رشد دلار، سکه و بورس

رشد دلار، سکه و بورس

هر دلار آمریکا طی معاملات روز قبل ۷۰ تومان افزایش قیمت یافت و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۴ هزار و ۲۷۰ تومان به فروش رفت.

کد خبر : ۶۹۵۷۳
بازدید : ۹۸۸۹
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
قله‌نوردی بورس
شاخص کل بورس تهران طی معاملات دیروز حدود ۲ درصد ارتفاع گرفت و قله تاریخی جدید ۲۰۹ هزار و ۲۴۴ واحدی را به نام خود ثبت کرد. تشکیل جبهه قدرتمند تقاضا در سمت بزرگان کالایی بر سرعت رشد نماگر بورس افزود.
پالایشی‌ها با اخبار پیرامون افزایش احتمالی قیمت بنزین پس از مدت‌ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و غول‌های فلزی به لطف عملکرد ماهانه مناسب بار دیگر مورد توجه بورس‌بازان قرار گرفتند و لیدر این گروه «فولاد» در صدر جدول نماد‌های حامی شاخص کل قرار گرفت.
انتشار گزارش‌های مطلوب عملکرد ماهانه در سامانه کدال، جریان پول‌های تازه پیوسته به بازار سهام را تقویت و رشد دماسنج بورس را تسریع کرده است.
سرعت متفاوت صعود بازار‌ها
بازار ارز
قطار صعود دلار به ایستگاه ۶ رسید
هر دلار آمریکا طی معاملات روز قبل ۷۰ تومان افزایش قیمت یافت و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۴ هزار و ۲۷۰ تومان به فروش رفت. قیمت شاخص ارزی در ششمین صعود متوالی خود ۵/ ۰ درصد رشد کرد. از ابتدای هفته اخلال در عرضه درهم منجر به رشد نرخ حواله این ارز شده است.
دیروز نیز نرخ حواله درهم تا سقف ۳ هزار و ۹۵۰ تومان رشد کرد و سیگنال صعودی به بازار ارزی کشور داد. با این وجود کند شدن رشد درهم می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت قیمت‌ها در بازار فردا باشد.
از طرفی با نزدیک شدن به مقاومت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومانی سطح تقاضای عمومی دلار از سوی مردم عادی بالا گرفت. سخنان یکشنبه شب ظریف با شبکه فاکس نیوز می‌تواند مانع از پیشروی ممتد دلار شود.
سرعت متفاوت صعود بازار‌ها
بازار سکه
سکه مرز روانی را شکست
هر سکه طرح جدید طی جلسه معاملاتی یکشنبه توانست ۲۵ هزار تومان رشد قیمت را تجربه کند و به بهای ۵ میلیون و ۱۵ هزار تومان به فروش برسد. در سال جدید تنها یک روز بهای سکه وارد کانال ۵ میلیونی شده است. هنگامی که اونس طلا به واسطه تعطیلی بازار‌های جهانی ثابت بود، نوسان نرخ ارز توانست سکه را با خود همراه کند و هر دو دارایی ارزشمند شاهد رشد ۵/ ۰ درصدی ارزش خود بودند.
دیروز اوج‌گیری مجدد نرخ حواله درهم با صدور سیگنال صعودی از رشد دلار حمایت کرد. در معاملات شنبه نیز نرخ درهم افزایش یافت و این رشد با شدت کمتری در معاملات دیروز ادامه یافت. نزدیک شدن به مقاومت ۱۴هزار و ۴۰۰ تومانی نیز سطح تقاضا از سمت مردم عادی را افزایش داد.
سرعت متفاوت صعود بازار‌ها
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید