خطر مرگبارتر، ندیدن فیلم "جوکر" است

خطر مرگبارتر، ندیدن فیلم "جوکر"  است

کشور ما در ناامیدی مطلق به‌سر می‌برد، مقررات کشور از هم پاشیده شده است، دغلکار مجنونی از منطقه کویینز به کد‌های انرژی هسته‌ای دست پیدا کرده است...، اما به دلایلی «جوکر» فیلمی است که باید از آن بترسیم.

کد خبر : ۷۳۳۴۲
بازدید : ۲۵۵۸
خطر مرگبارتر، ندیدن فیلم
بهار سرلک | «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس و با نقش‌آفرینی واکین فینیکس از آن دست فیلم‌هایی است که همه دوست دارند درباره‌اش اظهارنظر کنند و نوبت به مستندساز برنده جایزه اسکار، مایکل مور رسیده است. این کارگردان صریح‌الهجه یکشنبه صبح در صفحه فیس‌بوکش درباره بحث‌برانگیزترین فیلم سال، «جوکر» اظهارنظر کرد.
تاد فیلیپس در این اثر به بازبینی داستان‌های دی‌سی کامیکس پرداخته است و این فیلم توانست در نخستین روز اکران این فیلم ۴۰ میلیون دلار در گیشه بفروشد و احتمال می‌رود «جوکر» پرفروش‌ترین فیلم ماه اکتبر در نخستین روز‌های اکرانش باشد.

علاوه بر جوایز و تحسین‌هایی که «جوکر» در جشنواره‌های متعدد به نام خود ثبت کرده است، باید به هیاهویی که این فیلم به واسطه درون‌مایه‌های پوچ‌گرایانه‌اش و خشونت‌آمیزی صحنه‌ها به‌پا کرده، اشاره کرد. این هیاهو سینماداران امریکایی و دیگر کشور‌ها را به فکر برقراری و حفظ امنیت جانی هنگام نمایش این فیلم انداخته است.
سینماداران به والدین اخطار داده‌اند «جوکر» فیلم ابرقهرمانی معمولی نیست و سالن‌های سینمایی زنجیره‌ای سراسر اروپا ماسک‌ها و سلاح‌های اسباب‌بازی جوکر را در نمایش این فیلم ممنوع کرده‌اند. اما مور بعد از دیدن آخرین ساخته فیلیپس طاقت نیاورده و نتوانسته بدون تعریف و تمجید از «جوکر» از کنار آن بگذرد.
او در بخشی از پست فیس‌بوکش نوشته است: «چهارشنبه شب در جشنواره فیلم نیویورک حضور داشتم و شاهد نمایش شاهکاری سینمایی بودم؛ فیلمی که ماه گذشته برترین جایزه را به عنوان بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به خانه برد. اسمش «جوکر» است و تنها چیزی که ما امریکایی‌ها درباره‌اش شنیده‌ایم این است که باید از آن بترسیم و به فکر تماشایش نیفتیم.
به ما گفته‌اند این فیلم خشونت‌آمیز و دچار انحراف و از لحاظ اخلاقی فاسد است، چراکه بیننده را به فعل قتل تحریک و تهییج می‌کند و این کار را گرامی می‌دارد. به ما گفته‌اند در این آخر هفته در هر سینمایی که «جوکر» روی پرده رود، برای جلوگیری از دردسر، پلیس حضور دارد.
کشور ما در ناامیدی مطلق به‌سر می‌برد، مقررات کشور از هم پاشیده شده است، دغلکار مجنونی از منطقه کویینز به کد‌های انرژی هسته‌ای دست پیدا کرده است...، اما به دلایلی «جوکر» فیلمی است که باید از آن بترسیم.

«من پیشنهاد دیگری دارم: خطر مرگبارتر برای جامعه ندیدن این فیلم است، چون داستانی که روایت می‌کند و مسائلی که به آن می‌پردازد آن‌قدر برجسته و حیاتی هستند که اگر نبوغ این اثر هنری را درنظر نگیرید، هدیه‌ای را که این آینه دراختیارمان می‌گذارد از دست می‌دهید. بله، در آن آینه تصویر دلقکی رنج‌دیده نقش بسته است، اما او تنها نیست؛ ما شانه به شانه او ایستاده‌ایم.»
مور در ادامه پستش درباره دونالد ترامپ، چین، رابرت مولر، جو بایدن، رسانه‌ها، سندی هوک و کشتار دبیرستان کلمباین صحبت کرده است. او درباره «جوکر نوشته است: «ساخته تاد فیلیپس فیلمی ابرقهرمانی، ابرشرور یا براساس کتابی مصور نیست. از ادای احترام این فیلم به «راننده تاکسی»، «شبکه»، «ارتباط فرانسوی» و «بعدازظهر سگی» خوشم می‌آید. چقدر از زمانی که فیلمی را دیده‌ایم و در حد آثار استنلی کوبریک تحت تاثیرش قرار گرفته‌ایم، می‌گذرد؟»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید