جشن کتاب جدید شیلا خداداد

جشن کتاب جدید شیلا خداداد

شیلا خداداد بازیگر سینما و تلویزیون در مراسمی از ترجمه کتاب «بعضی راز‌ها را نباید نگه داشت» با موضوع آزار جنسی کودکان رونمایی کرد.

کد خبر : ۷۲۳۱۰
بازدید : ۱۴۵۲۸
جشن کتاب جدید شیلا خداداد
کتاب «بعضی راز‌ها را نباید نگه داشت» نوشته جینین ساندرز از جمله کتاب‌های آموزش خودمراقبتی، راهنمای والدین برای محافظت کودکان در برابر سوءاستفاده جنسی است. شیلا خداداد از دیگر بازیگرانی است که وارد عرصه ترجمه کتاب شده است و عصر چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در مراسمی از ترجمه کتاب «بعضی راز‌ها را نباید نگه داشت» با موضوع آزار جنسی کودکان رونمایی کرد.

او درباره‌ی محتوای این کتاب گفت: «این کتاب درباره‌ی کودک‌آزاری است و کتابیست که بزرگ‌تر‌ها باید برای کودکان بخوانند تا آن‌ها را به تدریج با مقوله کودک‌آزاری آشنا کنند، همچنین هنوز دایره و دامنه کودک‌آزاری برای بسیاری از والدین روشن نیست.»

او انگیزه خود را برای ترجمه این کتاب چنین بیان کرد: «به هر حال من خیلی دلم می‌خواست اگر کمکی از دستم دربیاید به این موضوع وارد شوم، چون خودم یک مادر هستم و این موضوعات برایم مهم است. سعی می‌کنم در یک فرآیند تعریف شده به فرزندانم این مهارت‌ها را یاد بدهم، با آن‌ها حرف می‌زنم تا به کسی اجازه ندهند که به آن‌ها دست‌درازی کند. دوست داشتم که این مسئله برای خانواده‌های دیگر هم بیفتد؛ با بچه‌هایشان صحبت کنند و به آن‌ها یاد بدهند تا به کسی اجازه ندهند که از یک حدی به آن‌ها نزدیک‌تر شود. امیدوارم که ترجمه این کتاب کمکی در این مسیر باشد.»
جشن کتاب جدید شیلا خداداد

کتاب «من و مهارت‌های زندگی» در ۱۰ جلد ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال، از دیگر کتاب‌هایی است که شیلا خداداد ترجمه کرده است.

کاربران بسیاری نسبت به ترجمه کتاب شیلا خداداد و حضور او در مراسم رونمایی کتابش به همراه بادیگارد اظهار تعجب کردند و عنوان می‌کنند پس از بهاره رهنما، لیلا اوتادی و برخی از بازیگران که در این عرصه وارد شده‌اند اکنون حضور خانم شیلا خداداد به چشم می‌خورد.
جشن کتاب جدید شیلا خداداد

این کاربران از این اتفاق استقبال نکرده‌اند و آن را استفاده بازیگران از شهرت و موقعیت اجتماعی‌شان می‌دانند. جمعی از کاربران از این هنرمند به خاطر ترجمه چنین کتابی تشکر می‌کنند و عقیده دارند این کتاب گامی مهمی در آشنایی کودکان با آزار‌های جنسی خواهد بود.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید