آداب سفر با هواپیما چیست ؟

آداب سفر با هواپیما چیست ؟

بسیاری از افراد برای اولین بار است که می خواهند با هواپیما سفر کنند. بنابراین کمی دچار ترس و استرس می شوند. اگر به سفر های هوایی علاقه مندید، بهتر است دراین مقاله همراه ما باشید تا درباره نکات ضروری و بایدها و نبایدهای سفر با هواپیما با هم صحبت کنیم.

کد خبر : ۷۵۲۵۴
بازدید : ۶۴۶۹

در دنیای پیشرفته امروزتعداد زیادی از مسافران برای سفرهای خود هواپیما را انتخاب می کنند. بلیط هواپیما یکی از پرطرفدارترین بلیط ها در بین مسافرانی است که قصد سفرهای خارجی یا سفر به مقاصد دوردست دارند. خرید بلیط هواپیما علاوه بر صرفه جویی در زمان، راحتی، آسایش و امنیت را به مسافران هدیه می کند. بسیاری از افراد برای اولین بار است که می خواهند با هواپیما سفر کنند. بنابراین کمی دچار ترس و استرس می شوند. اگر به سفر های هوایی علاقه مندید، بهتر است دراین مقاله همراه ما باشید تا درباره نکات ضروری و بایدها و نبایدهای سفر با هواپیما با هم صحبت کنیم.

نکاتی که در هنگام سوار شدن به هواپیما باید رعایت کنید

هنگام رزرو بلیط هواپیما بهتر است به نکاتی که در ادامه ذکر می شود، توجه کنید تا یک سفر هوایی لذتبخش وراحت را تجربه کنید.

زودتر از پرواز در فرودگاه باشید

با خرید بلیط هواپیما یکی از کارهایی که باید انجام دهید، این است کهقبل از پرواز مدارک ضروری و مورد نیاز خود را کنترل کرده و به موقع در فرودگاه حاضر شوید. معمولا لازم است که در سفرهای داخلی دو ساعت قبل از پرواز و در سفرهای خارجی سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید تا کارهای مربوط به پرواز مانند چک این فرودگاهی، کنترل بار و مدارک، تحویل بار به هواپیما و بارگیری انجام شود. اگر به موقع در فروگاه حاضر نشوید، هواپیما منتظر شما نمی ماند.

آداب سفر با هواپیما چیست ؟

سرجای خود نشسته و کمربند را ببندید

با توجه به شماره صندلی خود که در کارت پرواز مشخص است جای خود را پیدا کرده و منتظر صحبت های مهماندارانبمانید تا با راهنمایی های آنها آماده پرواز شوید. معمولا در هواپیما شما ملزم به نشستن طولانی مدت در صندلی خود هستید و نمی توانید دائم در راهرو باشید.

در طول پرواز چندان هم آرام نباشید

نشستن طولانی مدت ممکن است از نظر ادب خیلی خوب به نظر برسد اما باعث لخته شدن خون در عروق پاها می شود. هرچند که در هواپیما آزادی عمل کمی وجود دارد با این حال باید هرچند وقت یکبار از جا بلند شده و در راهرو قدم بزنید یا پاها را تا زانو بالا آورده و آنها را بکشید. این عمل موجب جریان خون در رگها می شود.

مایعات و نوشیدنی زیاد بنوشید

در هنگام رزرو بلیط هواپیما داخلی یا خارجی باید به مدت زمانی که در هواپیما هستید توجه کنید. بعضی از مسیرهای هوایی ممکن است طولانی بوده و ساعتها به طول بینجامد. بنابراین به دلیل وجود هوای داخل هواپیما و عدم جلوگیری از خشکی پوست و کم آب شدن بدن، بهترین کار نوشیدن آب و مایعات سالم و کم شیرین است. امروزه داخل هواپیما ها به مسافران بطری های آب معدنی داده می شود.

در طول پرواز خود را سرگرم کنید

با توجه به این که در پروازهای اکونومی یک تلویزیون عمومی وجود دارد و ممکن است فیلمی که در حال پخش است، باب میل شما نباشد، بهتر است موبایل، تبلت یا لپ تاپ شخصی خود را به همراه بیاورید و از سرگرمی های مورد علاقه خود لذت ببرید. حتی در برخی از ایرلاین ها وای فای رایگان در اختیار شما قرار داده می شود و می توانید از اینترنت استفاده کنید.

کمی بخوابید

اگر پرواز شما طولانی مدت می باشد و مجبورید ساعتها در هواپیما بنشینید، یکی از کارهایی که می تواند به شما کمک کند طولمسیر را راحتتر تحمل کنید، خوابیدن است. با استفاده از بالش های سفری کوچکویک پتو مسافرتی سبک می توانید خواب راحتی را داشته باشید.

سرو صدا نکنید

بعضی از مسافران در هواپیما رعایت حال دیگران را نمی کنند و با صدای بلند صحبت کرده و یا دائم در حال رفت و آمد در راهرو هستند. سالن هواپیما به خصوص در کلاس پروازی اکونومی یک فضای عمومی می باشد که باید سکوت را رعایت کرد و موجب آزار بقیه مسافران نشد.

آداب سفر با هواپیما چیست ؟

غذاهای کم چرب و سالم را انتخاب کنید

در برخی از ایرلاین ها بسته به ساعت پروازی از مسافران با غذاهای گرم و انواع نوشیدنی پذیرایی می شود. سعی کنید غذاهایی را انتخاب کنید که از مقدار چربی کمتری برخوردارند و با ذائقه شما سازگارترند.

در سفر با کودکان و افراد مسن مراقب باشید

اگر در هنگام خرید بلیط هواپیما، بلیط لحظه آخری یا بلیط چارتر کودک یا افراد سالخورده با شماهمراه هستند هوای آنها را داشته باشید و سعی کنید از آنها بیشتر مراقبت کنید. بهتر است قبل از پرواز افراد مسن به پزشک خود مراجعه کنند و مجوز پرواز را دریافت کنند.برای کودکان نیز داروهای لازم و لوازم ضروری را به همراه داشته باشید تا در طول پرواز دچار مشکل نشوید. برای مطالعه بیشتر در این باره می توانید به مطلب" آنچه که باید درباره سفر با هواپیما بدانید " مراجعه کنید.

خرید بلیط هواپیما از تیک بان

برای داشتن سفری راحت و بی دغدغه خرید بلیط هواپیما از سایتی مطمئن و معتبر بهترین راهکار است. سامانه خرید بلیط هواپیما تیک بان با ارائه بلیط هواپیما خارجی و داخلی به مقاصد تحت پوشش، با قیمت بلیط هواپیما ارزان شما را از سفری لذتبخش بهره مند می کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید