قیمت آپارتمان در تهران

قیمت آپارتمان در تهران

در حال حاضر مطابق با آمار رسمی بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه ۱۴ معادل ۹ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و در منطقه ۱۵ حدود ۷‌میلیون تومان برآورد می‌شود.

کد خبر : ۷۱۳۹۲
بازدید : ۸۸۱۰
مشاوران املاک در مناطق ۱۴ و ۱۵ شهر تهران عنوان می‌کنند بخش زیادی از سازنده‌های این محلات، به دلیل رشد هزینه‌های ساخت وساز نسبت به ابتدای سال جاری، قیمت پیشنهادی واحد‌های مسکونی تکمیل شده را بسیار بیشتر از قیمت میانگین منطقه اعلام می‌کنند.

به گفته آنها، تعدادی از سازنده‌های منطقه که از اواسط سال گذشته پروژه مسکونی خود را آغاز کرده و تاکنون بخشی از پروژه پیشرفت فیزیکی داشته اعلام می‌کنند به دلیل افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز حاضر نیستند با قیمت پیشنهادی ابتدای سال، واحد‌های مسکونی پروژه خود را به فروش برسانند.
از این رو قیمت پیشنهادی خود برای هر مترمربع واحد مسکونی نوساز نسبت به ابتدای سال افزایش داده‌اند این در حالی است که به گفته مشاوران املاک منطقه، قدرت خرید متقاضیان این مناطق نه تنها نسبت به قیمت‌های پیشنهادی و اعلامی فعلی بلکه نسبت به قیمت‌های پیشنهادی ابتدای سال نیز تفاوت زیادی دارد.
به تعبیر دیگر درحال حاضر شکاف میان قدرت خرید اندک متقاضیان مصرفی موجود در بازار و میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی بسیار زیاد شده است.

طبق گفته مشاوران املاک این مناطق در حال حاضر قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نوساز به حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون‌تومان رسیده است. در حال حاضر مطابق با آمار رسمی بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه ۱۴ معادل ۹ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و در منطقه ۱۵ حدود ۷‌میلیون تومان برآورد می‌شود.
به گفته مشاوران املاک اعلام قیمت‌های پیشنهادی بالا از سوی سازنده‌ها سبب شده تا حجم متقاضیان مصرفی برای خرید واحد مسکونی در این مناطق نسبت به اواخر سال گذشته افت شدیدی داشته باشد.
قیمت پیشنهادی آپارتمان در تهران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید