پاترول دزد در دام

پاترول دزد در دام

یکی از خودور‌های مسروقه را به شخصی به‌نام «فرهاد» به مبلغ صد دلار فروخته است. کارآگاهان در عملیاتی پلیسی فرهاد را در مخفیگاهش واقع در نظام‌آباد دستگیر و خودروی مسروقه را کشف کردند و فرهاد که چاره‌ای نداشت، به خرید خودروی سرقتی اعتراف کرد.

کد خبر : ۷۲۳۵۱
بازدید : ۱۱۹۰۷
پاترول دزد دستگیر شد
سارق حرفه‌ای که فقط خودرو‌های پاترول را می‌دزدید و پول حاصل از سرقت را صرف خرید مواد مخدر و خوش‌گذرانی می‌کرد، بعد از دستگیری به جرائم خود اعتراف کرد.

ساعت ۱۷ هفتم مرداد مردی ۲۵ ساله در تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به‌سرقت‌رفتن خودروی پاترولش در منطقه قلهک را اطلاع داد؛ سپس پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۷ عصر بود که از خانه خارج شدم تا سوار بر خودروی پاترولم شوم، اما دیدم ماشینم را دزدیده‌اند.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارت شاکی به محل وقوع سرقت رفتند و در بررسی‌های اولیه و تحقیقات میدانی از دوربین مداربسته‌ای که در محل نصب شده بود، تصویر سارق جوان را هنگام سرقت به دست آوردند.

کارآگاهان با اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و با توجه به تصویر دزد جوان، مراد ۳۸ ساله را که چند سابقه کیفری از جمله سرقت خودرو و مواد مخدر داشت، شناسایی کردند.

بعد از افشای هویت متهم و هماهنگی با دادیار شعبه ششم دادسرای ناحیه ۱۵، مخفیگاه مراد در منطقه نظام‌آباد شناسایی و او در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهم دو خودروی پاترول سرقتی را کشف کردند.

مراد بعد از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات صورت‌گرفته ضمن قبولی سرقت در منطقه قلهک به ۱۰ فقره دیگر سرقت خودرو‌های پاترول در محدوده‌های شرق و شمال شرق تهران نیز اعتراف و اظهار کرد، چون خودرو‌ها فاقد تجهیزات ایمنی بازدارنده مانند دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و... بودند، دزدیدن آن‌ها به‌راحتی انجام شد.

متهم در ادامه اعترافاتش توضیح داد یکی از خودور‌های مسروقه را به شخصی به‌نام «فرهاد» به مبلغ صد دلار فروخته است. کارآگاهان در عملیاتی پلیسی فرهاد را در مخفیگاهش واقع در نظام‌آباد دستگیر و خودروی مسروقه را کشف کردند و فرهاد که چاره‌ای نداشت، به خرید خودروی سرقتی اعتراف کرد.

مراد در ادامه تحقیقات به مأموران گفت: خودرو‌های سرقتی دیگر را پس از سرقت لوازم، محتویات داخل آن و قطعات در کوچه و خیابان‌های خلوت رها می‌کردم و اموال مسروقه را به قیمت خیلی کم به افراد رهگذر می‌فروختم و پول آن را صرف مواد مخدر و خوشگذارنی می‌کردم.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت‌: با توجه به اعتراف صریح سارق به سرقت خودرو‌ها و استرداد سه دستگاه از خودرو‌های مسروقه به مال‌باختگان، او با صدور قرار قانونی از سوی دادیار شعبه ششم دادسرای ناحیه ۱۵ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارد.

سرهنگ چهری به شهروندان توصیه کرد‌: از پارکینگ عمومی و شخصی برای توقف‌های طولانی‌مدت استفاده کنند و با استفاده از تجهیزات بازدارنده از قبیل: دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و جی‌پی‌اس مانع از سرقت وسایل نقلیه خود شوند و درصورت وقوع سرقت، بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید