تجارت بچه فیل ممنوع شد

تجارت بچه فیل ممنوع شد

زیمبابوه و بوتسوانا که نسبت به سایر کشور‌های آفریقا میزبان جمعیت‌های سالم‌تر فیل‌ها هستند اجازه یافته اند فیل‌ها را به مقاصد "مناسب و قابل قبول" صادر کنند.

کد خبر : ۷۲۴۶۹
بازدید : ۱۰۴۱۱
تجارت جهانی بچه فیل ممنوع شد
ممنوعیت تقریبا کامل به دام انداختن بچه فیل‌های آفریقایی در حیات وحش و فروش آن به باغ وحش‌های جهان در نشستی در ژنو تصویب شده است. اعضای کنوانسیون مربوط به تجارت بین المللی گونه‌های در معرض خطر (سایتس) پس از چند روز بحث تصمیم به تشدید مقررات گرفتند.

اتحادیه اروپا هم در اواخر روز تصمیم به حمایت از این طرح گرفت و مقررات تازه در نهایت با ۸۷ رای در مقابل ۲۹ رای تصویب شد. زیمبابوه، صادر کننده اصلی بچه فیل، و همچنین آمریکا به این طرح رای منفی دادند.

زیمبابوه و بوتسوانا که نسبت به سایر کشور‌های آفریقا میزبان جمعیت‌های سالم‌تر فیل‌ها هستند اجازه یافته اند فیل‌ها را به مقاصد "مناسب و قابل قبول" صادر کنند.

"انجمن بین المللی رفتار مهرآمیز" می‌گوید زیمبابوه بعد از سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰ بچه فیل را گرفته و به باغ وحش‌هایی در چین صادر کرده است.

تصمیم روز سه شنبه محدودیت بر تجارت فیل را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. براساس مقررات تازه، به غیر از زیمبابوه و بوتسوانا، فیل‌ها را فقط در شرایط استثنایی می‌توان در طبیعت به دام انداخت و "در بند" کرد که آن هم باید با تایید اعضای کمیته سایتس باشد.

کمیته سایتس این ممنوعیت را هفته پیش تصویب کرده بود، اما تصویب نهایی آن توسط اعضا در پایان این کنفرانس دو هفته‌ای به هیچ وجه قطعی نبود.
تجارت جهانی بچه فیل ممنوع شد
زیمبابوه شدیدا علیه این تصمیم تلاش کرده بود و اتحادیه اروپا هم ابتدا به دلیل نگرانی‌ها بر سر گونه گونی ژنتیکی در باغ‌های وحش اطراف جهان با آن مخالف بود.

ویل تراورس رئیس "بنیاد آزاد زاده شده" گفت: "معنی اش این نیست دیگر هیچ فیلی در حیات وحش اسیر و در مراکزی در خارج در بند نخواهد شد. اما مقررات آنقدر شدید خواهد بود که انتقال جمعی فیل‌ها به باغ وحش‌ها در شرق دور دیگر اتفاق نخواهد افتاد. "

انجمن بین المللی رفتار مهرآمیز گفت که یک "پیروزی مهم را جشن می‌گیرد." آدری دلسینک مدیر حیات وحش آفریقای این گروه گفت: "علیرغم زبان مصالحه جویانه‌ای که اتحادیه اروپا معرفی کرد، نفس راحتی از تصویب طرح کشیدیم. "

او گفت که جدا کردن این حیوانات کاملا اجتماعی از اعضای خانواده شان تجربه "واقعا تکان دهنده ای" برای آنهاست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید