بودجه و هیاهو‌های انتخاباتی

تصویری که آنان از لایحه بودجه و کلیات آن ساخته‌اند، بودجه‌ای به سود ثروتمندان و بدون برنامه‌ریزی دقیق است، حال آنکه این تصویر از پایه و اساس نادرست و غلط است.

کد خبر : ۷۵۴۴۶
بازدید : ۴۷۲۵
جلال میرزایی | پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برخی افراد و نمایندگان وابسته به جناح خاص سیاسی مطالبی را مطرح کرده که یکی پس از دیگری تکذیب شده است.
با درنظرگیری این ادعا‌ها و مطالب مطرح شده به صراحت می‌توان اعلام کرد که جناح مقابل و منتقد دولت در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یک‌سو به دنبال دستاوردسازی برای خود و از سوی دیگر به دنبال تهی و بی‌دستاورد نشان دادن دولت و به‌طور کلی اصلاح‌طلبان به عنوان طیف اصلی حامیان رییس‌جمهوری است.
این افراد با بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای خود می‌کوشند تصویری غیرواقعی از بودجه سال ۹۹ را به افکارعمومی نشان دهند. تصویری که آنان از لایحه بودجه و کلیات آن ساخته‌اند، بودجه‌ای به سود ثروتمندان و بدون برنامه‌ریزی دقیق است، حال آنکه این تصویر از پایه و اساس نادرست و غلط است.
اما نکته قابل توجه هدف آنان از حملات صورت گرفته به لایحه بودجه است. آنان ابتدا تصویری غیرواقعی از بودجه ۹۹ را به مردم نشان داده و سپس خود به تصویری که نشان داده‌اند، انتقاد می‌کنند و بدین شیوه سعی می‌کنند خود را همسو و در کنار مردم نشان دهند.
این قبیل اقدامات از پیش تعیین شده با رویکردی کاملا انتخاباتی و تبلیغاتی انجام می‌شود، ولی این افراد باید بدانند که اقدامات‌شان هیچ گونه سنخیتی با منافع ملی ایرانیان ندارد. آنان که این روز‌ها بیشتر از هر زمانی به دولت دوازدهم انتقاد می‌کنند و قوه مقننه را نیز قوه‌ای ناکارآمد جلوه می‌دهند، باید بدانند که خود نیز در این ناکارآمدی سهیم و شریک هستند.

آنان نباید فراموش کنند که اگر مجلس دهم به‌زعم آنان مجلس ضعیفی است، بیش از نیمی از کرسی‌هایش در اختیار همین افراد و وابستگان به جناح سیاسی آنان است. آن‌ها باید پاسخ دهند که چه برنامه اصلاحی در دستور کار خود داشتند و چه راه‌حلی برای بهبود امور ارایه دادند ولی آنان نه‌تن‌ها چنین نمی‌کنند، بلکه با انتقادات‌شان می‌کوشند بی‌برنامگی خود را پنهان کنند.
اینکه یک جریان سیاسی فقط و فقط به انتقاد از دولت بپردازد و دستاورد‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی مسوولان قوه مجریه و اصلاح‌طلبان را زیر سوال ببرد، برای آنان راهکار و برنامه نمی‌شود. این افراد به جای طرح هزار و یک ادعا علیه دولت و اصلاح‌طلبان در مرحله اول باید پاسخ دهند که چه برنامه و فعالیتی در روز‌های حضور خود در قدرت داشته‌اند.

اینکه یک جریان سیاسی همچون اصولگرایان سیاست خارجی دولت را نقد کند و بودجه ارایه شده را نیز با چنین حملاتی مواجه کند، نمی‌تواند موجبات فریب افکار عمومی را فراهم آورد. این افراد در آستانه انتخابات به دنبال کارنامه‌سازی برای خود و جریان متبوع‌شان هستند حال آنکه با سیاه‌نمایی و عدم پذیرش مسوولیت نه‌تنها این اتفاق رخ نمی‌دهد، بلکه مردم بیش از پیش با ماهیت این افراد آشنا خواهند شد.
بنابراین معتقدم اگر مدعیان لایحه بودجه که از قضا در کمیسیون تلفیق نیز حضور دارند به جای طرح این قبیل مسائل و ادعا‌ها پیشنهادات سازنده و اصلاح‌گرایانه خود را ارایه کرده و به گفتگو با سایر جریان‌ها و نمایندگان حاضر در کمیسیون تلفیق بنشینند، به مراتب کارآمدتر خواهد بود.

امروز از ۴۵ عضو کمیسیون تلفیق بیشترین سهم به اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی یا همان اصولگرایان پارلمان رسیده است، بنابراین آنان برای پیشبرد برنامه‌های‌شان نیازی به هیاهو و جنجال‌آفرینی ندارند و بهتر است به فکر راه‌های جایگزین باشند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید