۳۰۰ میلیون کلاهبرداری به اسم صندوق وام

۳۰۰ میلیون کلاهبرداری به اسم صندوق وام

دچار مشکلات مالی شدیم و به ناچار برای فرار از طلبکاران با برداشت باقیمانده سپرده‌ها متواری و در حومه شهر تهران پنهان شدم و برای پیشگیری از دستگیری همسرم با هم تبانی کردیم که وی مدعی شود از یکدیگر جدا شده‌ایم.

کد خبر : ۷۳۱۰۷
بازدید : ۱۱۶۰۸
۳۰۰ میلیون کلاهبرداری از صندوق وام
زن جوان که به بهانه پرداخت وام قرض‌الحسنه با جلب اعتماد همکارانش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد. ۲۶ تیر امسال خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش اعلام کرد: زنی به‌نام مهناز با راه‌اندازی صندوق وام و با وعده پرداخت وام قرض‌الحسنه مبالغی از من و همکارانم که در یک تولیدی کار می‌کنیم، دریافت کرد و پس از ۵ ماه سپرده‌گذاری و در حالی که چند فقره وام نیز به اعضای صندوق داد به یک باره پس از جمع‌آوری سپرده‌های مالباختگان دیگر به محل کار مراجعه نکرد و متواری شد.

با ثبت شکایت اولیه پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در گام نخست تحقیقات کارآگاهان به بررسی سوابق متهم پرداختند و مشخص شد مهناز در سال‌های گذشته نیز به این شیوه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.

در ادامه با دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه یک تهران همسر این زن به پایگاه یکم پلیس آگاهی احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت. وی در اظهاراتی ضد و نقیض برای گمراه کردن پلیس ادعا کرد از همسرش طلاق گرفته و اطلاعی از سرنوشت او ندارد.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص جزئیات این پرونده عنوان کرد: کارآگاهان این پایگاه با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند مهناز در اطراف شهر تهران تردد می‌کند. پیگیری‌های پلیس ادامه داشت تا در نهایت متهم در منطقه نیاوران شناسایی و دستگیر شد.

مهناز پس از دستگیری با ابراز پشیمانی از عملکرد خود گفت: به‌مدت ۴ سال در یک تولیدی مشغول به‌کار بودم و با همکارانم صندوق قرض‌الحسنه‌ای را برپا کردیم که برای خود و خویشاوندانشان سپرده‌گذاری کرده بودند. پس از پنج ماه به‌صورت نوبتی و دوبرابر سپرده خود وام دریافت می‌کردند.
با توجه به اینکه تعدادی از سپرده‌گذاران پس از دریافت وام اقساط‌شان را نمی‌پرداختند، دچار مشکلات مالی شدیم و به ناچار برای فرار از طلبکاران با برداشت باقیمانده سپرده‌ها متواری و در حومه شهر تهران پنهان شدم و برای پیشگیری از دستگیری همسرم با هم تبانی کردیم که وی مدعی شود از یکدیگر جدا شده‌ایم.

به این ترتیب مهناز با تعیین قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شد.

سرهنگ دستخال به شهروندان توصیه کرد به‌منظور پیشگیری از ضرر‌های مالی احتمالی از عضویت در صندوق‌های قرض‌الحسنه فاقد پشتوانه و اعتبار خودداری کرده و همواره به‌خاطر داشته باشند افراد کلاهبردار با وعده‌های وسوسه انگیز اقدام به اغفال قربانیان می‌کنند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید