دلار زندانی بلوک ۱۳

دلار زندانی بلوک ۱۳

تروریست شناخته شدن سپاه توسط آمریکا منجر به صعود دلار به بالای مرز ۱۴ هزار شد؛ اما فروکش هیجان بازار به عقبگرد نرخ ارز به زیر مرز مذکور انجامید تا عمر دلار در کانال جدید تنها ۲ روز باشد.

کد خبر : ۶۹۳۴۹
بازدید : ۸۷۴۸
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
فروردین پرطراوت بورسی

شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز شنبه بیش از ۲/ ۲ درصد ارتفاع گرفت و نه تنها رکورد قبلی خود را شکست، بلکه در قله جدید ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحدی قرار گرفت. آزادسازی قیمت اوره و خبر تمدید معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها محرک سهام خودرویی و پتروشیمی بود.
به این ترتیب بازده شاخص کل بازار سهام در فروردین ماه به مثبت ۴/ ۱۴درصد رسید. طی ماه گذشته دماسنج بورس تنها ۲ روز منفی بود و در ۱۴ روز دیگر به افزایش ارتفاع پرداخت. سیگنال مطلوب از بازار جهانی جریان پول‌های تازه پیوسته به بورس، افزایش نرخ ارز در بازار داخلی و یاری‌گر بازار سهام در تداوم مرزشکنی‌های خود محسوب می‌شود.
دلار زندانی بلوک ۱۳
بازار ارز
مرزشکنی نافرجام دلار در فروردین

هر دلار آمریکا در معاملات شنبه ضمن تجربه افت ۱۰تومانی به بهای ۱۳ هزار و ۶۳۰ تومان مبادله شد و بازده ماهانه مثبت ۶/ ۳درصد را برای خود ثبت کرد. دلار با قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان وارد بازار سال ۹۸ شد و در نیمه ابتدایی فروردین با نوسان محدود در کانال ۱۳ هزار باقی ماند.
تروریست شناخته شدن سپاه توسط آمریکا منجر به صعود دلار به بالای مرز ۱۴ هزار شد؛ اما فروکش هیجان بازار به عقبگرد نرخ ارز به زیر مرز مذکور انجامید تا عمر دلار در کانال جدید تنها ۲ روز باشد. پس از آن اخبار مختلف پیرامون بازار متشکل ارزی و توقف نرخ ارز دستوری، اجرای عملیات بازار باز توسط بانک مرکزی و افزایش درآمد‌های ارزی با صعود بهای نفت در بازار جهانی منجر به اصلاح نرخ ارز شد.
دلار زندانی بلوک ۱۳
بازار سکه
رفت و برگشت سکه از اوج ۶ ماهه

شنبه هر سکه طرح جدید با ۵ هزار تومان افزایش قیمت به بهای ۴میلیون و ۷۶۰ هزار تومان به فروش رفت تا بازده ماهانه مثبت ۳/ ۲درصد برای این دارایی ارزشمند ثبت شود. بهای سکه از ابتدای سال همگام با نرخ ارز صعودی شد و در تاریخ ۲۰ فروردین حتی به بالای قله ۶ماهه ۵ میلیون تومانی هم صعود کرد.
با این حال سکه تنها یک روز برای خودنمایی در کانال جدید فرصت داشت و همزمان با عقبگرد نرخ ارز به اصلاح قیمت پرداخت. رشد کمتر سکه در مقابل دلار را می‌توان در تاثیر قیمت جهانی طلا جست‌وجو کرد. در طول مدت مشابه بهای اونس طلا در بازار جهانی به دلیل افزایش ریسک‌پذیری معامله‌گران بیش از ۴/ ۲درصد کاهش یافته و به کف ۴ ماهه نزدیک‌تر شده است.
دلار زندانی بلوک ۱۳
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید