امن‌ترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۱۹

امن‌ترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۱۹

در رتبه بندی امن‌ترین شهر‌های دنیا سه شهر آسیایی نیز قرار دارند.

کد خبر : ۷۲۵۴۱
بازدید : ۱۱۰۶۷
امن‌ترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۱۹
توکیو، سنگاپور و اوساکا به ترتیب به عنوان سه شهر امن جهان در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده‌اند. این فهرست را واحد اطلاعات اکونومویست (EIU) هر سال منتشر می‌کند و توکیو، پایتخت ژاپن برای سومین سال پی در پی این رتبه را بدست آورده است.

در این رتبه بندی ۶۰ شهر مختلف دنیا براساس فاکتور‌های گوناگونی مانند زیرساخت، امنیت شخصی، دیجیتالی و سلامت ارزیابی شدند. امسال واحد اطلاعات اکونومیست در بررسی‌های خود به فاکتور‌های زیست محیطی نیز توجه نشان داده و عاملی تحت عنوان «انعطاف پذیری شهری» را در نظر گرفت که در واقع توانایی یک شهر در بازگشت به شرایط عادی بعد از وضعیت اضطرار و شوک را مشخص می‌کند.

از مجموع ۱۴ شهر اروپایی در این فهرست تنها استانبول و مسکو بودند که در نیمه دوم جدول قرار گرفتند. با وجود آنکه شهر‌های اروپایی معمولاً عملکرد خوبی را در حوزه سلامت دارند، از نظر امنیت دیجیتالی با مشکل مواجه هستند و لندن تنها شهر اروپایی است که از این لحاظ در زمره ۱- شهر برتر قرار دارد.

در انتهای دیگر این فهرست و طبق شاخص‌های تعیین شده، شهر‌های لاگوس در نیجریه، کاراکاس در ونزوئلا، یانگون در میانمار، کراچی در پاکستان و داکا در بنگلادش به عنوان ناامن‌ترین شهر‌ها اعلام شده‌اند.

بنا بر گزارش ایندیپندنت، بر اساس فهرست واحد اطلاعات اکونومیست، ۲۰ شهر امن جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب رتبه‌ای که کسب کرده‌اند عبارتند از:

توکیو در ژاپن، سنگاپور در سنگاپور، اوساکا در ژاپن، آمستردام در هلند، سیدنی در استرالیا، تورنتو در کانادا، واشنگتن دی سی در ایالات متحده آمریکا، کپنهاگ در دانمارک و سئول در کره جنوبی، ملبورن در استرالیا، شیکاگو در ایالات متحده آمریکا، استکهلم در سوئد، سانفرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا، لندن در انگلیس، نیویورک در ایالات متحده آمریکا، فرانکفورت در آلمان، لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا، ولینگتون در نیوزیلند و زوریخ در سوئیس، هنگ کنگ در چین.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید