برهنگی اجباری زنان زندانی در آمریکا

برهنگی اجباری زنان زندانی در آمریکا

این زنان مجبور به تحمل گفته‌های تحقیرآمیز و اشاراتی ناخوشایند درباره بدن یا بوی بدن خود بودند. شاکیان پرونده معتقد بودند که این بازرسی‌ها، حقوق محفوظ آن‌ها در متمم چهارم و هشتم قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

کد خبر : ۷۱۶۱۴
بازدید : ۱۳۸۶۵
برهنگی اجباری زنان در زندانی در آمریکا در طول تمرینات آموزشی
یک تمرین آموزشی برای دانشجویان افسری زندان که طبق آن زندانیان زن مجبور بودند کاملا برهنه شوند، از طرف دادگاه قانونی اعلام شد. این تمرینات آموزشی در سال ۲۰۱۱ در زندان لینکلن در ایالت ایلنوی برگزار شد. دادگاه تجدیدنظر رأی خود را اوایل هفته جاری صادر کرد.

به گزارش ایندیپندنت؛ بر اساس مدارک ارائه شده در دادگاه، زندانیان زن «مجبور بودند کاملا برهنه، تقریبا شانه به شانه یکدیگر در گروه‌های هشت تا ۱۰ نفره در یک اتاق بایستند». در آن محل افرادی که جست‌وجوی بدنی از آن زندانیان به عمل نمی‌آوردند، از جمله نگهبانان مرد، نیز حضور داشتند.

به گفته قاضی ناحیه، جان لی، که نظر مخالف با این نوع برخورد‌ها داده بود، این بازرسی‌ها در سالن آرایش زندان با دیوار‌های آینه‌ای و در دستشویی زندان با ورودی باز، انجام گرفته است. این بدان معنی است که سایر افراد، مانند دانشجویان افسری اعم از مرد و زن، زندان‌بانان، و حتی افراد عادی که از آنجا عبور می‌کردند، بتوانند این زنان را در حال برهنگی ببینند.

قاضی لی در حکم نظری خود ذکر کرد که «این زنان مجبور به تحمل گفته‌های تحقیرآمیز و اشاراتی ناخوشایند درباره بدن یا بوی بدن خود بودند. شاکیان پرونده معتقد بودند که این بازرسی‌ها، حقوق محفوظ آن‌ها در متمم چهارم و هشتم قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

اما به نقل از روزنامه «واشنگتن پست»، دادگاه تجدیدنظر، رای صادره از جانب دادگاه ناحیه را رد کرد و آن اعمال را قانونی دانست. دلیل دادگاه تجدید نظر این بود که این بازرسی‌ها فقط «بازرسی بصری» بوده و هیچگونه «دستبُرد جسمانی/ فیزیکی» انجام نگرفته است.

قاضی مخالف با این رای، این واقعیت را مطرح کرده که در حقیقت «دستبُرد» انجام گرفته است و اضافه کرد که چنین بازرسی‌هایی نباید مشمول ملاحظه‌کاری‌های شدید در حد بازرسی برای وجود سلاح‌های قاچاق یا سایر کالا‌های ممنوعه باشند.

روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» در همین زمینه گزارش داد که تصمیم دادگاه تجدیدنظر در حالی منتشر می‌شود که شهر لس‌آنجلس، موافقت کرده است مبلغ ۵۳ میلیون دلار غرامت به زندانیان سابق خود، که مشمول بازرسی‌های برهنه گروهی شده بودند، بپردازد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید