بنتلی ماشین سال ۲۰۳۵ خود را نمایش داد

بنتلی ماشین سال ۲۰۳۵ خود را نمایش داد

ماشین می‌تواند تا چهار سرنشین داشته باشد و چیدمان صندلی‌ها در سه حالت مختلف تغییر می‌کند. کنترل ماشین را یک هوش مصنوعی برعهده دارد که "منشی مخصوص بنتلی" نامیده شده است.

کد خبر : ۷۱۴۷۲
بازدید : ۲۷۳۵۲
بنتلی ماشین سال ۲۰۳۵ خود را نمایش داد
کانسپت بنتلی امکانات ماشین‌های این کارخانه در سال ۲۰۳۵ را نمایش می‌دهد

آینده ماشین‌های لوکس
بنتلی صد سالگی خود را با نمایش ماشینی جشن گرفت که به گفته این کارخانه ایده‌ای از مدل‌هایش در سال ۲۰۳۵ را نمایش می‌دهد.

کانسپت EXP ۱۰۰ GT ماشینی کاملا خودران با قوای محرکه الکتریکی است. ظرفیت ذخیره انرژی باتری‌های ماشین پنج برابر بیشتر از باتری‌های کنونی است و شارژ آن‌ها تا ۸۰ درصد تنها ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

باتری‌ها به چهار موتور الکتریکی نیرو می‌دهد که می‌توانند سرعت این بنتلی را در کمتر از دو و نیم ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است و ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت کند.
بنتلی ماشین سال ۲۰۳۵ خود را نمایش داد
صندلی‌های ماشین را می‌توان با سه چیدمان مختلف تنظیم کرد

با اینکه ماشین الکتریکی است و بر خلاف مدل‌های کنونی به جلوپنجره برای خنک کردن موتور نیازی ندارد، طراحان کارخانه همچنان جلوپنجره ماشین را به عنوان امضای بنتلی حفظ کرده‌اند. این جلوپنجره حالا صفحه‌ای نورانی است که با چراغ‌ها ترکیب شده است. ماشین نزدیک شدن راننده را تشخیص می‌دهد و با رقص نور به او خوش‌آمد می‌گوید.

کانسپت با احترام به حفظ محیط زیست ساخته شده و در بخش‌های مختلف آن از مواد بازیافتی استفاده شده است. از جمله رنگ ماشین از سبوس برنج گرفته شده و تودوزی از چرمی مصنوعی است که با پس‌مانده کارخانه‌های شراب‌سازی ساخته می‌شود. داخل ماشین هم با ترکیبی از چوب ۵۰۰۰ ساله و مس بازیافت‌شده، تزیین شده است.

ماشین می‌تواند تا چهار سرنشین داشته باشد و چیدمان صندلی‌ها در سه حالت مختلف تغییر می‌کند. کنترل ماشین را یک هوش مصنوعی برعهده دارد که "منشی مخصوص بنتلی" نامیده شده است. این هوش مصنوعی به مرور زمان عادت‌ها و سلیقه راننده و سرنشینان را یاد گرفته و طبق آن بخش‌های مختلف را تنظیم می‌کند.

بنتلی اعلام کرده است تا سال ۲۰۲۳ همه ماشین‌هایش را علاوه بر موتور‌های درون‌سوز با قوای محرکه هیبرید هم خواهد ساخت. اولین مدل کاملا الکتریکی بنتلی قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

بنتلی ماشین سال ۲۰۳۵ خود را نمایش داد
هربرت دی‌اس، مدیر فولکس‌واگن (چپ) و جیم هکت مدیر فورد همکاری دو شرکت را در مراسمی در نیویورک اعلام کردند

پیوند الکتریکی
پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، دو کارخانه فورد و فولکس‌واگن رسما همکاری خود را برای ساخت ماشین‌های الکتریکی و خودران اعلام کردند.

براساس توافق دو کارخانه، فولکس‌واگن پلتفرم الکتریکی خود را در اختیار فورد قرار خواهد داد. کارخانه آمریکایی قرار است ۶۰۰ هزار دستگاه ماشین الکتریکی با این پلتفرم بسازد.

فولکس‌واگن در عوض در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فورد سهیم می‌شود که در حال ساخت فن‌آوری خودران است. این شرکت که نامش آرگو است با دریافت حدود دو میلیارد و ششصد میلیون دلار سرمایه از فولکس‌واگن به یکی از بزرگترین شرکت‌های ساخت فن‌آوری خودران جهان بدل می‌شود.

بنتلی ماشین سال ۲۰۳۵ خود را نمایش داد
فولکس‌واگن دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در فن‌آوری خودران فورد سرمایه‌گذاری می‌کند

فورد با این همکاری روند عرضه ماشین‌های الکتریکی به بازار اروپا را سریع‌تر می‌کند. خودروسازان برای فرار از جریمه سنگین اتحادیه اروپا، تا سال آینده فرصت دارند میانگین تولید دی‌اکسید کربن محصولات خود را به ۹۵ گرم در هر کیلومتر کاهش دهند.

این در حالی است که ساخت ماشین‌های الکتریکی هنوز بسیار گران‌تر از ماشین‌های معمولی است و برای کارخانه‌ها سود ندارد. از سوی دیگر ساخت ماشین‌های خودران هم نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفتی دارد که هیچ خودروسازی به تنهایی قادر به تامین آن نیست. این دو عامل باعث شده خودروسازان برای سرشکن کردن هزینه‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

جنرال موتورز برای ساخت ماشین‌های خودران در حال همکاری با هوندا است و دایلمر و ب‌ام‌و هفته گذشته اعلام کردند که تحقیقات خود برای ساخت خودران را به صورت مشترک پیش خواهند برد.
بنتلی ماشین سال ۲۰۳۵ خود را نمایش داد
آخرین دستگاه بیتل که در کارخانه فولکس‌واگن در مکزیک تولید شد

خداحافظ بیتل
با خروج آخرین دستگاه بیتل از خط تولید کارخانه فولکس‌واگن در مکزیک، تولید این ماشین رسما پایان یافت.

بیتل، که در ایران با نام فولکس قورباغه‌ای مشهور است، اولین بار بیش از هشتاد سال پیش و در سال ۱۹۳۸ تولید شد. ماشین به سفارش آدولف هیتلر در آلمان ساخته شد که هدفش ماشین‌دار کردن مردم با هزینه‌ای کم بود.

با استقبال جهانی از بیتل پس از جنگ جهانی دوم، این ماشین به پرفروش‌ترین محصول کارخانه بدل شد. تولید بیتل تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت و تا آن زمان بیش از ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از آن تولید شد.

فولکس‌واگن در سال ۱۹۹۸ نسل جدیدی از بیتل را با برداشتی مدرن از مدل کلاسیک به بازار عرضه کرد. نسل سوم و کنونی ماشین یک سال بعد و در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد.

با وجود شهرت نام بیتل، فروش این ماشین در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافت. با توقف تولید این مدل، کارخانه فولکس‌واگن در مکزیک بر ساخت مدل‌های شاسی‌بلند جدید برای بازار آمریکای شمالی تمرکز خواهد کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید