تصاویر/ واکنش دختر مسلمان به ضد مسلمانان

تصاویر/ واکنش دختر مسلمان به ضد مسلمانان

«می خواستم نشان دهم که ما می‌خواهیم مهربان و ناپشیمان باقی بمانیم، و به اشاعه‌ی عشق در مقابل تعصب ادامه دهیم.»

کد خبر : ۶۹۴۶۴
بازدید : ۱۷۷۶۷

فرادید | شیما اسماعیل، زن ۲۴ ساله‌ی مسلمانی که یکشنبه‌ی هفته‌ی جاری در کنفرانسی اسلامی در واشنگتن، در ایالات متحده ی آمریکا، حضور یافته بود، از مقابل گروهی از تظاهر کنندگان خشمگین که پارچه نوشت‌هایی با مضامین ضد اسلامی با خود داشتند و فریاد می‌زدند شیما و دوستانش باید به جهنم بروند، عبور کرد.
تصاویر/ واکنش دختر مسلمان به ضد مسلمانان
در واکنش به این رفتار، او در مقابل آن‌ها نشست و با انگشتانش علامت صلح را به آن‌ها نشان داد.

عکس اسماعیل به سرعت در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام منتشر شد و بسیاری از او حمایت کردند.

اسماعیل گفت: «می خواستم آن‌ها لبخند من را روی صورتم ببینند و ببینند که چقدر از اینکه این گونه هستم و از این که یک زن مسلمان هستم، خوشحالم.»

«می خواستم نشان دهم که ما می‌خواهیم مهربان و امیدوار باقی بمانیم، و به اشاعه‌ی عشق در مقابل تعصب ادامه دهیم.»

اسماعیل در کنفرانسی با عنوان کنوانسیون حلقه‌ی اسلامی آمریکای شمالی ICNA شرکت کرده بود، جمعیتی مسلمان که به اشاعه‌ی اسلام در آمریکا می‌پردازد و هر سال هزاران شرکت کننده دارد.

او در روز‌های قبل هم تظاهرات کنندگان را دیده بود، اما بدون توقف از کنارشان عبور کرده بود. اما می‌گوید، طی روز‌های بعدی همچنان به ان‌ها فکر می‌کرده است.
تصاویر/ واکنش دختر مسلمان به ضد مسلمانان

«وقتی آن‌ها را دیدم چهره ام گشاده شد، چون می‌خواستم خوشحالی من را ببیند. فقط آرزو می‌کنم آن‌ها صدای عشقی را که علی رغم صدای تظاهرات خارج از کنفرانس، در داخل کنفرانس پیچیده بود، شنیده باشند.»

اسماعیل گفت، او و دوستانش بار‌ها به خاطر حجابشان در محل زندگی شان مورد آزار قرار گرفته اند و احساس نا امنی کرده اند.

او تظاهرات مشابهی را در گذشته دیده و در مقابل آن‌ها عکس انداخته است، اما در فضایی که به دنبال تیراندازی‌های امسال در مساجد نیوزیلند رخ داد، این عکس معنای دیگری یافته است.

«امروز ما راسخ‌تر از همیشه هستیم، ما دیگر از چیزی نمی‌ترسیم. امروز ما بیش از هر زمان دیگری از کوشش هایمان آگاهیم و می‌خواهیم از خودمان حمایت کنیم.»

اسماعیل قبل از مواجه شدن با تظاهرکنندگان در کارگاهی در کنفرانس سخنرانی کرد. او درباره‌ی تیراندازی‌های نیوزیلند و کشته شدن ۵۰ عبادت کننده‌ی مسلمان صحبت کرد. او به این نکته اشاره کرد که وقتی قاتل وارد ساختمان شد، نخستین قربانی با عبارت «سلام برادر» به او خوشامد گفت، جمله‌ای که اسماعیل می‌گوید، در هنگام مواجه شدن با تظاهر کنندگان در ذهن داشته است.

«آخرین کلمات او نشانه‌ای از مهربانی بودند که او در مقابل نفرت نثار آن فرد کرد. می‌خواهم به کودکان مسلمان بگویم، اهمیتی ندارد که چه کسی از مذهب ما نفرت دارد، ما همچنان می‌توانیم به آن عشق بورزیم.»

منبع: گاردین
مترجم: عاطفه رضوان نیا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید