پیتر رایت؛ لاستیک‌فروشی که قهرمان جهان شد

پیتر رایت؛ لاستیک‌فروشی که قهرمان جهان شد

وقتی پیتر به پیشنهاد همسرش به ورزش حرفه‌ای بازگشت به او قول داد که تا قبل از ۵۰ سالگی قهرمان جهان بشود. او می‌داند که مارس ۲۰۲۰ پنجاه ساله خواهد شد، بنابراین فردا شب تنها فرصت او خواهد بود.

کد خبر : ۷۵۷۱۱
بازدید : ۷۴۶۱
پیتر رایت؛نصاب پنجره، لوله بازکن و لاستیک فروشی که قهرمان جهان شد
امروز تقریبا همه چیز متفاوت است. همه چیز برای یک نفر به نام پیتر رایت که در گذشته رسانه‌ها او را به عنوان یک انگلیسی و نه اسکاتلندی به تماشاچیان معرفی کردند. به این خاطر که او اصلا شناخته شده نبود. او با حرکات پرتابی و محکم ولی بدون نشانه‌گیری صحیح خودش را در مسابقات نشان داده است.
موهایش اصلا شبیه به یک ورزشکار نخبه نیست و بیشتر او را شبیه به یکی از خوانندگان راک اهل ایرلند شبیه می‌کند. مو‌هایی شبیه به تاج خروس! سال ۱۹۹۵ است و پیتر رایت ۲۴ ساله در دور اول مسابقات دارت با نتیجه ۳ بر ۱ برابر ریچی بورنت در Lakeside شکست می‌خورد و از گردونه رقابت‌ها به راحتی کنار می‌رود.
تقریبا هیچ چیزی در او وجود ندارد که گمان کنیم ما با شخصی مواجهیم که در آینده می‌تواند تبدیل به قهرمان جهان بشود. رایت فراموش می‌شود و ما نیز ادامه مسابقات را دنبال می‌کنیم.

حال سال ۲۰۰۷ است. رایت و همسرش جو در خانه نشسته‌اند و در حال تماشای گرانداسلم مسابقات دارت در تلویزیون هستند. رایت دیگر دارت بازی نمی‌کند. او بلافاصله و پس از تنها یک بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان و ناکامی در آن، عطای این رشته را به لقایش بخشیده است.
دلیل رایت این بود که در این ورزش پول کافی وجود ندارد. او ۵ سال به‌طور حرفه‌ای دارت بازی کرده بود و چیزی عایدش نشده بود. پس در کنار ورزش به هر کاری که به ذهنش می‌رسید دست می‌زد. کار‌هایی که هیچ یک حتی نزدیک به ورزش مورد علاقه‌اش هم نبود. او لاستیک می‌فروخت و پنجره نصب می‌کرد.
در جابه‌جایی حفاظ و حصار خانه‌ها دیده می‌شد و بعضی شب‌ها در شیفت‌های طولانی تمام مدت را در انبار یک سوپرمارکت وقت می‌گذراند. بعضی از روز‌ها نیز در اعماق زمین تلاش می‌کرد، لوله‌های یخ‌زده و گرفته را باز کند.
با تمام این کار‌های فرعی، اما فریب چراغ‌های روشن نئونی و دارت‌های پرنده هرگز او را کاملا رها نکردند. آن شب در حالی که او و همسرش در حال تماشای مسابقات بودند، پیتر به‌طور اتفاقی بازیکنانی را در قاب تلویزیون دید که تقریبا همه آن‌ها را قبلا شکست داده بود. همسرش پرسید: «دلت برایش تنگ شده... نه؟»
و پیتر مجبور شد اعتراف کند که واقعا دلش تنگ شده. روز نخست سال ۲۰۲۰ است. دهه جدید آغاز شده است و رایت باید قبل از شروع مرحله پایانی مسابقات دارت قهرمانی جهان در شب بعد مقداری بخوابد. در عوض او بیدار مانده است و به عهدی که تقریبا یک دهه قبل، در آغاز بازگشتش به مسابقات حرفه‌ای دارت داده بود، فکر می‌کرد.
وقتی پیتر به پیشنهاد همسرش به ورزش حرفه‌ای بازگشت به او قول داد که تا قبل از ۵۰ سالگی قهرمان جهان بشود. او می‌داند که مارس ۲۰۲۰ پنجاه ساله خواهد شد، بنابراین فردا شب تنها فرصت او خواهد بود.

در ورزشی که مشخصات سنی‌اش به‌طور چشمگیری رو به جوانی می‌رود، رایت خیلی دیر شروع به کسب شهرت کرد. شهرتی که باعث شد او با نام مرد ابدی ورزش شناخته شود. او بعد از استارت دوباره‌اش ۱۰ فینال بزرگ را به چشم دید. او در اوپن بریتانیا در ۲۰۱۷ هم حضور داشت و به موفقیت رسیده بود.
بنابراین فینال مسابقات جهانی در روز اول ژانویه دور از دسترس نبود. پیتر رایت در چهارشنبه شب موفق شد با نتیجه ۷ بر ۳ برابر ون گروین به پیروزی برسد و یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های ورزشی دهه جدید را در همین ابتدا رقم بزند. داستان مردی که با فداکاری و تلاش به یک زندگی دوباره رسیده است.
یک تولد دوباره با همه ملامت‌هایی که در سال‌های اول ورزش حرفه‌ای‌اش تجربه کرده بود. رایت آدم کینه‌جویی نیست و تنها دلش می‌خواست خودش را نشان بدهد. رایت می‌گوید: «این هدف اصلی من بوده. من در گذشته چیز‌های زیادی را از دست دادم، اما امروز به خودم ثابت کردم که می‌توانم کار بزرگی را انجام دهم.» پیتر رایت، نصاب سابقه پنجره، لوله‌باز کن و لاستیک فروش اسکاتلندی، امروز طلوعی طلایی داشته و این به نوعی روایتی است از مقاومتی عاشقانه و شکست‌ناپذیر در ورزش دارت.
ورزشی که شروعش از تیر و کمان‌های بچه‌گانه است و نهایتش در سالن‌های باشکوه است. داستان رایت یادآوری می‌کند که با تلاش و کار سخت و سرسختی می‌توان به سمت یک رویای قدیمی و بزرگ حرکت کرد، در حالی که سه دارت در جیب پیراهن خود گذاشته‌اید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید