عاقبت ربودن مهندس برای تسویه حساب مالی

عاقبت ربودن مهندس برای تسویه حساب مالی

قبول دارم از دو دوستم که سابقه‌دار بودند، کمک خواستم. آن‌ها به من گفته بودند در زندان یاد گرفته‌اند در این مواقع چه کنند. وقتی مهندس جوان فرار کرد، مأموران من و یکی از دوستانم را بازداشت کردند، اما یکی دیگر از دوستانم به نام کامران فرار کرد و ما نمی‌دانیم او کجاست.

کد خبر : ۷۳۶۲۰
بازدید : ۱۱۹۴۵
۴۵ سال حبس، فرجام ربودن مهندس جوان
سه مرد جوان که مهندسی را ربوده بودند تا با او تسویه حساب مالی کنند، از سوی دادگاه کیفری استان تهران به ۴۵ سال حبس محکوم شدند.

این پرونده با شکایت مهندسی جوان به جریان افتاد. او به مأموران شکایت کرد و گفت: دو روز قبل شریک سابقم با همدستی دو مرد من را دزدید. من و شریکم با هم اختلاف حساب داشتیم، او از من پول می‌خواست، اما من می‌گفتم این پول حق تو نیست و مدارک هم نشان می‌داد او از من طلبی ندارد.
اختلاف ما بالا گرفت و شراکت‌مان به‌هم خورد. تا اینکه یک روز او قرار گذاشت و گفت: می‌خواهد با من صحبت کند. سر قرار رفتم. هرگز فکر نمی‌کردم او بخواهد به من آسیبی وارد کند. وقتی سر قرار حاضر شدم، دو نفر دیگر همراه او بودند.
آن‌ها دست و پایم را بستند و در یک ماشین گذاشتند و من را به جای نامشخصی بردند. وقتی چشم‌هایم را باز کردند، دیدم در یک ویلا هستم. شب‌هنگام وقتی آن افراد خواب بودند، من از غفلت آن‌ها استفاده و از ویلا فرار کردم و به تهران آمدم.

با شکایت این مرد دو متهم که همچنان در ویلا بودند، بازداشت شدند. آن‌ها اتهام آدم‌ربایی را رد کردند و گفتند برای اینکه طلب‌شان را به‌دست آورند، این کار را کردند.

سینا، جوانی که با شاکی اختلاف حساب داشت، به مأموران گفت: من سعی می‌کردم پولم را از مهندس جوان بگیرم، اما او حاضر نبود به حرفم توجه کند. راهی که برایم مانده بود این بود که پول را به‌زور از او بگیرم، چون مدرکی نداشتم و قانون هم از من حمایت نمی‌کرد. روز حادثه مهندس جوان را به محل کشاندم و از او خواستم با هم صحبت و مشکل را حل کنیم. به شمال رفتیم و آنجا درگیر شدیم، اما او را ندزدیدم.

متهم گفت: قبول دارم از دو دوستم که سابقه‌دار بودند، کمک خواستم. آن‌ها به من گفته بودند در زندان یاد گرفته‌اند در این مواقع چه کنند. وقتی مهندس جوان فرار کرد، مأموران من و یکی از دوستانم را بازداشت کردند، اما یکی دیگر از دوستانم به نام کامران فرار کرد و ما نمی‌دانیم او کجاست.

با توجه به اینکه تحقیقات مأموران برای پیداکردن کامران به جایی نرسید، کیفرخواست علیه دو متهم صادر شد و آن‌ها در شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند.

متهمان در جلسه رسیدگی اتهام آدم‌ربایی را رد کردند و مدعی شدند برای اینکه با متهم صحبت کنند، چنین کاری کردند و قصدشان آدم‌ربایی نبود.

با این حال، دادگاه هر کدام از متهمان را با توجه به عمل ارتکابی به ۱۵ سال حبس محکوم کرد. پرونده درباره متهم فراری همچنان باز بود و او جزء متهمان تحت تعقیب مأموران قرار داشت با این حال، با توجه به اینکه مدارک علیه او کامل بود، دادسرا کیفرخواست علیه این متهم را نیز صادر کرد و او به‌صورت غیابی محاکمه و به ۱۵ سال حبس محکوم شد. در صورتی که متهم بازداشت شود، می‌تواند درخواست واخواهی دهد.
به این ترتیب، به سه متهم آدم‌ربا جمعا ۴۵ سال حبس تعلق گرفت و دو نفر از آن‌ها برای گذاران دوران محکومیت‌شان به زندان منتقل شدند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید