قیمت‌ آپارتمان تا ۷۰ متر

قیمت‌ آپارتمان تا ۷۰ متر

دو منطقه یک و ۳ را می‌توان نامناسب‌ترین مناطق برای جست‌وجوی آپارتمان‌های ریز و کوچک‌متراژ تا ۷۰ مترمربع برشمرد.

کد خبر : ۶۹۲۲۲
بازدید : ۹۹۷۹
یافتن آپارتمان کوچک‌متراژ اگرچه در اغلب مناطق تهران به دلیل میل سازنده‌ها به ساخت‌وساز بزرگ‌متراژ و کم‌دردسر نسبتا دشوار است، اما یافتن این آپارتمان‌ها در دو منطقه یک و ۳ تهران بسیار سخت‌تر از دیگر مناطق است.
کارشناسان مسکن توصیه می‌کنند سازنده‌ها به منظور برقراری توازن بافت اجتماعی در ساخت و ساز‌های خود در مناطق لوکس و برخوردار با طراحی چند واحد کوچک‌متراژ این امکان را فراهم کنند که طبقات متوسط جامعه نیز امکان خرید مسکن در مناطق ممتاز شهر را پیدا کنند و به این ترتیب توزیع بافت جمعیتی به نحوی صورت خواهد گرفت که از تشدید فاصله طبقات اجتماعی جلوگیری می‌کند.
با این حال این قاعده به عرف ساخت و ساز تبدیل نشده و همچنان مناطقی از شهر وجود دارد که کانون ساخت‌وساز‌های بزرگ‌متراژ به شمار می‌آیند.

دو منطقه یک و ۳ را می‌توان نامناسب‌ترین مناطق برای جست‌وجوی آپارتمان‌های ریز و کوچک‌متراژ تا ۷۰ مترمربع برشمرد. نگاهی به فایل‌های موجود در این گروه متراژی در حال حاضر نشان می‌دهد عمده آپارتمان‌های ازاین جنس سن بنای بیش از ۱۰ و بعضا تا ۳۰ سال دارند و این یعنی در ساخت‌وساز‌های یک دهه اخیر، میل به ساخت واحد کوچک‌متراژ در این مناطق نزدیک به صفر بوده است.
قواره بزرگ زمین‌ها در مناطق مذکور و مناسب بودن آن‌ها برای لوکس‌سازی از یکسو و کاهش دردسر‌های سازنده برای تامین پارکینگ و مواردی از این دست در ساخت واحد‌های بزرگ‌متراژ از سوی دیگر، موجب شده آپارتمان کم‌سن زیر ۷۰ مترمربع به یک کالای نایاب در بازار مسکن مناطق یک و ۳ تبدیل شود.

بررسی فایل‌ها نشان می‌دهد تنها در محله‌هایی همچون چیذر، قیطریه، دولت، دارآباد و ظفر شاید بتوان ساده‌تر واحد‌های کوچک‌متراژ کم‌سن را یافت، چراکه در این مناطق از یکسو ساخت‌وساز پرحجم رخ می‌دهد و از سوی دیگر سازنده‌ها نیاز متقاضیان مسکن را جدی‌تر گرفته و در ساخت‌وساز‌های خود لحاظ کرده‌اند.
مناطق نامناسب برای جست‌وجوی آپارتمان کوچک‌متراژ
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید