"فِروزن ۲"، پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ

"فِروزن ۲"، پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ

حالا پس از «فروزن ۲» عنوان دومین انیمیشن پرفروش تاریخ به نخستین قسمت از «فِروزن» می‌رسد و رده سوم را «شگفت‌انگیز‌های ۲» با ۱.۲۴۳ میلیارد دلار در اختیار دارد.

کد خبر : ۷۵۸۳۵
بازدید : ۱۹۸۶
وصال روحانی | قسمت نهم «جنگ ستارگان» برای سومین هفته متوالی در صدر آثار پرفروش سینما‌های امریکای شمالی قرار گرفت و در اکثر کشور‌های دیگر دنیا هم پیشتاز جدول فروش فیلم‌ها ماند و حالا ۴۵۵ میلیون دلار در امریکا و کانادا و ۹۲۵ میلیون دلار با احتساب تمامی قاره‌ها و کشور‌ها فروش داشته است و با این اوصاف، بزودی به‌هفتمین فیلم کمپانی قدیمی، اما همچنان موفق والت‌دیسنی تبدیل می‌شود که در طول سال ۲۰۱۹ (و نخستین روز‌های ۲۰۲۰) بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

شاید هم باید نتیجه گرفت که این کمپانی به روز‌های اوج خود رسیده است، زیرا قسمت دوم کارتون «یخ‌زده» هم در هفتمین هفته اکرانش توانست با فروش ۱.۳۲۵ میلیارد دلار در سطح جهان، از «یخ‌زده یک» -که پیشتر با ۱.۳۰۰ میلیارد دلار درصدر پرفروش‌ها ایستاده بود- پیشی بگیرد و پرفروش‌ترین انیمیشن تمام تاریخ لقب گیرد.
«یخ‌زده ۲» آمار جدید و موقعیت تازه‌اش را در سایه فروش همین هفته‌اش به دست آورد؛ ۱۱.۳ میلیون دلار در امریکای شمالی و ۴۳ میلیون دلار در سایر قاره‌ها، که رقم دوم سبب شد میزان فروش این انیمیشن در تمام کشور‌ها به غیر از امریکای شمالی به رقم خیره‌کننده ۸۸۰ میلیون دلار برسد. حالا پس از «یخ‌زده ۲» عنوان دومین انیمیشن پرفروش تاریخ به نخستین قسمت از «یخ‌زده» می‌رسد و رده سوم را «شگفت‌انگیز‌های ۲» با ۱.۲۴۳ میلیارد دلار در اختیار دارد.

پیشتازی با ۵۳ درصد تنزل
رقمی که سومین صدرنشین پیاپی را در جدول فروش سینما‌های امریکای شمالی شامل حال «جنگ ستارگان ۹: خیزش اسکای واکر» کرد؛ ۳۵ میلیون دلار در ۴ روز پایانی هفته گذشته بود. این عدد ثابت می‌کند که هر چند میزان فروش این فیلم در سومین هفته نمایش‌اش ۵۳ درصد افت کرده است، اما از آن‌جایی که با همین رقم صدرنشین جدول فروش است، نمی‌توان این عدد را نادیده گرفت.
هرچند این نسخه از «جنگ ستارگان» با روند کند پیشرفت خود، امیدی به تکرار موفقیت «جنگ ستارگان ۸» که بیش از ۲ میلیارد دلار فروش داشت، ندارد، اما گذر از مرز ۹۳۰ میلیون دلار، دستاوردی است که این فیلم در طول ۱۹ روز نمایش به دست آورد. علاوه بر اینکه هیچ نیرویی نتوانست اسکای واکر معروف را سرنگون کند و نمی‌توان از کنار این موفقیت به سادگی گذشت.

مراتب و مراحل ناکامی محصول جدید سونی
عنوان ناکام این هفته را باید به کمپانی سونی تقدیم کرد که هرچند «کینه»‌اش در رده چهارم جدول پرفروش‌ها ایستاد، اما در سینما‌های امریکا، ۱۱.۳ میلیون دلار در چهار روز پایانی هفته فروش داشت. شاید این رقم طبیعی به نظر برسد، اما اگر این عدد را در کنار حدود ۴۳۰۰ سالن نمایش این فیلم در سطح امریکا و کانادا بگذاریم، بیشتر یک شکست بود تا پیروزی. سایت سینما اسکور که کارش ارزش‌گذ اری روی فیلم‌های جدید است، با درجه نازل «F» از این فیلم استقبال کرد که مایه ناامیدی سینمارو‌ها شد و آن‌ها را به تماشای «کینه» بدبین کرد.
این فیلم در ۲۹ کشور و منطقه و بازار دیگر در سطح جهان، به فروش ۵.۸ میلیون دلار رسید که بیشترین میزان آن را اندونزی با گیشه‌ای یک میلیون دلاری رقم زد. قدم‌های بعدی برای تولید‌کنندگان این فیلم، شروع اکران آن در بازار‌های بالقوه پر سود آلمان و فرانسه از روز‌های ۱۹ و ۲۴ دی و سپس روسیه و بریتانیا در ۲۶ دی و ۳ بهمن است و استرالیا هم تماشاخانه‌های خود را از ۱۰ بهمن به‌روی این فیلم خواهد گشود.

رونق فزاینده کار چاقوکش‌ها!
بررسی‌های جدول فروش این هفته سینما‌های جهان بدون توجه به فیلم تحسین‌شده «چاقوکشی»، محصول لایونزکیت کامل نخواهد شد. این فیلم که در فصل جوایز برای خودش اسم و رسمی به هم زده و یکی از امید‌های موفقیت در اسکار هم به حساب می‌آید، در این هفته از اکرانش در ۲۱۴۳ تالار در سطح امریکا و کانادا، فقط ۹ درصد تنزل در فروش نسبت به آمار هفته قبلی خود داشت.
رقم فروش این فیلم در امریکای شمالی، ۱۳۲ میلیون دلار و با احتساب تمام قاره‌ها ۲۵۰ میلیون دلار است که برای فیلمی مضمون‌گرا و در بافت غیرتجاری یک موفقیت به حساب می‌آید. این فروش یک افتخار شخصی برای رایان جانسون، فیلمنامه‌نویس و کارگردان جوان «چاقوکشی» به حساب می‌آید که سه سال پیش با ساخت و ارائه بسیار موفقیت‌آمیز «جنگ ستارگان ۸» ثابت کرده بود در مقوله فیلم‌های صد‌دردصد تجاری و حادثه‌ای و فانتزی مهارت بسیار دارد و هالیوود می‌تواند هر پروژه بزرگی را به او بسپارد.

«۱۹۱۷» در ۳۲۰۰ سالن
از آن‌جایی که حرف از پروژه‌های پرهزینه شد، باید یادآوری کنیم که «زیر آب» ساخته فاکس، از روز پنجشنبه اکران عمومی خود را در امریکای شمالی آغاز می‌کند و «مثل یک رئیس»، محصول جدید پارامونت نیز از همین روز به سینما‌ها می‌آید.
اما در این میان نباید فراموش کرد که میهمان غیرمنتظره فصل جوایز، از این هفته به جای ۱۱ سالن نمایش در شهر‌های لس‌آنجلس، نیویورک و شیکاگو، ۳۲۰۰ سالن در امریکا در اختیار خواهد گرفت. «۱۹۱۷» ساخته سام مندس بریتانیایی که در هفته نخست فقط ۵۹۰ هزار دلار فروخته بود، حالا پس‌از موفقیت بی‌نظیرش در گلدن گلوب ۲۰۲۰ و دریافت دو جایزه مهم بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی قدم به فصل خوب اکران عمومی‌اش می‌گذارد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید