چنگ و دندان دموکرات‌ها

چنگ و دندان دموکرات‌ها

دموکرات‌ها برای میدان اول بسیار برای هم چنگ و دندان نشان دادند؛ اما استراتژیست‌ها، سیاستمداران و مقامات مطمئن هستند که پس از برگزاری انجمن حزبی در اوایل فوریه در آیووا، ریزش‌ها بیشتر هم خواهد شد.

کد خبر : ۷۱۳۵۷
بازدید : ۹۳۶۰
دموکرات‌ها برای هم چنگ و دندان نشان دادند
یکی از مسافران دموکرات‌ها برای انتخابات سال ۲۰۲۰ از خودروی این حزب پیاده شد و از حضور در ادامه رقابت‌ها اعلام انصراف کرد. لیزا لرر، هشتم ژوئیه با لحنی طنز در نیویورک‌تایمز نوشت: «سلام. به برنامه با سیاست خوش آمدید.
این برنامه راهنمای شما در سیاست ملی است. من لیزا لرر، میزبان شما هستم. بالاخره یک نفر از خودروی دلقک‌ها بیرون پرید. درست سه ماه پس از اینکه اعلام کرد که قصد حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ را دارد؛ اما اریک اسوال‌ول، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از کالیفرنیا، تبدیل به نخستین فردی شد که به‌طور جدی کارزار انتخاباتی خود را تعطیل کرد.»

اسوال‌ول در این زمینه گفت: «پس از مناظره در نظرسنجی‌ها رشد نداشتم. ما قصد نداشتیم فقط برای تفریح در اینجا حضور داشته باشیم. قصد رشد داشتیم حالا که این‌گونه نشد، خودمان بیرون می‌رویم.»
دموکرات‌ها برای میدان اول بسیار برای هم چنگ و دندان نشان دادند؛ اما استراتژیست‌ها، سیاستمداران و مقامات مطمئن هستند که پس از برگزاری انجمن حزبی در اوایل فوریه در آیووا، ریزش‌ها بیشتر هم خواهد شد.
برخی از نامزد‌ها متوجه شده‌اند که منتظر ماندن تا آخر خط انتخابات ریاست‌جمهوری ممکن است که هزینه زیادی بر آن‌ها تحمیل کند. این همان چیزی است که برای اسوال‌وال رقم خورده است. به‌رغم تلاش‌های قابل‌توجهی که داشت، از جمله برنامه بسیار خوبی که در حوزه کنترل فروش اسلحه داشت یا ویدئو‌هایی که از خود منتشر کرد، اما متوجه شد که ادامه مسیر برایش خطرناک خواهد بود.
او متوجه شد در داخل خانه‌اش با یک رقیب قدر آمریکایی-افغانی طرف است که ممکن است کرسی خود را از دست بدهد. برخی این رقیب افغانی اسوال‌ول را با آلکساندریا اکاسیو کورتز از نیویورک مقایسه می‌کنند. اسوال‌ول می‌گوید: موقعیت من در رقابت‌ها ارتقا پیدا نکرد.
امیدوارم مردم درک کنند این مسائلی را که در سطح ملی مطرح کردم، دغدغه‌های منطقه‌ای نیز است. خروج اسوال‌ول ممکن است برخی دیگر از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ را مجاب کند که از دور رقابت‌ها کناره‌گیری کنند.
مشاوران جان هیکن‌لوپر، فرماندار سابق کلورادو به وی توصیه کرده‌اند که در همین دور اول رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند تا سناتور کوری گاردنر که یکی از متزلزل‌ترین کرسی‌ها را در سنا دارد، به چالش بکشد. هیکن‌لوپر روز یکشنبه در آیووا برخی از نیرو‌های زبده‌اش در کارزار انتخاباتی را از دست داد.
با این حال وی گفته است که برای انتخابات ریاست‌جمهوری باید مشتی از استعداد‌ها را داشته باشد که در وی همه آن‌ها موجود نیست. او، اما تاکید کرده است که تا آخر در رقابت‌ها باقی می‌ماند. برخی دیگر از دموکرات‌ها نیز از استیو بولاک، فرماندار مونتانا خواسته‌اند که به‌جای انتخابات ریاست‌جمهوری در انتخابات سنا حضور پیدا کند و امید دارند که این فرماندار خوشنام بتواند از طریق یک ایالت قرمز رنگ وارد سنا شود. اما در تگزاس وضعیت کمی فرق می‌کند.
سناتور جان کورنین، یکی دیگر از کسانی است که از وضعیت متزلزلی در سنا برخوردار است. هر چند که پیش‌تر دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۸، ام. جی هیگر، کهنه‌سرباز خود را به استخدام در آورده بودند تا وی را به چالش بکشد و تا حد زیادی نیز موفق هم شده بود؛ اما توصیه شده است که برای این ایالت بتو ارورکه و جولیان کسترو می‌توانند از وضعیت بهتری برخوردار باشند.
قوانین آمریکا اجازه می‌دهد تا افرادی که در کنگره حضور دارند، بتوانند به‌راحتی هم در رقابت‌های سال ۲۰۲۰ حضور پیدا کنند و همزمان هر دو دفترشان را همزمان اداره کنند. اما اینکه قانون این اجازه را به آن‌ها می‌دهد، دلیل بر این نیست که افراد باید حتما چنین کاری بکنند.
در‌هاوایی، کایی کاهله، سناتور ایالتی به‌دنبال کرسی تولسی گابارد در مجلس نمایندگان است و به معاون وی گفته است که به گابارد بگوید که به‌دنبال به چالش کشیدنش است. در ماساچوست نیز تقریبا شرایطی مشابه هاوایی وجود دارد و دومین زن نیز برای کسب کرسی ست مولتون اعلام آمادگی کرده است.
با در نظر گرفتن این شرایط، دست‌کم ۵ در دیگر باز است تا دموکرات‌هایی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هستند، خود را به بیرون از آن خودرو پرت کرده تا بتوانند با خیال راحت به مسائل منطقه‌ای‌شان بپردازند. اما این در خروجی در ورودی هم دارد.
درحالی‌که اسوال‌ول از کالیفرنیا اعلام کرده که از رقابت‌ها بیرون رفته است، همزمان تام استیر، میلیاردر کالیفرنیا ابراز تمایل کرده است که در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد.
در این میان نظرسنجی‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که بیشترین رشد را دو زن داشته‌اند: کامالا هریس و الیزابت وارن. وارن، سناتور ماساچوست در سه ماه گذشته توانسته است ۱/ ۱۹ میلیون دلار کمک مالی دریافت کند.
در آمریکا میزان دریافت کمک‌های مالی نشانه مهمی برای بقا در رقابت‌های انتخاباتی است. به همین مناسبت دفتر کارزار انتخاباتی وارن، روز یکشنبه در اعلامیه‌ای اعلام کرد که پس از مناظره میزان کمک‌های مالی دریافتی بالاتر رفته است. میزان کمک‌های مالی در سه ماه اول فعالیت‌ها ۶ میلیون دلار بود؛ اما وقتی که وی از دریافت کمک‌های مالی ثروتمندان امتناع کرد، میزان کمک‌های مردمی بالاتر رفت.
کارزار انتخاباتی وارن می‌گوید که تقریبا از هفته آخر ماه مارس اوضاع به سود الیزابت وارن برگشته بود، اما این اواخر سرعت دریافت کمک‌های مالی افزایش یافته است. وارن و کامالا هریس ستارگان مناظره‌های اولیه دموکرات‌ها بودند. با این حال هنوز بایدن در صدرنظرسنجی‌ها قرار دارد.
در وبگاه «Realclearpolitics» بایدن در نظرسنجی‌های ملی با ۲۶ درصد در صدر قرار دارد و پس از او کامالا هریس که هفته گذشته در رده چهارم بود، با جهش مناسب به رتبه دوم آمده و با ۲/ ۱۵ درصد جای سندرز را گرفت. سندرز و وارن نیز با آرای ۱۴ و ۸/ ۱۳ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. در دو ایالت کلیدی نیوهمپشایر و آیوا نیز جو بایدن در صدر قرار دارد.

وی در آیووا و نیوهمپشایر از رای ۲۶ و ۷/ ۲۹ درصدی بهره می‌برد. پس از او در هر دو ایالت برنی سندرز و وارن در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. برنی سندرز در آیووا با ۷/ ۱۵ و وارن با ۳/ ۱۳ درصد رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در نیوهمپشایر هم برنی سندرز با ۷/ ۱۶ و وارن با ۱۱ درصد پس از جو بایدن رده‌های دوم و سوم را دارند.
روزنامه نیویورک‌تایمز در مورد وضعیت کمک‌های مالی الیزابت وارن هم می‌گوید که او توانسته است در حد فاصل آوریل تا ماه ژوئن در رده سوم دموکرات‌ها قرار بگیرد. دو کاندیدای دیگر پیته بوتیجج شهردار بند جنوبی در ایندیانا که پیش‌تر گفته بود میزان کمک‌های مالی‌اش به ۲۰ میلیون دلار رسیده بود، حالا می‌گوید که این رقم حالا به ۸/ ۲۴ میلیون دلار رسیده است.
جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا در دوران باراک اوباما گزارش داده که جمع کمک‌های مالی کارزارش به ۵/ ۲۱ میلیون دلار رسیده است. برنی سندرز و کامالا هریس نیز به ترتیب ۱۸ و ۱۲ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید