ملتی که کتاب نمی‌خواند، باید تمام تاریخ را تجربه کند...

ملتی که کتاب نمی‌خواند، باید تمام تاریخ را تجربه کند...

به جز تأثیرات شگفت‌انگیز کتاب بر روی روح و روان و حتی جسم ما، دلیل اینکه چرا این‌قدرمی‌گویند «کتاب بخوانید» واقعاً چیست؟

کد خبر : ۷۵۴۶۴
بازدید : ۹۲۳۹

نقل‌قول معروفی هست که می‌گوید: «ملتی که کتاب نمی‌خواند، ناچار است تمام تاریخ را تجربه کند...»

شاید ریشه بخشی از مشکلات کنونی که در اطرافمان مشاهده می‌کنیم رانه در جاهای دیگر که باید در خودمان جستجو کنیم.

به جز تأثیرات شگفت‌انگیز کتاب بر روی روح و روان و حتی جسم ما، دلیل اینکه چرا این‌قدر می‌گویند «کتاب بخوانید» واقعاً چیست؟

در این‌باره بد نیست به داستان جذاب و تاثیرگذار زیر مراجعه کنیم:

روی سنگ قبر کشیشی در کلیسای وست مینستر انگلستان نوشته شده است:

«کودک که بودم می‌خواستم دنیا را تغییر بدهم.کمی بزرگ‌تر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر بدهم. بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهر خودم را تغییر بدهم. در سالخوردگی به این نتیجه رسیدم که خانواده خودم را تغییر بدهم.اکنون که در آستانه مرگ هستم دریافتم که اگر از روز اول خودم را تغییر داده بودم شاید می‌توانستم دنیا را نیز تغییر بدهم!»

بسیاری از ما به دنبال تاثیرگذاری بر دیگران هستیم. می‌خواهیم دیگران را به هر راهی که شده با خود همراه کنیم. اما واقعیت این است که تا وقتی به دنبال «بهبود فردی» خودمان نباشیم، هرگز نمی‌توانیم دیگران را تغییر دهیم.

یک راه فوق‌العاده مؤثر، ارزان، آسان، مؤثر و لذت‌بخش برای بهبود فردی، خواندن کتاب‌های توسعه و رشد فردی است. می‌گویند شما میانگین ۵ نفری می‌شوید که بیشترین وقت را با آن‌هامی‌گذرانید. اما شاید بخواهد ۵ نفر از بزرگترین آموزش دهندگان دنیا اطرافتان باشند و به آنها دسترسی نداشته باشید.

اگر می‌خواهید ۵ نفر اطرافتان بهترین و بزرگ‌ترین آموزش‌دهنده‌های دنیا باشند، یک راه خوب زیستن با کتاب‌های آن‌هاست. تمام حرف‌ها و عقایدشان را می‌توانید در کتاب‌هایشان پیدا کنید.

حالا شاید سؤال شما این باشد که «خب؟ از بین این همه کتاب چه کتابی بخوانم؟» و یا «این همه کتاب در بازار است. از کجا بدانم کدام را انتخاب کنم؟» و اینکه «وقت من محدود است در این وقت محدود چه کتابی بخوانم که امتحانش را پس داده باشد؟»

ما برای شما در وب سایت بیشتر از یک، برخی از بهترین کتاب‌های آموزشی و کاربردی در دنیا را به رایگان معرفی کرده‌ایم.

کافی است به لینک زیر سری بزنید و به رایگان معرفی کتاب های فوق العاده را بخوانید.

ملتی که کتاب نمی‌خواند، باید تمام تاریخ را تجربه کند...

بعد از توجه به رشد و توسعه فردی، وقت آن است که ارتباطاتمان را با دیگران تقویت کنیم. به زندگی اغلب افراد موفق که نگاهی بیندازیم می‌بینیم «نوع ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن آن‌ها» تفاوت‌های جزئی اما مهمی با دیگران دارد. آن‌ها به خوبی توانسته‌اند مهارت‌های ارتباطی خودشان مثل فن بیان، آموزش صحبت در جمع ، اعتماد به نفس و اقتدار را حسابی تقویت کنند. با تمرین و آموزش و تکرار و تلاش.

این همه سال در مدارس درس خواندیم و چیزهایی که واقعاً در زندگی‌مان کاربرد دارد را به ما یاد ندادند. در عوض چیزهایی به ما یاد داده‌اند که اغلب بی فایده و غیرکاربردی است. در هرحال اما، ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. وقت آن است که با توجه و دقت بیشتر به خودمان این تلنگر را بزنیم که وقت طلاست و دیگر نباید هدرش داد.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که می‌توانید با آن به‌شدت بر کیفیت ارتباطاتتان بیفزایید، آموزش سخنرانی حرفه‌ای است.

پس تا دیر نشده روی این مهارت حیاتی کار کنید و خودتان نتایج شگفت‌انگیز آن را ببینید. در آموزش سخنرانی حرفه‌ای نه تنها به یک سخنران حرفه‌ای تبدیل می‌شوید بلکه اعتماد به نفس، عزت نفس و وجود قدرتمند خودتان را دوباره به دست خواهید آورد و به قولی خودتان را دوباره پیدا خواهید کرد.

ملتی که کتاب نمی‌خواند، باید تمام تاریخ را تجربه کند...

به خاطر داشته باشیم، زندگی خودمان را بر پایه آموزش بنا کنیم تا نه تنها دنیا را جای زیباتری برای زندگی کنیم، بلکه نسل‌هایفوق العاده ای پرورش دهیم که جهانشان زیباتر و زندگی‌شان پرثمرتر خواهد بود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید