قاتل فراری در ترکیه به دام افتاد

قاتل فراری در ترکیه به دام افتاد

ادامه تحقیقات و ردیابی‌های متهم فراری حکایت از آن داشت که متهم به قتل فراری از مرز‌های شمالی کشور به ترکیه رفته است و در حال حاضر در آنکارا اقامت دارد.

کد خبر : ۷۴۴۰۸
بازدید : ۱۳۵۰۶
دستگیری قاتل فراری در ترکیه
مردی که متهم به قتل یک نفر و مجروح‌کردن دو برادر او به ضرب گلوله است، در ترکیه دستگیر شد و اقدامات قضائی و پلیسی برای استرداد این متهم به ایران ادامه دارد.

ساعت ۲۲:۵۰ آخرین روز شهریور سال گذشته ماجرای تیراندازی مرگ‌باری به بازپرس کشیک قتل تهران اطلاع داده شد. در آن زمان تلفن بازپرس کشیک قتل پایتخت به صدا درآمد و مأمور کلانتری ۱۶۱ ابوذر گزارش یک تیراندازی مرگ‌بار را که منجر به قتل یک مرد و مجروح‌شدن دو برادرش شده بود، اعلام کرد.

بازپرس جنایی پس از تماس مأموران کلانتری دستور حفظ صحنه جنایت و شروع تحقیقات اولیه را صادر کرد. پس از آن نیز خودش به محل حادثه که قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران بود، رفت و گروهی شامل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، کارشناسان تشخیص هویت و متخصصان پزشکی قانونی در صحنه جرم حاضر شدند.
بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که قهوه‌خانه محل جنایت متعلق به سه برادری است که یکی از آن‌ها در این تیراندازی مرگ‌بار کشته شده است و دو نفر دیگرشان نیز مجروح شده‌اند.

تحقیقات محلی حکایت از آن داشت که برادر بزرگ‌تر که کشته شده ۵۷ ساله بود و دو برادر دیگر او که بر اثر شلیک مرد مهاجم مجروح شده‌اند ۴۲ و ۳۷ ساله هستند. زمانی که کارآگاهان به محل حادثه رسیدند دو برادر مجروح توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده بودند تا تحت مداوا قرار بگیرند.

بررسی‌های اولیه فاش کرد عامل تیراندازی جوانی ۲۷ ساله است که در همان محل زندگی می‌کند و توسط تعدادی از اهالی شناسایی شده است. شاهدان عینی ماجرا گفتند: عامل این تیراندازی شب حادثه خودروی پژو ۲۰۶ خود را مقابل قهوه‌خانه سه برادر پارک کرد و داخل قهوه‌خانه رفت. او پس از ورود به آنجا ناگهان کلت کمری را از جیبش درآورد و به سمت سه برادر شلیک کرد و سپس به‌سرعت متواری شد.

تحقیقات و بررسی صحنه جرم به علاوه آثار به‌جامانده از تیراندازی مانند رد گلوله‌ها و پوکه‌های به‌جا‌مانده نشان می‌داد فرد مهاجم هشت گلوله شلیک کرده است. شاهدان نیز گفتند او قصدش شلیک به سه برادر بود و آن‌قدر به تیراندازی ادامه داد که هر سه برادر خون‌آلود به زمین افتادند، پس از آن بود که به شلیک پایان داد و از محل گریخت.

پس از پایان تحقیقات ابتدایی در محل حادثه با دستور بازپرس جنایی تهران جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. این در حالی بود که انگیزه مرد مهاجم هنوز مشخص نبود. ادامه تحقیقات میدانی و سؤال از دو برادر مجروح انگیزه احتمالی قاتل را مشخص کرد.

دو برادر مقتول بعد از مداوای اولیه و بهبودی نسبی تحت بازجویی قرار گرفتند و گفتند ماجرا از این قرار بود که شب قبل از شلیک مرگ‌بار، مقتول همراه یکی از برادرانش و فردی دیگر مقابل هیئت عزاداری رفته بودند که ظاهرا در آنجا با قاتل بر سر نذری درگیر شدند.
پس از آن مقتول با مشت ضربه‌ای به صورت قاتل زده بود و در ادامه افرادی که آنجا بودند به‌طرفداری از مقتول، قاتل را کتک زده و بیرون کرده بودند. ادامه تحقیقات نشان می‌داد این پایان ماجرا نبود و آشنایان قاتل پس از این ماجرا‌ها وارد صفحه شخصی مقتول در اینستاگرام شده و به تهدید و رجزخوانی پرداخته بودند.

تحقیقات مجازی هم نشان داد حامیان قاتل تهدید کرده بودند که بالاخره مقتول را تنها گیر می‌آورند و انتقام می‌گیرند؛ بنابراین فرضیه انتقام پس از رجزخوانی‌های مجازی به‌عنوان قوی‌ترین فرضیه پلیس مطرح شد و کارآگاهان احتمال دادند همین موضوع انگیزه‌ای شده است تا مرد فراری کلت کمری دست بگیرد و پس از ورود به قهوه‌خانه مقتول و برادرانش به سمت آن‌ها تیراندازی کند.

کارآگاهان جنایی پس از آنکه این اطلاعات را به‌دست آوردند جست‌و‌جوی خود را برای دستگیری عامل این تیراندازی مرگ‌بار آغاز کردند.

مأموران پاتوق‌ها و محل‌های تردد قاتل فراری را تحت نظر گرفتند، اما نتیجه‌ای به دست نیامد. کارآگاهان تحقیقات خود را ادامه دادند و در نهایت پی بردند مرد جوان به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شده است. ادامه تحقیقات و ردیابی‌های متهم فراری حکایت از آن داشت که متهم به قتل فراری از مرز‌های شمالی کشور به ترکیه رفته است و در حال حاضر در آنکارا اقامت دارد.
از این رو مأموران با دستور بازپرس جنایی درخواست استرداد این متهم را از طریق پلیس بین‌الملل به همکاران خود در پلیس ترکیه فرستادند و تحقیقات خود را ادامه دادند تا اطلاعات دقیق‌تری از متهم به دست بیاورند.

این روند تا چندی‌قبل ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی پی بردند متهم مورد نظر در ترکیه به اتهام حمل چهار کیلو مواد مخدر دستگیر شده است بنابراین بار دیگر درخواست استرداد این متهم را که در آنکارا دستگیر شده بود از طریق اینترپل به پلیس ترکیه اعلام کردند و در حال حاضر اقدامات لازم برای بازگردان این متهم به کشور در جریان است.
۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید