طراحی شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده

طراحی شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده

با اینکه بخش‌هایی مثل چراغ‌های عقب یادآور مدل‌های پیشین کوروت است، اما ماشین از فرم سنتی ماشین‌های اسپرت آمریکایی فاصله گرفته و بیشتر به رقیبان اروپایی‌اش شبیه شده است.

کد خبر : ۷۱۶۲۹
بازدید : ۲۸۹۰۴
طراحی شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده
تغییر برای پیروزی
شورلت نسل جدید مدل کوروت را با تغییرات زیاد و با امید به رقابت نزدیک‌تر با ماشین‌های اسپرت اروپایی نظیر پورشه، فراری و مک‌لارن به بازار عرضه خواهد کرد.

از سال ۱۹۵۳ که اولین نسل کوروت ساخته شد، موتور همیشه در جلوی ماشین قرار داشت. اما شورلت در ساخت نسل هشتم سنت‌شکنی کرده و موتور را پشت صندلی راننده قرار داده است.

با قرار گرفتن موتور در وسط، وزن بین جلو و عقب ماشین تقریبا مساوی تقسیم شده و گرانیگاه به وسط منتقل می‌شود. در نتیجه ماشین چابک‌تر و فرمان‌پذیری‌اش بهتر می‌شود.
طراحی شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده
شورلت می‌گوید مدل جدید کوروت را برای استفاده روزمره ساخته است

یکی از ضعف‌های ماشین‌های موتور-وسط جای کم برای سرنشینان است. شورلت، اما می‌گوید کوروت جدید از راحتی چیزی از نسل قبلی کم ندارد و می‌توان از آن به طور روزمره استفاده کرد.

کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده و ماشین‌های مسابقات فرمول یک طراحی شده است.

با اینکه بخش‌هایی مثل چراغ‌های عقب یادآور مدل‌های پیشین کوروت است، اما ماشین از فرم سنتی ماشین‌های اسپرت آمریکایی فاصله گرفته و بیشتر به رقیبان اروپایی‌اش شبیه شده است.

موتور ماشین هشت سیلندر است و ۴۹۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شورلت می‌گوید شتاب صفر تا صد کیلومتر مدل تقویت‌شده کوروت کمتر از سه ثانیه است. این اعداد برای رقابت با ماشین‌هایی نظیر پورشه ۹۱۱ کافی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود در آینده مدل‌های قوی‌تری از کوروت تولید شود که بتواند مدل‌هایی از فراری و مک‌لارن را به چالش بکشد.

طراحی شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده
ظاهر ماشین با الهام از جت‌های جنگنده طراحی شده است

در شصت سال گذشته کوروت به عنوان نماینده ماشین‌های اسپرت آمریکایی شهرتی جهانی داشته، اما هرگز نتوانسته خارج از بازار آمریکا جایگاهی هم‌سطح با این شهرت پیدا کند.

جنرال موتورز، مالک شورلت، می‌داند که با تغییرات زیاد در نسل جدید، بخشی از طرفداران سنتی این ماشین را از خود دور خواهد کرد. با این حال این کارخانه امیدوار است بتواند خریداران جوان‌تر را در سراسر جهان به این ماشین جلب کند.

تولید نسل جدید کوروت از زمستان امسال آغاز خواهد شد. قیمت پایه آن زیر ۶۰ هزار دلار است و پیش‌بینی می‌شود مدل‌های قوی‌تر ماشین با قیمت بالای صد هزار دلار فروخته شود.
طراحی شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده
این اولین مدل لوتوس تحت مالکیت جیلی، خودروساز چینی است

بازگشت ۲۰۰۰ اسب بخاری
لوتوس با رونمایی از یک سوپرکار الکتریکی، اولین مدل جدید خود پس از یازده سال را نمایش داد.

لوتوس، اگرچه از نام‌های معتبر در صنعت خودرو و مسابقات اتومبیلرانی است، اما نتوانسته به اندازه شرکت‌های دیگر انگلیسی نظیر مک‌لارن و آستون مارتین از بازار ماشین‌های اسپرت سهم داشته باشد.

این شرکت حالا تحت مالکیت جیلی، خودروساز چینی است و با سرمایه‌گذاری گسترده شرکت مادر قصد دارد مجموعه‌ای از مدل‌های جدید از جمله یک مدل شاسی‌بلند تولید کند.

ایویا (Evija) اولین مدلی است که تحت مالکیت جیلی ساخته خواهد شد. این ماشین ۲۰۰۰ اسب بخاری چهار موتور الکتریکی دارد که می‌تواند سرعتش را در کمتر از سه ثانیه به صد کیلومتر در ساعت برساند.
طراحی شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده
چهار موتور الکتریکی ایویا ۲۰۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند

حداکثر سرعت ماشین بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است و لوتوس می‌گوید ماشین با هر با شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

با اینکه ایویا بیشتر با توجه به نیاز‌های آیرودینامیک و مهندسی شکل گرفته، اما ظاهری خیره‌کننده دارد. به ویژه عقب خودرو با دو تونل هوا و چراغ‌های خطی، فرمی منحصر به فرد دارد که آن را از رقبایش کاملا متفاوت کرده است.

داخل ماشین ساده طراحی شده و ترکیب بینابینی از یک ماشین مسابقه‌ای و یک ماشین لوکس است.

قیمت پایه ایویا یک میلیون و ۷۰۰ میلیون پوند (حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) است و تنها ۱۳۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.
طراحی شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده
فرمان ایویا با الهام از ماشین‌های مسابقات فرمول یک ساخته شده است

در بین نام‌های قدیمی در خودروسازی، لوتوس اولین کارخانه‌ای است که برای ساخت یک سوپرکار از قوای محرکه الکتریکی استفاده می‌کند.

با اینکه استفاده از موتور‌های الکتریکی هر روز بیشتر می‌شود، سازندگان خودرو‌های اسپرت معتقدند توانایی باتری‌ها هنوز به سطحی نرسیده که پاسخگوی نیاز یک سوپرکار باشد.

باتری‌های ایویا در پیست اتومبلیرانی تنها هفت دقیقه دوام می‌آورد. اگرچه لوتوس می‌گوید با شارژر‌های سریع می‌توان باتری‌ها را در ۱۸ دقیقه شارژ کرد و با پیشرفت شارژر‌ها این زمان کمتر هم خواهد شد.

این اولین باری نیست که لوتوس قصد دارد خود را از یک خودروساز کوچک به بازیگری جهانی در صنعت خودرو تبدیل کند. این شرکت ده سال پیش، با سرمایه کارخانه مالزیایی پروتون قصد داشت با عرضه پنج مدل جدید نام خود را احیا کند؛ برنامه‌ای که به شکست انجامید و کارخانه را تا مرز ورشکستگی پیش برد.

طراحی شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده
چرخ‌های پروتین می‌تواند مستقل از یکدیگر تا ۳۶۰ درجه حرکت کنند

اختراع دوباره چرخ
یک شرکت انگلیسی به نام پروتین چرخ‌هایی ساخته که علاوه بر جا دادن یک موتور الکتریکی می‌توانند مستقل از یکدیگر تا ۳۶۰ درجه حرکت کنند. این فن‌آوری به ماشین‌های الکتریکی این امکان را می‌دهد تا به راحتی در فضا‌های کوچک در شهر‌ها حرکت کنند.

این چرخ‌ها هفته گذشته در تاکسی خودران نمایش داده شد که توسط شرکت ملی خودرو‌های الکتریکی سوئد (NEVS) ساخته شده است.

موتور الکتریکی هر چرخ بیش ۱۰۷اسب بخار نیرو تولید می‌کند و فنر‌های روی چرخ می‌توانند ارتفاع ماشین را هم‌سطح پیاده‌رو پایین بیاورند تا مسافران به راحتی سوار و پیاده شوند.

شرکت ملی خودرو‌های الکتریکی سوئد بازمانده کارخانه ساب، خودروساز مشهور سوئدی است که در سال ۲۰۱۲ ورشکست شد. این شرکت اکنون مالک چینی دارد و در چین بر اساس یکی از مدل‌های ساب، یک ماشین الکتریکی تولید می‌کند.

شرکت پروتین ماه گذشته به این مجموعه سوئدی-چینی پیوسته است.

طراحی شورلت کوروت جدید با الهام از جت‌های جنگنده
کانسپت ۱۹-۱۹ به مناسبت صد ساله شدن سیتروئن ساخته شد

در چند قدمی آینده
سیتروئن می‌گوید نسل بعدی مدل‌هایش را با الهام از کانسپت اخیر این کارخانه با چرخ‌هایی بزرگ خواهد ساخت.

این فرم نخستین بار در کانسپت ۱۹-۱۹ نمایش داده شد که به مناسبت صدمین سال تاسیس کارخانه فرانسوی ساخته شده است.

لیندا جکسون، مدیر سیتروئن، در مصاحبه با هفته‌نامه انگلیسی اتوکار گفته است حوصله مردم از فرم‌های کنونی ماشین سر رفته و وقت آن رسیده که ماشین‌ها با شکلی تازه ساخته شود. به گفته این مدیر انگلیسی، چرخ‌های بزرگ فرصتی برای معرفی فرمی تازه به مشتریان فراهم می‌کند.

چرخ‌های ۳۰ اینچی کانسپت ۱۹-۱۹ به طراحان این امکان را داده تا بدون نیاز به افزایش ارتفاع ماشین، صندلی‌ها را تا حد یک ماشین شاسی‌بلند بالا ببرند. با این چرخ‌ها فاصله ماشین تا کف زمین هم بسیار بیشتر از شاسی‌بلند‌ها است.

چرخ‌های بزرگ همچنین برای قراردادن موتور‌های الکتریکی فضای بیشتری دارد، اما راحتی سواری ماشین با این چرخ‌ها کمتر است. برای یافتن راه حلی برای این مسئله سیتروئن با کارخانه لاستیک‌سازی گودیر (Goodyear) همکاری می‌کند.

کانسپت ۱۹-۱۹ تصویری از خودرو‌های سیتروئن در سال ۲۰۳۰ را نمایش می‌دهد، اما مدیران سیتروئن می‌گویند مدلی با چرخ‌های بزرگ را پیش از این زمان به بازار عرضه خواهند کرد.

خاویر پژو، مدیر تولید سیتروئن، می‌گوید این کارخانه قصد دارد با نسل بعدی مدل‌های خود استاندارد‌های موجود خودروسازی را به چالش بکشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید