خواص آب لیمو ترش

خواص آب لیمو ترش

لیموترش سرشار از مواد مغذی است. در حقیقت آب لیمو حاوی ویتامین سی، ب. کمپلکس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر است. موضوع جالب این است که لیمو ترش درمقایسه با سیب و انگور پتاسیم بیشتری دارد.

کد خبر : ۶۹۲۱۲
بازدید : ۱۶۱۹۳
خواص آب لیمو ترش
فرادید | هنگامی که که یوگا را شروع کردم، از همان ابتدا با مفهوم آب لیموی استثنائی آشنا شدم. به‌عنوان فردی که آب زیاد می‌نوشد، امتحان کردن آب لیمو برایم جالب بود. پس از اینکه تنها به دو خاصیت لیمو ترش پی بردم، هر روز صبح نوشیدن یک لیوان آب لیمو را در برنامه غذایی ام قرار دادم. به تدریج پس از گذشت مدت زمانی متوجه شدم که لیمو ترش چه خواص شگفت انگیزی دارد.



چرا آب لیمو ترش؟


لیموترش سرشار از مواد مغذی است. در حقیقت آب لیمو حاوی ویتامین سی، ب. کمپلکس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر است. موضوع جالب این است که لیمو ترش درمقایسه با سیب و انگور پتاسیم بیشتری دارد.

از آنجایی که آب لیمو می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند، بهتر است آن را با آب رقیق کنید.



مزایای نوشیدن آب لیمو ترش


۱. تقویت دستگاه ایمنی بدن
ویتامین C. موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که آب لیمو سرشار از این ویتامین است.

زمانی که اضطراب دارید، یکی از اولین چیز‌هایی که در بدن کاهش پیدا می‌کند، میزان ویتامین C. در دسترس دستگاه ایمنی بدن است. در واقع به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند در روز‌های پر استرس ویتامین C. بیشتری مصرف کنید.

۲. منبع عالی پتاسیم
همان طور که در موارد فوق اشاره شد، لیمو ترش مملو از پتاسیم است که برای سلامت قلب، عملکرد مغز و سیستم عصبی بدن بسیار مفید است.

۳. کمک به هضم غذا
آب لیمو نه تنها منجر به هضم آسان و سالم تری می‌شود، بلکه سموم دستگاه گوارش را رقیق می‌کند و سبب از بین رفتن و یا تسکین علائم سوء هاضمه، نظیر سوزش سر دل، آروغ و نفخ می‌شود.

۴. پاکسازی دستگاه ایمنی
آب لیمو از طریق افزایش عملکرد آنزیم‌ها و تحریک کبد به دفع سموم از بدن کمک چشم گیری می‌کند.

۵. خنک شدن دهان
آب لیمو در تسکین درد دندان و ورم لثه بسیار موثر و مفید است. از آنجایی که سیتریک اسید موجود در آب لیمو می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد، فورا پس از نوشیدن یا خوردن لیمو ترش، دندان‌ها را مسواک نزنید بهتر است قبل از نوشیدن این کار را انجام دهید.

۶. ترمیم و شفاف سازی پوست
آنتی اکسیدان‌های موجود در آب لیمو علاوه بر از بین بردن لکه‌های پوست و کاهش تعداد آن‌ها از روی پوست، بلکه شما را از شر چین و چروک‌های پوست خلاص می‌کند.

همچنین می‌توانید از آب لیمو برای از بین بردن زخم‌های روی پوست خود تا حدودی بهره ببرید. از انجا که آب لیمو خون را از سموم موجود پاک سازی می‌کند، علاوه بر آن طراوت و شفافیت پوست را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

۷. کمک به کاهش وزن
لیمو ترش حاوی فیبر پکتین است و به کنترل اشتها شما در هنگام غذا خوردن کمک چشمگیری خواهد کرد.

۸. کاهش التهاب
در صورتی که مرتبا آب لیمو مصرف کنید، اسیدیته بدن شما کاهش پیدا خواهد کرد که از بروز برخی اختلالات جلوگیری خواهد کرد.

آب لیمو اوریک اسید موجود در مفاصل را از بین می‌برد، اسیدی که یکی از عوامل اصلی التهاب در ناحیه مفاصل است.

۹. افزایش انرژی
آب لیمو با ورود به دستگاه گوارش، انرژی بدن را مضاعف خواهد کرد.

آب لیمو اضطراب و افسردگی را از بین می‌برد. (حتی عطر لیمو ترش اثرات آرامش بخشی دارد.)

۱۰. کمک به کاهش مصرف کافئین
یک فنجان آب لیمو ولرم می‌تواند جایگزین شگفت انگیزی در عوض قهوه صبحگاهی باشد.

آب لیمو مصرف کنید تا از خواص بی نظیر آن بهره‌مند شوید. دیگر احساس شادابی خواهید کرد و آن خستگی بد موقع بعد از ظهر به سراغ تان نخواهد آمد. از این به بعد آرامش بیشتری را در نتیجه مصرف آب لیمو تجربه خواهید کرد.
خواص آب لیمو ترش

۱۱. بهبود بخشی به عفونت‌های ویروسی
آب لیمو گرم موثر‌ترین شیوه جهت کاهش عفونت‌های ویروسی و گلو درد‌های همراه با آن است. در صورتی که به یاد داشته باشید در مطلب فوق بیان کردیم آب لیمو دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند، بنا براین کاملا روشن است که عفونت‌ها را به سادگی از بین می‌برد.

در روز چه مقدار آب لیمو ترش باید مصرف کرد؟
برای افرادی که کمتر از ۱۵۰ پوند (۶۸ کیلوگرم) وزن دارند، نصف یک لیموی تازه کافی خواهد بود. آب لیمو را در یک لیوان آب بچکانید و نوش جان کنید. در صورتی که بیشتر از ۶۸ کیلوگرم وزن دارید، نصفه دیگر لیمو را هم مصرف کنید.

البته همه چیز به ذائقه شخصی شما بستگی دارد و ر. این صورت می‌توانید آب لیمو خود را رقیق‌تر کنید.

صبح بعد از بیدار شدن از خواب آب لیمو بهتر است اولین چیزی باشد که میل می‌کنید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، صبحانه خود را نوش جان کنید. با این کار، از تمام خواص این لیمو ترش بهرمند خواهید شد. خواص آب لیمو بسیار فراوان است و نوشیدن آن، یکی از ساده‌ترین قدم‌ها برای تقویت سلامتی است.

منبع: lifehack
۰
نظرات بینندگان
  • Stadı morade ارسالی در

    من از چای به استفاده کردم خیلی خیلی عالیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید