سئو چیست؟

سئو چیست؟

در ایجاد یک استراتژی موفق سئو هم شما باید برخی مواقع این کار سخت را انجام دهید. یعنی اول محتوای بی‌کیفیت و منقضی‌شده‌ی سایت را شناسایی کنید و بعد آن را حذف کنید.

کد خبر : ۶۹۴۶۶
بازدید : ۱۰۰۹۴

سئو چیست؟ 5 تاکتیک مهم و تاثیر گذار سئو سایت را بیاموزید.

آیا می دانید سئو چیست؟ به فرایند بهینه سازی وب سایت جهت قرار گرفتن در نتایج بالای موتورهای جستجو سئو یا بهینه سازی سایت گفته می شود. سئو فرایند پیچیده و زمان‌بری است.

اگر بخواهید سایت خود را به صورت اصولی سئو کنید و به نتیجه برسید باید هزینه و زمان زیادی پای آن بگذارید. به همین دلیل، اکثر کسب و کارها و سایت‌ها دوست دارند از میان‌برها استفاده کنند.

ما هم به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر هزینه و بودجه و افراد متخصص ندارید استفاده از برخی تاکتیک‌های ساده می‌تواند نتایج نسبتا خوبی بدهد تا وقتی که رشد کنید و بتوانید یک متخصص سئو برای کسب و کار خود استخدام کنید.

سئو برخی تاکتیک‌های ساده دارد که نتایج جالب‌توجهی دارند. در این مقاله به 5 مورد از تاکتیک‌هایی که زمان و هزینه‌ی زیادی از شما نمی‌گیرند اما می‌توانند بسیار نتیجه‌بخش باشند خواهیم پرداخت. این تاکتیک‌های ساده به شما کمک می‌کنند تا رتبه‌ی بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید و میزان ترافیک و بازدهی سایت خود را افزایش دهید.

  1. محتوای بی‌کیفیت و منقضی‌شده را حذف کنید .

حذف کردن آسان‌ترین کار دنیاست. اما برخی مواقع سخت می‌شود. مثلا وقتی می‌خواهید سطل زباله‌ی ‌آشپزخانه را خالی کنید کار سخت و ناخوشایندی است. در ایجاد یک استراتژی موفق سئو هم شما باید برخی مواقع این کار سخت را انجام دهید. یعنی اول محتوای بی‌کیفیت و منقضی‌شده‌ی سایت را شناسایی کنید و بعد آن را حذف کنید.

اما چرا باید این محتوا را پاک کنید؟ بسیاری فکر می‌کنند اگر اجازه بدهند محتوا همانجا بماند در سئو ویاترافیک آن‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد.

گوگل از محتوای بی‌کیفیت بیزار است و تمام تلاشش را می‌کند تا محتوای جدید و باکیفیت به مخاطبانش نشان دهد و محتوای بی‌کیفیت را یکی از عواملی در نظر گرفته است که مستقیما در رتبه و ترافیک سایت تاثیر منفی می‌گذارد. در ضمن این کار اعتبار مخاطبان را هم نسبت به کسب و کار شما کاهش می‌دهد و نباید اجازه بدهید چنین اتفاقی بیفتد.

می‌توانید از نرم‌افزاری مانند Screaming Frog و یا کنسول گوگل استفاده کنید و ببینید کدام محتوای شما نرخ کلیک کمتری دارد و یا نرخ کانورژن آن (مانند کلیک روی لینک‌های داخلی و یا دارا بودن عمق اسکرول بالا)‌ پایین است.

با این داده‌ها می‌توانید به راحتی محتوای بی‌کیفیت را شناسایی کنید. همچنین اگر می‌بینید محتوای سایت شما با استراتژی محتوای فعلی شما همخوانی ندارد و یا در خلاف جهت آن حرکت می‌کند بهتر است آن را حذف کنید.

  1. کیفیت محتوای خود را بهبود ببخشید .

کار نسبتا زمان‌بری است اما شدنی است. محتوای سایت شما در حقیقت آخرین مرحله از قیف فروش شماست. اگر یک کسب و کار آنلاین داشته باشید و از طریق سئو و یا تبلیغات کلیکی ترافیک دریافت می‌کنید وقتی کاربر وارد سایت شما شد حالا نوبت محتواست که او را قانع کند تا از شما خرید کند.

برای بهبود کیفیت محتوا می‌توانید از نیازهای کاربران شروع کنید. اینکه آن‌ها چه نیازهایی دارند و سعی کنید این نیازها را محتوای خود بگنجانید.

چرا بهبود کیفیت محتوا برای سئو جواب می‌دهد؟ چون این محتوای شما در حال حاضر در گوگل رتبه دارد (چه رتبه‌ِ‌ی خوب و چه‌ رتبه‌ی بد). این محتوا کراول شده و حتی ممکن است داری چند بک‌لینک یا لینک داخلی باشد.

به خاطر این فاکتورها بهبود کیفیت محتوا و ایجاد یک محتوای قدرتمندتر (هم از نظر کلیدواژه‌ها و هم از نظر فرم محتوایی) از همین محتوای موجود بسیار به صرفه‌تر از تولید محتوا از نقطه صفر است.

بسته به شرایط و محتوای شما این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشند و تنها با ویرایش برخی المان‌ها بتوانید محتوایی ارزشمند‌تر تولید کنید.

  • خوانایی متن خودتان را بهبود ببخشید و ایرادات املایی و یا دستوری آن را اصلاح کنید.
  • تصاویر و فایل‌ها و ویدیوهای تاثیرگذار به آن اضافه کنید.
  • عناوین و تیترهای آن را بهینه‌سازی کنید.
  • اگر محتوای شما از نظر علمی ضعیف است داده‌های آماری و تحقیقات علمی را به آن اضافه کنید.

پیشنهاد تیم سئوکار به شما این است که از محتوای بااهمیت که رتبه‌ی خوبی در موتورهای جستجو دارد شروع کنید. چون این محتوا در قیف فروش شما و جذب ترافیک اثر دارد و اگر بتوانید محتوا را قدرتمند‌تر کنید می‌توانید در تبدیل بازدیدکننده به مشتری موفق‌تر عمل کنید.

اگر می‌خواهید محتوا را از نظر رتبه‌ی گوگل ارتقا دهید با بالا بردن تعداد کلمات کلیدی و گنجاندن کلمات کلیدی در هدلاین‌ها و پاراگراف‌های اول محتوا به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

  1. لینک‌های داخلی را آپدیت کنید .

لینک‌سازی داخلی یک تاکتیک قدرتمند در جعبه ابزار سئو سایت است. اما بهتر است هر از گاهی به لینک‌های داخلی خود سر بزنید و آن‌ها را بازبینی کنید. لینک‌های داخلی شما باید به سمت صفحاتی باشند که دوست دارید رتبه‌ی خوبی کسب کنند. این لینک‌ها باید به صورت مستقیم باشند و سعی نکنید مخاطبان خود را فریب دهید. بسیاری از کسب و کارها یک اشتباه بزرگ در لینک‌سازی داخلی دارند و درداخل محتوای خود لینک‌هایی را قرار می‌دهند که چندان ربطی به کلمات و موضوعات گفته شده در متن ندارد.

به جای لینک دادن به محتوایی در مورد«نحوه سئو سایت»لینک فروشگاه ویاخدمات خود را قرار می‌دهند. درحالی که کاربران به دنبال یک محتوای ارزشمند هستند و نباید با این ترفندها آن‌ها را به سمت فروشگاه بکشانید. اگر می‌خواهید محصولات و یا خدمات خود را از طریق لینک داخلی پروموت کنید مستقیما به این نکته اشاره کنید که این لینک به صفحات فروشگاه و یا محصولات شما می‌باشد.

لینک‌های شکسته هم که جای خود دارند. تاکید می‌کنیم که سایت شما نباید هیچ لینک شکسته‌ای داشته باشد چون مستقیما در سئو سایت تاثیر منفی می‌گذارد. در ضمن تجربه‌ی کاربری سایت شما را هم با مشکل مواجه می‌کند.

  1. سرعت بارگذاری صفحات را بهبود ببخشید .

هر چه سرعت سایت شما کمتر باشد بازدیدکنندگان کمتری خواهید داشت و در نتیجه مشتریان کمتری هم خواهید داشت. شاید فکر کنید که به طور مثال اگر در چند کلیدواژه رتبه‌ی خوبی کسب کرده‌اید پس سایت شما از نظر سرعت مشکلی برای سئو ندارد.

باید گفت که الگوریتم گوگل این فاکتور مهم را جزو اصلی‌ترین عوامل در رتبه‌بندی می‌داند. بنا به تحقیقات وبسایت معتبرSEMrushاگر وبسایت شما در کمتر از 1.7 ثانیه لود شود به این معناست که شما از 75 درصد دنیای وب سریع‌تر هستید و این سرعت مستقیما در نرخ تبدیل شما هم تاثیر می‌گذارد.

سرعت سایت عمدتا مربوط به خدمات هاست و میزبانی سایت است. اگر میزبانی سایت شما سرعت خوبی ندارد و پهنای باند کمتری در اختیار شما قرار می‌دهد حتما سعی کنید آن را روی سرور مناسبی انتقال دهید. ارورهای سرعت سایت که مربوط به کش و یا HTTP Calls هستند را با برنامه‌نویس سایت خود برطرف کنید وافزونه‌هایغیرضروریراحذفکنید. اگر از قالب‌های آماده استفاده می‌کنید قبل از خرید و نصب از سرعت آن مطمئن شوید و بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

یکی دیگر از عواملی که مستقیما در سرعت سایت تاثیر می‌گذارد حجم فایل‌ها چندرسانه‌ای است. به طور مثال به هیچوجه نباید از عکس با حجم بیشتر از 200 کیلوبایت در صفحات خود استفاده کنید. اگر ویدیو و یا فایل‌های GIF در صفحات خود دارید حتما با استفاده از نرم‌افزارهای کاهش حجم آن‌ها را بهینه‌سازی کنید.

  1. Schema را اعمال کنید .

Schema یک ساختار نشانه‌گذاری طرح است. از همین ابتدا بگوییم که عملا هیچ تاثیری در رتبه‌بندی سایت شما ندارد. اما یک المان مهم در سئو سایت است. این ساختار به شما کمک می‌کند تا پتانسیل دیده شدن صفحات خود در موتورهای جستجو را بالاتر ببرید و مستقیما در نرخ کلیک تاثیر می‌گذارد.

چون بسیاری از وبسایت‌ها در حال حاضر از این ساختار استفاده نمی‌کنند و یا کارایی آن را نمی‌دانند بهترین فرصت برای شماست تا از این طریق از رقبایتان سبقت بگیرید. اگر دقت کرده باشید برخی سایت‌ها Rating‌ یا تعداد نظرات و نام برندشان هم در نتایج جستجو دیده می‌شود این به دلیل استفاده از این ساختار است. حالا به این عکس نگاه کنید و بگویید چه چیزی در وهله‌ی اول توجه شما را به خود جلب می‌کند؟

سئو چیست؟

این دقیقا همان ساختار نشانه‌گذاری طرح Schema است.

جمع بندی

با این 5 تاکتیک ساده اما تاثیرگذار سئو سایت می‌توانید با صرف هزینه‌ی کمتر نتایج حیرت‌آوری بگیرید. اگر سئو سایت شما با مشکلات ساختاری متعدد دسته و پنجه نرم می‌کند پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک متخصص سئو مشورت کنید تا سایت شما از هر نظر بهینه شود و بتوانید محصولات و خدمات خود را راحت‌تر به دست مشتریان برسانید. جهت کسب مشاوره سئو شما می توانید با وب سایت سئوکار با آدرس seokar.com در ارتباط باشید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید