پاندا‌ها دیگر شبیه هم نیستند!

پاندا‌ها دیگر شبیه هم نیستند!

نرم‌افزار تشخیص چهره که بر اساس یک پایگاه اطلاعات داده و با بررسی ۱۲۰۰۰۰ تصویر و ۱۰۰۰۰ ویدیو از پاندا‌های در اسارت و آزاد طی ۲ سال ساخته شده است، به پژوهشگران و علاقمندان پاندا امکان می‌دهد با اسکن کردن چهره این حیوانات، اطلاعات دقیق آن‌ها را استخراج کنند.

کد خبر : ۶۹۹۹۷
بازدید : ۱۷۳۳۷
پاندا‌ها دیگر شبیه هم نیستند
فرادید | از این‌که همیشه فکر کرده‌اید همه پاندا‌ها شبیه هم هستند شرمنده نباشید، شما بخشوده خواهید شد. ظاهرا، کارشناسان پاندا در چین هم به اندازه شما در تمایز گذاشتن میان این خرس‌های بامزه با مشکل مواجه می‌شوند.

این مشکل به قدری دردسرساز شد که آن‌ها تصمیم گرفتند یک اپلیکیشن تشخیص چهره برای شناسایی این حیوانات بسازند. نرم‌افزار تشخیص چهره که بر اساس یک پایگاه اطلاعات داده و با بررسی ۱۲۰۰۰۰ تصویر و ۱۰۰۰۰ ویدیو از پاندا‌های در اسارت و آزاد طی ۲ سال ساخته شده است، به پژوهشگران و علاقمندان پاندا امکان می‌دهد با اسکن کردن چهره این حیوانات، اطلاعات دقیق آن‌ها را استخراج کنند.
پاندا‌ها دیگر شبیه هم نیستند

این خبر را پایگاه تحقیقاتی پرورش پاندا در چنگدو اعلام کرده است. این پایگاه در وبسایت خود گفته یکی از اهداف تهیه این اپلیکیشن کمک به محققانی است که با تعداد زیادی از این توپ‌های سیاه و سفید سروکار دارند و شناسایی آن‌ها برایشان سخت است.

محققان چینی تا کنون ۴ پژوهش رسمی روی پاندا‌های وحشی انجام داده‌اند.
پاندا‌ها دیگر شبیه هم نیستند

آن‌ها می‌گویند به اطلاعات ارزشمندی درباره تعداد این حیوانات در طبیعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

اما یکی از مشکلات آن‌ها شباهت زیاد این حیوانات به هم است که کار مطالعه ساختار‌های اجتماعی را در بین گروه‌های وحشی بسیار سخت می‌کند.
پاندا‌ها دیگر شبیه هم نیستند

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این اپلیکیشن در گردآوری اطلاعات درباره جمعیت، توزیع، سن، نسبت جنسیتی، و میزان مرگ‌ومیر و زاد و ولد حیوان کمک می‌کند.

چین همچنین قصد دارد با تخصیص ۱.۱ میلیارد یورو یک پارک پاندا تاسیس کند که گفته می‌شود ۳ برابر پارک ملی یلواستون خواهد بود.
پاندا‌ها دیگر شبیه هم نیستند

خاستگاه پاندا‌های بزرگ مناطق جنوب‌غربی چین است. آن‌ها در جنگل‌های بامبو در استان کوهستانی سیچوآن بیشتر از سایر نقاط دیده می‌شوند.
پاندا در سال ۲۰۱۶ از فهرست حیوانات در خطر خارج شد. آخرین سرشماری که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داد ۱۸۶۴ پاندا در طبیعت زندگی می‌کنند.

منبع: دیلی میل
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید