چهره‌های روز اول ثبت‌نام مجلس

چهره‌های روز اول ثبت‌نام مجلس

مدت ثبت‌نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ ادامه خواهد داشت. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند سال جاری همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر : ۷۴۵۶۶
بازدید : ۵۸۳۳
چهره‌های روز اول ثبت‌نام مجلس
ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته در سراسر کشور آغاز شد. در اولین روز ثبت‌نام ۷۸۹ نفر در حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کردند. ۵ نفر از نمایندگان فعلی مجلس، یک دیپلمات سابق و مشاور سابق وزیر کشور از کسانی بودند که نام خود را در اولین روز ثبت‌نام از کاندیدا‌ها ثبت کردند.
مدت ثبت‌نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ ادامه خواهد داشت. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند سال جاری همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز گذشته همزمان با ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی و با دستور وزیرکشور کلید خورد. ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور و همچنین سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج روز گذشته با دستور وزیر کشور خطاب به استانداران و فرمانداران آغاز شد. مدت ثبت‌نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ ادامه خواهد داشت.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. همزمان با این دوره از انتخابات، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان نیز برگزار خواهد شد و استان تهران نیز در این زمینه سه نماینده انتخاب خواهد کرد.
تا پیش از ظهر دراولین روز ثبت‌نام ۷۸۹ نفر با حضور در فرمانداری تهران و وزارت کشور به‌عنوان کاندیدا در حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کردند. وزیر کشور نیز روز گذشته از تمام مسوولان اجرایی در سراسر کشور خواست تا دقیقا مّر قانون را رعایت کنند و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه ارائه دهند.

چه کسانی ثبت‌نام کردند؟
درهمین حال روز گذشته محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات سابق (سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک) و محسن علیجانی نماینده فعلی مجلس جزو اولین چهره‌های شناخته شده‌ای بودند که در اولین ساعات روز اول ثبت‌نام با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.
به گزارش «ایسنا» هر دوی آنان اعلام کردند که خواهان شرکت در رقابت انتخاباتی از حوزه انتخابیه تهران هستند. همچنین به گزارش خبرآنلاین، زنان در اولین روز ثبت‌نام بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان را تشکیل دادند. در همین ارتباط آسیه گرجی، گوینده رادیو نیز روز گذشته کاندیدای انتخابات مجلس شد.
سید محمود نبویان، نماینده سابق تهران در مجلس و عضو جبهه پایداری نیز از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ثبت‌نام کرد. غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم از جمله نمایندگانی بود که در اولین ساعات روزگذشته ثبت‌نام کرد.
روح‌الله جمعه‌ای، مشاور سابق وزیر کشور، سیدحسین نقوی حسینی نماینده فعلی مردم قرچک، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده همدان، محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس و رئیس اسبق بانک‌مرکزی، ازجمله افرادی بودند که روزگذشته ثبت‌نام کردند.
در این میان آن‌طور که «ایلنا» گزارش داده است، نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه نیز در روز اول ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل نداشتن کارت ملی هوشمند نتوانست ثبت‌نام کند.

علی نوبخت کاندیدا نمی‌شود
از سوی دیگر روز گذشته علی نوبخت نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت که در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام نمی‌کند و کاندیدا نخواهد شد. به گزارش «ایسنا» نوبخت در پیامی یکی از دلایل ثبت‌نام نکردن در انتخابات مجلس یازدهم را مواضع انفعالی مجلس در حوادث اخیر عنوان کرد.

هشدار به کاندیدا‌ها
همزمان با آغاز روند انتخابات ریاست جمهوری، دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: داوطلبان انتخابات مجلس از زمان ثبت‌نام مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شوند. سیداسماعیل موسوی در گفتگو با «ایسنا» با بیان اینکه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از هنگام ثبت‌نام در انتخابات مشمول محدودیت‌هایی می‌شوند که در قانون انتخابات وجود دارد، اظهار کرد:، چون تبلیغات انتخابات هشت روز قبل از روز رای‌گیری انجام می‌شود، از امروز تا زمانی که اسامی نهایی داوطلبان اعلام شود، هیچ رفتاری مبنی بر تبلیغات انتخاباتی نباید داشته باشند.

انتخاب سه نماینده مجلس خبرگان در تهران
همچنین از آنجا که همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان نیز برگزار خواهد شد، روز گذشته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: سه نفر از نمایندگان این استان در مجلس خبرگان فوت کرده‌اند، از همین رو تهرانی‌ها سه نماینده جدید برای این مجلس انتخاب می‌کنند.
شکرالله حسن بیگی درگفت‌وگو با «ایرنا» افزود: برنامه زمان‌بندی انتخابات مجلس خبرگان با انتخابات مجلس شورای اسلامی متفاوت است. به همین جهت، ثبت‌نام از داوطلبان از نخستین انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان استان تهران از ۱۵ آذر به مدت یک هفته آغاز می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید