هفته بارانی ایران

صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز سامانه بارشی در کل کشور فعال است، تصریح کرد: در شمال فارس، جنوب اصفهان چهارمحال‌وبختیاری،کهگیلویه‌وبویراحمد و شمال استان مرکزی و قزوین بارش شدت بیشتری دارد.

کد خبر : ۷۴۷۱۶
بازدید : ۶۵۳۸
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سه سامانه بارشی به کشور در هفته جاری از بارش باران در نیمه غربی، شرقی و جنوبی کشور خبر داد. صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز سامانه بارشی در کل کشور فعال است، تصریح کرد: در شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد و شمال استان مرکزی و قزوین بارش شدت بیشتری دارد.
از بعدازظهر فردا از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و در نیمه شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد و در اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج خواهد شد. به گفته ضیاییان روز دوشنبه سامانه دیگری به جنوب و غرب کشور وارد می‌شود و بارش باران و رعد و برق در جنوب، جنوب شرق و شرق را به دنبال دارد؛ همچنین بارش پراکنده باران و برف در دامنه‌های زاگرس مرکزی در نوار غربی کشور دور از انتظار نیست.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در این روز در جزایر واقع در شرق خلیج فارس، جنوب بوشهر، جنوب فارس بارش شدت بیشتری دارد، اظهار کرد: روز سه‌شنبه با گسترش فعالیت یک سامانه به غرب، جنوب غرب و جنوب کشور، بارش در نیمه جنوبی تشدید خواهد شد؛ همچنین در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر شرق خلیج فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان‌وبلوچستان، کرمانشاه، شمال ایلام و لرستان بارش شدت بیشتری دارد.
وی ادامه داد: روز چهارشنبه به‌تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و در کل نیمه شرقی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق خواهیم داشت. این سامانه در اوایل شب چهارشنبه از شرق کشور خارج می‌شود و از روز پنجشنبه سامانه جدیدی غرب و جنوب غرب را فرا می‌گیرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید