چرا باید شب‌ها به مدت ۴‌دقیقه دوش بگیریم؟

چرا باید شب‌ها به مدت ۴‌دقیقه دوش بگیریم؟

شب‌ها دوش بگیرید بهتر است؛ افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند یا کارمند هستند و ترجیح می‌دهند با طلوع خورشید دوش بگیرند، باید مدام دمای آب را از گرم به خیلی سرد تغییر دهند.

کد خبر : ۷۳۲۱۷
بازدید : ۱۷۲۱۵
بهترین زمان دوش گرفتن
فرادید | شب‌ها یک دوش ۴‌دقیقه‌ای بگیرید؛ چرا؟ چون متخصصان پوستِ استرالیایی معتقدند برای پوست بهتر است به‌جای روزها، شب‌ها دوش بگیرید و مدت حمام‌کردن را نیز باید به ۴‌دقیقه کاهش دهید؛ این کار از بروز آکنه، التهاب و خشکی پوست پیشگیری می‌کند.

برخی ترجیح می‌دهند صبح خود را با یک دوش آب گرم شروع کنند و برخی دیگر بدون یک دوش سریع قبل از خواب، نمی‌توانند به رختخواب‌رفتن را تصور کنند. در‌این‌میان متخصصان پوست نیز نظر خودشان را دارند.

دکتر لیونا ییپ بر‌این باور است که دوش‌گرفتن در شب، آن‌هم برای فقط ۴‌دقیقه تمام آلودگی‌هایی که در طول روز روی پوست جمع‌شده را بدون آنکه به پوست آسیبی برساند، پاک می‌کند.

او توضیح می‌دهد: «صبح‌ها پوست شما هنوز در معرض آلودگی و میکروب قرار نگرفته است. واضح است اگر در هوایی گرم زندگی می‌کنید می‌بایست یکبار صبح و یکبار شب دوش بگیرید تا از شر میکروب‌هایی که روی پوست جمع شده‌اند خلاص شوید؛ اما این کار اغلب اوقات ضرورتی ندارد.»

این متخصص هشدار داد اگر فردی مشکلات پوستی دارد، ماندن برای طولانی‌مدت زیر دوش آب گرم این مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

«اگر از آن دست از افرادی هستید که دو بار در روز دوش می‌گیرند باید مطمئن شوید از شوینده‌های فاقد صابون استفاده می‌کنید و حتما بعد از استحمام از نرم‌کننده استفاده کنید.»

«آن‌هایی که دوست دارند مدت طولانی‌تری در حمام بمانند تا مو‌های خود را بشویند یا از اسکراب استفاده کنند، نباید زیر دوش بایستند.»

دکتر ناتاشا کوک می‌گوید افراد می‌توانند یا صبح‌ها یا شب‌ها دوش بگیرند، اما نباید «بیش‌از‌حد از مواد شوینده استفاده کنند». برای مثال، به‌جای اینکه از محصولاتی که حاوی صابون هستند و کف می‌کنند استفاده کنید، بهتر است از روغن استفاده کنید.
«محصولاتی که کف می‌کنند روی پوست خط می‌اندازند و لایه اپیدرم را تخریب می‌کنند. این لایه برای داشتن پوست سالم با عملکرد خوب ضروری است.

افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند یا کارمند هستند و ترجیح می‌دهند با طلوع خورشید دوش بگیرند، باید مدام دمای آب را از گرم به خیلی سرد تغییر دهند.
دوش گرفتن در شب
دوش گرفتن در شب به مدت ۴‌دقیقه
دکتر کوک توضیح می‌دهد: «تا‌جاییکه می‌توانید برای دوش گرفتن زیر آب سرد بمانید و بعد دمای آب را به گرم تغییر دهید.»

«این تغییر ناگهانی در دمای آب باعث بیدار‌شدن سلول‌های پوست می‌شود: آب سرد جریان خون را مسدود می‌کند و آب گرم آن را دوباره باز می‌کند. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید این کار را ۳‌بار تکرار کنید.».

اما از نظر دکتر کوک بهترین زمان دوش‌گرفتن همچنان عصرهاست، به‌خصوص برای افرادی که در طی روز در معرض آلودگی‌ها هستند.

«آلودگی‌ها هم شامل آلودگی‌های محیطی هستند (بله، درطول روز آلودگی‌ها روی پوست جمع می‌شوند و رادیکال‌های آزاد به پوست آسیب رسانده باعث التهاب پوست می‌شوند) و هم شامل آلودگی استعاری.»

«دوش آب گرم ماهیچه‌ها را آرام می‌کند، تنش سیستم اعصاب مرکزی را کاهش می‌دهد (به‌خصوص وقتیکه شما در معرض ناگهانی آب سرد قرار می‌گیرد) و به شما کمک می‌کند خواب خوبی داشته باشید.»

منبع: The DailyMail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید