کلاهبرداری ٢٠ میلیاردی لیلا و همدستانش

کلاهبرداری ٢٠ میلیاردی لیلا و همدستانش

بنا به اعترافات سهراب، پژمان به عنوان سرکرده باند و طراح با جعل اسناد مالکیت و وکالت فروش با هم‌دستی همکار دیگرش به نام لیلا ۳ ملک و ۲ خودرو را که جمعا ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشت، فروخته‌اند.

کد خبر : ۷۶۱۸۸
بازدید : ۱۹۵۰
کلاهبرداری ٢٠ میلیاردی لیلا و همدستانش
دو پسر و یک دختر جوان با تشکیل باند کلاهبرداری با پرسه‌زنی در فضای مجازی و انتخاب افراد تحصیلکرده و سرمایه‌دار با ترفند‌های خاص پول و طلا و خودروی آنان را سرقت کرده و پول‌هایشان را صرف خوشگذرانی می‌کردند.
دوازدهم آذر ماه پرونده‌ای مبنی بر جعل و کلاهبرداری به همراه متهمی به نام سهراب سی ساله با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۸ تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار گرفت.

تحقیقات نشان داد متهم پس از شناسایی سوژه‌ها در فضای مجازی که قصد فروش ملک یا خودروی‌های گران‌قیمت‌شان را داشتند با برقراری ارتباط و جلب اعتمادشان با وعده اینکه می‌تواند ملک یا خودروی آنان را به قیمت بالاتری بفروشد، اسناد مالکیت‌شان را از مالک یا بعضی از بستگان درجه یک آن‌ها می‌گرفت و سپس این اسناد را در اختیار هم‌دستش به نام پژمان قرار می‌داد.

متهم این اسناد را جعل می‌کرد و سپس سند‌ها را به بهانه اینکه امکان فروش به این قیمت نیست و خریدار ندارد، به مالکان اصلی بازمی‌گرداند.

بنا به اعترافات سهراب، پژمان به عنوان سرکرده باند و طراح با جعل اسناد مالکیت و وکالت فروش با هم‌دستی همکار دیگرش به نام لیلا ۳ ملک و ۲ خودرو را که جمعا ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشت، فروخته‌اند.

با مشخص‌شدن این موضوع، دستگیری پژمان و لیلا در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات پلیسی، یک شاکی خانم را شناسایی کردند. او نیز در اظهاراتش به مأموران گفت: «با شخصی به نام پژمان که خود را نمایشگاه‌دار و سرمایه‌دار معرفی کرده بود در فضای مجازی آشنا شدم. پس از گذشت چند ماه با دادن وعده ازدواج اعتمادم را جلب کرد؛ به‌گونه‌ای که خودرو شخصی هیوندای اسپورتج‌ام را در اختیارش گذاشتم که پس از چند روز با پژمان تماس گرفتم، ولی دیگر پاسخگوی تلفنش نبود و فهمیدم او کلاهبردار است.»

به دنبال اظهارات شاکی، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه پژمان را در محدوده آجودانیه شناسایی و ششم دی ماه در عملیاتی پلیسی پژمان و لیلا را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه آنان یک خودرو بی‌ام دبیلو ۵۲۸ کشف و به اداره سیزدهم منتقل شد.

پژمان در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد: «با پرسه‌زنی در فضای مجازی با انتخاب افراد تحصیلکرده و سرمایه‌دار ضمن ارتباط با آنها، خود را به عنوان نمایشگاه‌دار یا سرمایه‌گذار در زمینه ساخت‌وساز معرفی می‌کردم یا اینکه با دختران جوانی که قصد فروش ماشین یا ملک را داشتند، ارتباط برقرار کرده و پس از گذشت چند ماه با دادن وعده ازدواج، با جلب اعتماد آنها، هر آنچه مطالبه می‌کردم، مثل پول و طلا و خودرو را در اختیارم می‌گذاشتند و حاصل پول را با هم‌دستانم تقسیم و صرف خوشگذرانی می‌کردم.»

با دستگیری همه اعضای این باند جعل و کلاهبرداری، کارآگاهان تاکنون ۱۵ شاکی پژمان را شناسایی کردند، متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم هستند.

سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر از شهروندان خواست: «کسانی که به این شیوه مورد بزه قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای پیگیری و تشکیل پرونده به اداره ۱۳ پلیس آگاهی پایتخت در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند یا با شماره ۵۱۰۵۵۴۳۴ تماس بگیرند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید