داماد‌های قلابی خودرو‌های کرایه‌ای را می‌فروختند

اعضای باندی که با اجاره خودرو‌های مدل‌بالا به بهانه عروسی و سفر ماه‌عسل اقدام به سندسازی و فروش خودرو‌ها می‌کردند به دام افتادند.

کد خبر : ۶۹۶۹۹
بازدید : ۱۰۴۹۰

به گزارش شرق، پرونده اعضای این باند پنج‌نفره که سردسته آن‌ها فراری است، در شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ که ویژه رسیدگی به سرقت است در حال رسیدگی است.


دستگیری اعضای این باند از بهمن سال گذشته در دستور کار مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. ابتدا چند شکایت مشابه از سوی مؤسسات اجاره خودرو مطرح شد و مالکان خودرو‌ها از سرقت اتومبیل‌های مدل‌بالایی نظیر سانتافه، بی‌ام‌و و بنز خبر دادند. مالکان مؤسسات اجاره خودرو در توضیح نحوه سرقت خودرو‌ها گفتند معمولا افرادی تحت عنوان داماد به ما مراجعه و این خودرو‌ها را برای یک روز یا یک هفته اجاره می‌کنند. افرادی که اقدام به سرقت کرده‌اند نیز با معرفی خودشان به‌عنوان تازه‌داماد خودرو‌ها را هفتگی اجاره کردند و همه مبلغ اجاره را که بین ۶۰ تا صد میلیون تومان بود پرداختند، اما در زمان مقرر که باید خودرو را پس می‌آوردند از آن‌ها خبری نشد.


در پی این شکایت‌ها خودرو‌های اجاره‌ای به‌دلیل اینکه مجهز به دستگاه جی‌پی‌اس بودند به راحتی پیدا شدند، اما افرادی که خودرو را در اختیار داشتند مدعی بودند اتومبیل را خرید ه‌اند. آن‌ها مدارکی را هم به پلیس ارائه دادند که پس از بررسی مشخص شد مدارک جعلی است.


مأموران پلیس با به‌دست‌آمدن این سرنخ‌ها به این نتیجه رسیدند که اقدامات مجرمانه اخیر کار گروهی از مجرمان حرفه‌ای است؛ بنابراین با ترسیم تصاویر فرضی افراد موردنظر در نهایت یکی از متهمان که تحت عنوان داماد برای این باند فعالیت می‌کرد، دستگیر شد. در ادامه نیز داماد قلابی دوم، یک جاعل و یک متهم دیگر نیز به دام افتادند. در تحقیق از افراد دستگیرشده مشخص شد آن‌ها اقدامات مجرمانه خود را تحت نظارت فردی که فراری است انجام می‌دادند. افرادی که خود را داماد معرفی می‌کردند پس از اجاره یک‌هفته‌ای خودرو مدارک ماشین مانند کارت و بیمه را نیز دریافت می‌کردند و پس از آن همه مدارک را در اختیار جاعل باند قرار می‌دادند و او بلافاصله با مهارتی که در جعل داشت، مدارکی به نام یک فرد معتاد که چهارمین نفر دستگیرشده این باند است تهیه می‌کرد و در فاصله‌ای کمتر از زمان مقرر برای پس‌دادن خودرو، آن را با مبلغی بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار می‌فروختند.


درحال‌حاضر به دستور بازپرس بهشتی چهار عضو این باند در بازداشت مأموران پایگاه دوم آگاهی تهران قرار دارند تا تعداد دقیق خودرو‌هایی که با این شیوه فروخته‌اند مشخص شود. همچنین تحقیقات برای دستگیری سردسته باند هم ادامه دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید