سایه نگرانی بر بازار داخلی

سایه نگرانی بر بازار داخلی

شاخص ارزی کشور دیروز توانست ضمن ثبت رشد ۲ درصدی از مرز روانی ۱۵هزار تومانی فاصله بگیرد و به بیشترین مقدار خود از دهم مهر ماه گذشته برسد.

کد خبر : ۶۹۷۷۳
بازدید : ۶۴۷۹
سایه نگرانی بر بازار داخلی
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
هیجان سرخ تالار شیشه‌ای
روز گذشته شاخص کل بورس تهران در ادامه روند ریزش قیمت سهام ۷۶۲۳ واحد عقب نشست و در ارتفاع ۲۰۸ هزار و ۱۹۷ واحدی قرار گرفت. اخبار منفی حول افزایش تنش‌های سیاسی در دو روز گذشته انتظارات هیجانی معامله‌گران را معکوس کرد و باعث شد تا دماسنج بورس طی دو اصلاح شدید ۷ درصد کاهش یابد.
شناسایی سود که یکی از عمده دلایل افزایش فشار فروش در معاملات دوشنبه بود، دیروز جای خود را به نگرانی درخصوص تنش‌های اخیر داد. با این حال معاملات محصولات فولاد مبارکه در جلسه دیروز بورس کالا با افزایش حجم عرضه و بالا رفتن نرخ محصولات، سیگنال قدرتمندی به بازار سهام صادر کرد و منجر به برچیده شدن صف‌های فروش در نماد‌های کالایی شد.
سایه نگرانی بر بازار داخلی
بازار ارز
ورود دلار به کانال جدید
هر دلار آمریکا طی معاملات سه‌شنبه ۳۰۰ تومان افزایش قیمت یافت و راس ساعت ۱۶ به بهای ۱۵ هزار و ۲۳۰ تومان به فروش رفت. شاخص ارزی کشور دیروز توانست ضمن ثبت رشد ۲ درصدی از مرز روانی ۱۵هزار تومانی فاصله بگیرد و به بیشترین مقدار خود از دهم مهر ماه گذشته برسد.
با نزدیک شدن به سالگرد خروج آمریکا از برجام، نوسان‌گیران سعی کردند با دمیدن بر بازار داغ شایعات، نگرانی‌های سیاسی و سطح تقاضا در بازار ارزی کشور را افزایش دهند. همزمان با اوج گرفتن تنش‌های سیاسی نرخ حواله درهم نیز صعودی شد و شدت رشد دلار را بیشتر کرد. درهم که معاملات دیروز را کاهشی آغاز کرده بود، از میانه روز شروع به اوج‌گیری کرد و به سطح ۴۱۶۰ تومان رسید.
سایه نگرانی بر بازار داخلی
بازار سکه
سکه در آستانه اوج تاریخی
هر سکه طرح جدید روز گذشته ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت یافت و ساعت ۱۶ به بهای ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش رفت. به این ترتیب سکه سرانجام توانست با رشد ۲/ ۱ درصدی از مرز ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار عبور کند و در آستانه قله تاریخی قرار گیرد.
پیش از این سکه تنها یک روز به تاریخ ۵ مهر ۹۷ با قیمت بالاتر مبادله شده بود. در آستانه سالگرد خروج ترامپ از برجام شاخص ارزی کشور صعودی شد و بیش از ۲ درصد رشد کرد. بازارساز ارزی نیز نتوانست همچون قبل جلوی موج صعودی مقاومت کند و تنها نظاره‌گر مرزشکنی دلار بود.
با توجه به افزایش تنش‌های سیاسی و ورود دلار به کانال جدید تقاضا برای سکه نیز افزایش یافت و منجر به رشد قیمت این دارایی ارزشمند شد.
سایه نگرانی بر بازار داخلی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید