آنتونی جاشوا؛ قهرمان سنگین وزن بوکس

آنتونی جاشوا؛ قهرمان سنگین وزن بوکس

او که همان راند اول اندی روئیز جونیور را زخمی کرد، در ادامه هم بوکسور برتر رینگ بود. در حالی که حدود ۱۴۰۰۰ تماشاگر حاضر در محل مسابقه نام او فریاد می‌زدند، ورزشکار بریتانیایی با رای قاطع داوران (۱۰۹-۱۱۹ و ۱۱۰-۱۱۸، ۱۱۰-۱۱۸) برنده مبارزه شد.

کد خبر : ۷۴۷۳۴
بازدید : ۸۸۵۰
آنتونی جاشوا، قهرمان سنگین وزن بوکس جهان
شش ماه پس از شکست ناباورانه در لاس‌وگاس آمریکا، آنتونی جاشوا در درعیه عربستان توانست بار دیگر کمربند‌های قهرمانی سنگین وزن بوکس جهان را پس بگیرد.

او که همان راند اول اندی روئیز جونیور را زخمی کرد، در ادامه هم بوکسور برتر رینگ بود. در حالی که حدود ۱۴۰۰۰ تماشاگر حاضر در محل مسابقه نام او فریاد می‌زدند، ورزشکار بریتانیایی با رای قاطع داوران (۱۰۹-۱۱۹ و ۱۱۰-۱۱۸، ۱۱۰-۱۱۸) برنده مبارزه شد.

حالا او در کنار اسطوره‌هایی مانند محمد علی (کلی)، لنوکس لوئیز، فلوید پترسون و ولادیمیر کلیچکو قرار گرفته که توانسته‌اند دوباره قهرمان سنگین‌وزن بوکس جهان شوند.

او که در دوران آمادگی برای این مبارزه، گفت: شاید از "موانعی" که راه پیروزی مقابل روئیز بر سر راهش قرار داشت، صحبت کند، اما در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مسابقه، هنگامی که خبرنگاران از او خواستند به وعده‌اش عمل کند، فقط گفت: "در آن مبارزه ورزشکار برتر برنده شد. "

جاشوا که تمام مسابقاتش، منهای مبارزه قبلی مقابل روئیز را با ناک‌اوت برده بود، این بار اشتباه مسابقه قبلی را تکرار نکرد و با استفاده از قامت و دستان بلندش با فاصله مبارزه کرد و خودش را از ضربات حریف دور نگه داشت.

او گفت: "بار‌ها پیش آمد که احساس کردم می‌توانم کار بیشتری انجام دهم، اما گاهی نبوغ در پیچیده نکردن کار است. کمربند‌ها زمانی با من بودند و مدتی را هم با اندی گذراندند. به نظرم کمربند‌ها می‌خواستند دور کمر من باشند. تا مسابقه بعدی من قهرمان هستم و می‌دانم بقیه رقیبان تشنه گرفتن عنوان من هستند. "

روئیز: زیادی مهمانی رفتم و چاق شدم
در سوی دیگر اندی روئیز گفت که سه ماه مهمانی رفتن و خوب تمرین نکردن موجب شد اضافه وزن داشته باشد و نتواند آن طور که می‌خواهد مبارزه کند.

روئیز ۳۰ ساله که مدعی شد اگر مسابقه سومی در کار باشد "بسیار بهتر عمل خواهد کرد"، گفت: "باید بهتر تمرین می‌کردم. باید به حرف‌های اعضای تیم و مربیانم گوش می‌کردم. برای این مسابقه چاق بودم و نمی‌توانستم آن طوری که می‌خواهم حرکت کنم. "

روئیز که پس از نیکلای والویف (بوکسور غول‌پیکر روس با ۲۱۳ سانتیمتر قد و ۱۵۰ کیلو وزن) سنگین‌وزن‌ترین قهرمان تاریخ بوکس جهان است، نسبت به مسابقه قبلی با جاشوا حدود ۷ کیلوگرم وزن اضافه کرد.

او که در وزن‌کشی قبل مسابقه حدود ۱۲۸ کیلوگرم بود، هرگز نتوانست عملکرد درخشان لاس‌وگاس را تکرار کند. بسیاری معتقدند تغییر شیوه زندگی او شامل خریدن خانه‌ها و ماشین‌های جدید و شرکت در بی‌نهایت مصاحبه مطبوعاتی پس از مبارزه اول، برایش گران تمام شد.

روئیز پس از مسابقه از پدرش آندرس و مربی‌اش مانی روبلز عذرخواهی کرد. روبلز تاکید داشت که روئیز باید یک اردوی سه ماهه برای مسابقه دوم با جاشوا داشته باشد، اما خب بازهم سه ماه فاصله بین مبارزه اول و شروع اردوی آمادگی مبارزه دوم بود.

روئیز گفت: "نمی‌خواهم بگویم سه ماه جشن گرفتن و مهمانی رفتن بی‌تاثیر بود، راستش را بخواهید به نوعی روی کارم اثر گذاشت. نمی‌خواهم بهانه بیاورم، اما مهمانی‌ها نگذاشت بهترین عملکرد را داشته باشم. مبارزه بعدی کاملا متفاوت خواهد بود. "

"مردم هنوز هم نسبت به توانایی‌های من شک دارند. من کماکان حریفی خطرناک برای هر کسی هستم. اگر صد در صد آماده باشم می‌توانم به هر بوکسوری در دنیا غلبه کنم. بهتر است قبول کنید که من برمی‌گردم و دوباره قهرمان سنگین‌وزن جهان می‌شوم. "
آنتونی جاشوا، قهرمان سنگین وزن بوکس جهان
حالا چه می‌شود؟
اندی روئیز پیشنهاد سومین مسابقه را داده است و جاشوا هم در کنفرانس مطبوعاتی به نظر می‌رسید که چندان مخالف نیست، اما بعید است فرد دیگری موافق این ایده باشد.

با توجه به مبارزه تایسون فیوری و دیونتی وایلدر در ماه فوریه، تکلیف برنده کمربند "دبلیو‌بی‌سی" مشخص خواهد شد و مبارزه مالک این کمربند با جاشوا می‌تواند قهرمان سنگین‌وزن "بلامنازع" جهان را معرفی کند.

اگر طرفدار بوکس باشید احتمالا دلتان را برای دیدن مبارزه جاشوا با فیوری یا وایلدر صابون زده‌اید؛ اما احتمال برگزاری این مسابقه خیلی نیست، دست‌کم در آینده نزدیک.

رئیس سازمان "دبلیو‌بی‌او" گفته است که جاشوا اگر می‌خواهد عنوان قهرمانی این سازمان را حفظ کند باید ظرف ۱۸۰ روز با اولکساندر اوسیک، بوکسور اوکراینی و قهرمان نیمه‌سنگین پیشین جهان مبارزه کند.

احتمال مسابقه تکراری با دیلیان وایت هم وجود دارد، چنان که مبارزه با کوبرات پولف، نامزد اول مبارزه با قهرمان از منظر سازمان "آی‌بی‌اف". برای دانستن نام حریف بعدی جاشوا کماکان باید منتظر بود؛ فعلا که به نظر می‌رسد اولویت اول او و کارگزارش، ادی هرن لذت بردن از قهرمانی پس از شش ماه پر اضطراب است.

کارشناسان چه می‌گویند
ادی هرن، کارگزار جاشوا: مدیسون اسکوئر گاردن شرم‌آور بود، او چهار بار روی زمین افتاد. مردم گفتند آنتونی جگر ندارد. او ساکت ماند، خودش را صیقل داد، سخت کار کرد و برگشت تا به همه ثابت کند که اشتباه می‌کنند. این یک شاهکار کامل بود، او به شیوه‌ای مسابقه داد که کسی باور نمی‌کرد.

رابرت مک‌کرکن، مربی جاشوا: به نظرم او موقعیتی داشت که من دوست داشتم در این مبارزه ببینم. او در اردوی مسابقه به خوبی گوش می‌کرد، خیلی سخت کار کرد و به نظر من جلوی یک حریف خطرناک، بوکس فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت. اندی روئیز بوکسوری واقعا خطرناک، سریع با دستانی سنگین است.

استیو بونس، کارشناس بوکس: آنتونی کاملا معقول و بدون احساس مبارزه کرد و حتی یک ضربه را هم هدر نداد. این یک مسابقه با کلاس بود و او تا آخرین لحظه طبق برنامه‌ای که داشت، پیش رفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید