و آگاهی کارکنان خود هستند و این هدف را از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی و شرکت در کنفرانس‌ها و یا عضو شدن در انجمن‌های حرفه‌ای دنبال می‌کنند. گاهی ممکن است مدیر یک مجموعه به تنهایی دارای منابع محدودی برای آموزش به اعضا باشد، پس مهم‌ترین کاری که می‌تواند انجام دهد سرمایه گزاری در بخش آموزش است.

فراموش نکنید فرصت‌های حرفه‌ای زیادی برای رشد و پیشرفت کارتان وجود دارد، فقط کافی است در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینید.

بهتر است کارفرما نیز در این جلسات شرکت کند، حضور مدیر یک مجموعه در همایش‌های علمی کنار کارمندان نشان می‌دهد او تصمیمی قطعی برای موفقیت و پیشرفت دارد و همین کار باعث می‌شود انگیزه آن‌ها چندبرابر شود.
۵ راه برای اینکه نشان دهید رئیس قدردانی هستید:

۳- از کارمندان خود مراقبت کنید (مثل خانوادتان)
یکی از راه‌های پیشرفت در هرکسب و کاری این است که قبل از هرگونه انتظار از اعضای سیستم به این نتیجه برسید که مراقبت از آن‌ها برابر است با مراقبت از مجموعه و دستیابی سریع به اهداف.

مراقبت نه به این معنا که آن‌ها را مثل یک سایه دنبال کنید. نه! شما می‌توانید در یک جلسه همانطور که با هم چای و یا قهوه می‌نوشید راجع به تعطیلات آخر هفته از آن‌ها بپرسید، درمورد سرگرمی‌ها و خانواده اشان اطلاعات بگیرید و درواقع تجربیات روزمره زندگی را با هم به اشتراک بگذارید. با این کار روحیه همکاری در سایه صمیمیت تقویت می‌شود.
۵ راه برای اینکه نشان دهید رئیس قدردانی هستید:

۴- برای کارمندان خود وقت بگذارید
اینکه یک کارفرما فقط طبق لیست روزانه خود کارش را انجام دهد و از بقیه هم همین انتظار را داشته باشد او را به اهدافش نزدیک نمی‌کند.

یک مدیر مسئول و موفق پیگیر کار کارمندان خود خواهد بود، به مشکلات آن‌ها در محیط کار آگاه است و فرصت هرگونه پرسش و پاسخی را به آن‌ها می‌دهد.

زبان بدن و نحوه کاربرد لغات و کلمات در صحبت با کارکنان می‌تواند مشخص کند فرد رئیس محبوبی است یا خیر و اینکه آن‌ها تحت تأثیر او هستند و از او حمایت می‌کنند؟

یک رئیس آگاه و خلاق، راه‌هایی را برای تعامل بیشتربا کارمندانش ایجاد می‌کند. بیشتر در بین آن‌ها خواهد بود، سؤالاتی را آماده می‌کند تا حداقل در روز یکبار آن‌ها را به چالش بکشاند، پرسش‌هایی از این قبیل:

چه خبر؟ این سؤال به قدری تحریک کننده است که با کمی زمان دادن طرف مقابل در آن لحظه هر انچه را که در ذهن دارد می‌گوید.
برنامه امروز چیه؟ با این سؤال اعضای تیم برنامه کاری خود را با دیگران و رئیس به اشتراک می‌گذارد.

من چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟ این نشان می‌دهد که همه به دنبال هدفی مشترک در سیستم هستند و باید با همکاری و همدلی پیش رفت.
۵ راه برای اینکه نشان دهید رئیس قدردانی هستید:

۵- به بهانه‌های کوچک و بزرگ جشن بگیرید
یک مدیر باهوش روز‌هایی را که برای کارمندانش مهم است (روز تولد، سالگرد ازدواج) به خاطر می‌سپارد. یا اینکه، چون قردارد جدیدی بسته شده همه را ناهار و یا شام مهمان می‌کند، برای استراحت بین کار برای همه بستنی و یا قهوه و کیک می‌گیرد.

گاهی برخی به دنبال دورهمی‌ها و جشن‌های خاص تری هستند. مثلا روز آخر سال، روز سال نو و یا روز تأسیس مجموعه را جشن می‌گیرند. به هر حال سعی کنید از هر راهی برای جشن گرفتن و لذت بردن استفاده کنید.

حرف آخر
سعی کنید در هفته یکی از این روش‌ها را امتحان کنید و منتظر نتیجه باشید. در نهایت این مهم است که حس قدردانی را به کارمندان خود نشان دهید و آن‌ها را متوجه کنید که بدون حضور آن‌ها نمی‌توانید کارتان را پیش ببرید. اگر کارکنان به این نتیجه برسند که سازمان و رئیس مجموعه روی آن‌ها سرمایه گزاری کرده است رضایت شغلی و رشد شخصی آن‌ها را به دنبال دارد و همین باعث سود دهی بیشتر خواهد شد.
منبع: fastcompany
ترجمه: فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید