سرودست شکستن برای ماشین‌های تصادفی

سرودست شکستن برای ماشین‌های تصادفی

فعالان بازار خودرو می‌گویند کاهش قدرت خرید مردم باعث شده است که خودروی پرحاشیه روی زمین نماند.

کد خبر : ۷۱۸۴۷
بازدید : ۱۶۹۲۹
سرودست شکستن برای ماشین‌های تصادفی
بازار خودرو اگرچه راکد است، اما دست‌دوم‌ها و به‌ویژه خودرو‌های تصادفی بازارشان داغی را تجربه می‌کنند. فعالان بازار خودرو می‌گویند که قدرت خرید مردم کاهش داشته و به همین دلیل بازار این نوع خودرو‌ها رونق گرفته است و جالب است که بدانید بنا به گفته فروشندگان، پراید حتی تصادفی و چپ‌کرده‌اش روی زمین نمی‌ماند.

اگر باور نمی‌کنید، کافی است که خودروی دست‌دوم‌تان را آگهی کنید تا متوجه شوید که حتی نیمه‌شب هم از شر پیام‌های متعدد رهایی ندارید. البته از ادبیات حرف‌زدن و شیوه قیمت‌گذاری متقاضیان می‌توانید بفهمید که بیشتر آن‌ها دلالان هستند.
فعالان بازار خودرو می‌گویند که سود دلال‌ها از خودرو‌های نو ناچیز است و به همین دلیل آن‌ها به خودرو‌های دست‌دوم گرایش بیشتری دارند. به گفته فعالان بازار خودرو، دلالان در بهترین حالت می‌توانند از خریدوفروش خودرو‌های صفر یک تا یک‌ونیم میلیون تومان سود کسب کنند؛ زیرا قیمت خودرو‌های نو مشخص است و کسی نمی‌تواند به راحتی از آن تخطی کند، اما خودرو‌های دست‌دوم جای مانور زیادی دارند.

جهش قیمت خودروی بازار، دست‌دوم‌ها و تصادفی‌ها را داغ کرده است؛ البته دلالان هم از این ماجرا غافل نشده‌اند و خیلی‌هایشان قید معامله خودرو‌های نو را زده‌اند و با کارمزد اندکی خریدوفروش این نوع خودرو‌ها را انجام می‌دهند. زهرا که می‌خواهد خودروی تیبای خود را بفروشد، می‌گوید: «در تماسی که با یکی از واسطه‌های بازار داشتم، قرار شد که اگر تیبا٢ صفرکیلومتر را به قیمت ٥٧‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان بفروشم، ٥٠٠‌هزار تومان آن را خودم بردارم.»

وقتی از او می‌پرسیم که چرا خودش برای فروش خودروی خود اقدام نکرده است، پاسخ می‌دهد که مردم معمولا خودروی صفر را از نمایندگی‌ها و نمایشگاه‌های خودرو نزدیک محل کار و خانه خود خریداری می‌کنند و کمتر حاضرند از این سر شهر به آن سر شهر بروند که خودروی صفری را معامله کنند.

بازار کدام خودرو‌ها همیشه داغ است؟
در بازار خودرو‌های کارکرده شرایط متفاوت است و امکان مانور بیشتری برای دلال‌های بازار وجود دارد. نادری، فعال بازار خودرو می‌گوید: «سود فروش خودروی کارکرده در بازار حداقل ٢‌میلیون تومان است، البته وقتی پای خودروی خارجی با رنج قیمتی ٢٠٠ تا ٣٠٠‌میلیون تومان به میان می‌آید، سود دلال‌ها به بالای ١٠‌میلیون تومان هم می‌رسد.»

خودرو‌های تصادفی از دیگر خودرو‌های محبوب دلال‌ها هستند. کافی است سری به پارکینگ خودرو‌های تصادفی بزنید تا ببینید دلال‌ها چطور برای خرید این خودرو‌ها سرودست می‌شکنند. سود خودرو‌های تصادفی برای دلال‌ها گاهی تا ٧٠‌درصد می‌رسد و البته خودشان می‌گویند پراید و پژوی تصادفی بازار بهتری دارد.

فرقی نمی‌کند آخر اسفند باشد یا هفته اول فروردین، بازار برخی از خودرو‌ها همیشه داغ است. به گفته فعالان بازار خودروی پراید که به واسطه قیمت پایینش پر‌تقاضاترین خودروی داخلی است، در صدر فهرست خودرو‌های پرفروش قرار دارد.
بعد از پراید، پژو٢٠٦ بیشترین سهم از خریدوفروش خودرو را به خود اختصاص داده است، اما تندر٩٠ سومین خودروی پرطرفداری در بازار داخلی است که به گفته فعالان بازار رکود در آن بی‌معناست.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید