رکوردزنی بایدن شگفت‌انگیز

رکوردزنی بایدن شگفت‌انگیز

با رقم به‌دست آمده مشخص شد که بایدن در روز نخست بهتر از دو نامزد مطرح دیگر این حزب توانسته است کمک‌های مالی دریافت کند.

کد خبر : ۶۹۵۴۱
بازدید : ۹۶۸۷
رکوردزنی بایدن شگفت‌انگیز
جوزف بایدن، نیامده توانسته است در عرض ۲۴ ساعت ۳/ ۶ میلیون دلار کمک مالی برای کارزار انتخاباتی خود دریافت کند. او که به‌عنوان یکی از نامزد‌های دموکرات‌ها روز پنج‌شنبه وارد گود انتخاباتی شد، توانست در ۲۴ ساعت رقمی قابل‌توجه برای کارزار انتخاباتی خود دریافت کند.
تی جی دوکلو، سخنگوی کارزار انتخاباتی بایدن ۷۶ ساله در توییت خود تصریح کرد که ۹۷ درصد این کمک‌ها از طریق اعانه‌های اندک و زیر ۲۰۰ دلار بوده است. با رقم به‌دست آمده مشخص شد که بایدن در روز نخست بهتر از دو نامزد مطرح دیگر این حزب توانسته است کمک‌های مالی دریافت کند. برنی سندرز که گفته اعانه شرکت‌های بزرگ را قبول نمی‌کند، توانست در روز اول به رقم ۹/ ۵ میلیون دلار برسد و بتو اورورکه ۱/ ۶ میلیون دلار در ۲۴ ساعت نخست جمع کرد.

بایدن شگفت‌انگیز
پیش از ورود بایدن به عرصه انتخابات این گمانه‌زنی مطرح شده بود که او نمی‌تواند از طریق اینترنت اعانه‌های اندک جمع‌آوری کند. دریافت اعانه‌های اندک از طریق اینترنت، به‌نوعی گواهی برای مقبولیت مردمی به‌حساب می‌آید. کیفیت دریافت کمک‌های مالی باید به‌گونه‌ای باشد که آن‌ها تا روز اول ژوئن بتوانند از ۶۵ هزار اعانه‌دهنده متفاوت، کمک دریافت کنند.
دوکلو می‌گوید که بایدن توانست در ۱۲ ساعت نخست دریافت کمک‌های مالی به این عدد برسد. با ورود بایدن به عرصه انتخابات، او با خیالی آسوده می‌تواند سایر رقبا را برای دریافت اعانه از لابی‌گر‌ها و شرکت‌های بزرگ پس بزند. او اولین جلسه دریافت کمک‌های مالی خود را در خانه دیوید کوهن، معاون اجرایی «Comcast» در فیلادلفیا برگزار کرد.

بایدن که دو دوره معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در دوره باراک اوباما بوده برای رقابت با دونالد ترامپ، ابتدا باید با ۱۹ نامزد دیگر انتخابات مبارزه کند. به گفته کارشناسان او بخت اصلی مبارزه با دونالد ترامپ به حساب می‌آید.
این احتمال زمانی قوت می‌گیرد که بایدن توانسته در نخستین روز جمع‌آوری دریافت اعانه دو نامزد مطرح دیگر این حزب را کنار بزند. به نوشته نیویورک‌تایمز، این امر به‌عنوان متر و معیاری برای نامزدی جو بایدن به حساب آید. کارزار انتخاباتی بایدن روز جمعه پس از دریافت کمک‌های قابل‌توجه در یادداشتی نوشت: خبر فوق‌العاده!

کارزار انتخاباتی ترامپ می‌گوید که در روز نخست از ۹۶ هزار و ۹۲۶ شخص متفاوت اعانه دریافت کرده و از استاندارد ۶۵ هزار نفر عبور کرده است. آن‌ها می‌گویند کمک‌کنندگان کسانی بودند که اصلا در لیست ایمیلی این کارزار برای دریافت کمک مالی نبوده‌اند.
بایدن در لیست نظرسنجی‌های حزب دموکرات هم از باقی نامزد‌ها بالاتر زده است. با این حال باز هم او و مشاورانش همچنان تاکید دارند که استقبال از بایدن در همان ساعت اولیه از طریق کمک‌های مالی مشخص شد. آن‌ها می‌گویند جز برنی سندرز که کمک‌های مردمی اندک دریافت کرده است، اورورکه کمک‌های مالی بزرگ هم دریافت داشته است.

بایدن روز چهارشنبه در کنفرانسی که برگزار کرد حمایت قاطعی از جانب کمک‌کنندگان مالی بزرگ دریافت کرد. به گفته ناظران دریافت اعانه مالی در روز جمعه، نسبت به سال ۲۰۰۷ که برای بار اول نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده، بسیار شگفت‌انگیز بود و او در کل دوره کارزار انتخاباتی‌اش ۲/ ۸ میلیون دلار اعانه مالی جمع کرد.
برنارد شوارتز، سرمایه‌گذار و اعانه‌دهنده دموکرات گفت که بایدن را به‌عنوان بهترین شانس دموکرات‌ها برای شکست دونالد ترامپ می‌بیند. شوارتز که خود ۲۸۰۰ دلار به کارزار انتخاباتی بایدن کمک کرد، افزود: «او پول زیادی جمع کرد. اما این مباحث برای روز اول است.»

سوال بزرگ این است که بایدن چگونه می‌تواند روند دریافت اعانه‌های اندک را که در حزب دموکرات‌ها تبدیل به یک رویه شده است حفظ کند. به‌عکس سندرز که برای انتخابات سال ۲۰۱۶ وارد گود انتخاباتی ریاست‌جمهوری شد و اورورکه که در سال ۲۰۱۸ برای دریافت اعانه مالی در رقابت‌های سنا، رکورد شکست، بایدن، چون وارد هیچ رقابتی نشده بود، تجربه پیشین در این زمینه ندارد.
این در حالی است که جو بایدن، به‌عنوان کسی که نامش در فهرست انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ در کنار نام باراک اوباما بوده، از این شانس برخوردار است که به همان فهرست ایمیل‌ها دسترسی داشته باشد.

به گفته کارشناسان کارزاران دیجیتالی، قدرت جمع‌آوری اعانه از طریق ایمیل به‌سرعت در حال افزایش است. دستیاران کارزار انتخاباتی ترامپ می‌گویند که شگفتی روز اول در این مساله نهفته است که ۶۵ هزار نفر از کسانی که به این لیست کمک کردند، پیش‌تر در فهرست ایمیل‌های این کارزار نبوده‌اند. با احتساب سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹، برنی سندرز نامزد طیف چپ دموکرات‌ها توانسته از ۵۲۵ هزار نفر اعانه‌دهنده کمک دریافت کند.
اورورکه، ۱۶۳ هزار اعانه‌دهنده و شهردار پیت باتیگیگ از بند جنوبی، از ۱۵۸ هزار اعانه‌دهنده کمک دریافت کرده است. سناتور کامالا هریس از کالیفرنیا و الیزابت وارن از ماساچوست به‌ترتیب هر یک ۱۳۸ و ۱۳۵ هزار اعانه‌دهنده متفاوت داشته‌اند.

بایدن از این شانس برخوردار است که نسبت به برخی از نامزد‌های دیگر این حزب در سطح ملی و سراسری شناخته شده‌تر است. اما او باید سریعا دست به یک بازسازی قدرتمندانه برای نیرو‌های مشغول به خدمت خود بزند. روز پنج‌شنبه کارزار انتخاباتی او اعلام کرد که ۲۶ چهره کلیدی به استخدام کارزار انتخاباتی بایدن در آمدند که در سطح ملی کار می‌کنند و حتی افراد دیگری نیز در لیست انتظار قرار دارند که به‌زودی نیز آن‌ها به خدمت کارزار در خواهند آمد و در ایالت‌های حساسی همچون آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی مشغول به کار خواهند شد.
بایدن نخستین روز از کارزار انتخاباتی خود را در فیلادلفیا و در خانه دیوید کوهن گذراند. او سابقه مدیریت کارزار‌های انتخاباتی در حوزه جمع‌آوری اعانه را هم داراست. در این میان چندین نفر دیگر از سیاستمداران پنسیلوانیا نیز نامزد میزبانی جو بایدن هستند که در این راستا می‌توان به دانیل هیلفرتی، رئیس اجرایی مدیر اجرایی بیمه سلامت و درمان اصلی، گروه بهداشت سلامت و والدین استقلال صلیب آبی اشاره کرد.

به مناسبت روز اول دریافت کمک مالی از سوی اعانه‌دهندگان، کوهن به‌عنوان میزبان بایدن گفت: «خام‌دستی است که در مورد پول صحبت کرد. پس من در مورد پول صحبت نخواهم کرد.» او افزود: «چیزی که می‌خواهم بگویم یک‌بار دیگر این گروه با تلاش خود فراتر از انتظارات ظاهر شد.»
با ورود بایدن به رقابت‌های انتخاباتی رقبای وی متوجه حضور قدرتمندش شده‌اند. حالا نامزد‌های شاخصی همچون سندرز، اورورکه و هریس به‌خط شده‌اند تا لیست اعانه‌دهندگان ایمیلی خود را سامان‌دهی و خلق کنند. با این حال سندرز و وارن، به‌عنوان دو نماینده چپ این حزب نسبت به روز اول فوق‌العاده بایدن واکنش نشان دادند.
وارن در پاسخ به این سوال که جمع‌آوری این همه پول در یک روز را توسط کارزار انتخاباتی ترامپ چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: «اینکه میزبان او یک فرد ثروتمند از بخش خصوصی باشد، کسی که برای «Comcast» لابی مالی می‌کند، می‌تواند کمک‌حال باشد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید