کرونا در ایران؛ بازتاب مرگ دو ایرانی بر اثر کرونا در رسانه‌های جهان

کرونا در ایران؛ بازتاب مرگ دو ایرانی بر اثر کرونا در رسانه‌های جهان

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود، اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود. نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه، نفس نفس زدن و تنگی نفس است. علائم این ویروس درست شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا است؛ علائمی مانند آبریزش بینی، سردرد، سرفه، تب، تنگی نفس، لرزش و درد بدن، در موارد شدیدتر، عفونت می‌تواند به ویژه در افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و خودایمنی، باعث ذات‌الریه، سندرم حاد تنفسی، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

کد خبر : ۷۷۲۱۸
بازدید : ۳۹۳۹
کرونا در ایران؛ بازتاب مرگ دو ایرانی بر اثر کرونا در رسانه‌های جهان
فرادید | بالاخره ترس بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰ خودش را به ایران رساند و دو قربانی هم گرفت. این خبر را رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در توئیترش اعلام کرد و نوشت: " به دنبال پیک بیماری‌های حاد تنفسی ظرف روز‌های اخیر در قم، دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کرونا ویروس مثبت گزارش شدند، متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت‌های ویژه فوت کردند. " انتشار این خبر در رسانه‌های جهان به شکل وسیع بازتاب پیدا کرد.

به گزارش فرادید، آسوشیتد‌پرس نخستین رسانه‌ای بود که این خبر را منتشر کرد و پس از آن بلومبرگ، سی‌ان‌بی‌سی، نیویورک‌تایمز، گاردین، فاکس نیوز، واشنگتن پست و... این خبر را به تیتر‌های اصلی اخبارشان درباره کرونا در جهان بدل کردند.

گاردین خبر فوت دو نفر در ایران بر اثر کرونا را به نقل از ایرنا منتشر کرده و نوشته است: " دو نفری که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند، کهولت سن داشتند."
"‌ای بی سی نیوز، هم در این مورد نوشت: "سازمان بهداشت جهانی هنوز فوت دو ایرانی بر اثر کرونا ویروس را تأیید نکرده است، اما در صورت تأیید آن‌ها این میزان تلفات در خارج از چین به هفت نفر خواهد رسید. "

بی بی سی انگلیسی، نیز در مورد فوت دو ایرانی بر اثر کرونا نوشت: " وزارت بهداشت ایران می‌گوید که پس از مثبت شدن آزمایش‌های اولیه دونفر و ابتلا آن‌ها به کروناویروس جدید، این دو نفر جان باختند.
"‌ای پی نیوز هم با انتشار این خبر، نوشت: " به جز ایران، ۹ مورد ابتلا به کرونا ویروس هم در امارات متحده عربی تأیید شده است، از این نه نفر هفت مورد تبعه چینی، یک هندی و دیگری فیلیپینی هستند. "

دویچه وله آلمان نیز به نقل از کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نوشت: " جهانپور گفت که متأسفانه هر دو مورد ابتلا به کرونا ویروس، به دلیل کهولت سن و مشکلات سیستم ایمنی در بخش مراقبت‌های ویژه درگذشتند. "
کرونا در ایران؛ بازتاب مرگ دو ایرانی بر اثر کرونا در رسانه‌های جهان

علائم کرونا ویروس؛ راه‌های پیشگیری

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود، اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود. نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه، نفس نفس زدن و تنگی نفس است.

علائم این ویروس درست شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا است؛ علائمی مانند آبریزش بینی، سردرد، سرفه، تب، تنگی نفس، لرزش و درد بدن، در موارد شدیدتر، عفونت می‌تواند به ویژه در افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و خودایمنی، باعث ذات‌الریه، سندرم حاد تنفسی، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

هنوز هیچ واکسنی برای کروناویروس وجود ندارد. با این حال برای جلوگیری از عفونت کرونا باید همان کار‌هایی را که برای پیشگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود، انجام داد؛ مانند استفاده از صابون‌های ضد‌باکتری و اسپری‌های حاوی الکل.
توصیه پزشکان؛ دستان خود را چند بار در روز به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با صابون بشویید. از دست زدن به چشم، بینی یا دهان خودداری کنید. از تماس نزدیک با افرادی که بیمار هستند خودداری کنید. اگر علائمی مانند سرماخوردگی دارید، با انجام موارد زیر می‌توانید از دیگران محافظت کنید:

اگر بیمار هستید در خانه بمانید. هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید، سپس دستمال را درون سطل زباله ریخته و دستان خود را بشویید. اشیا و سطوح را تمیز و ضدعفونی کنید.

هیچ درمان خاصی برای این عفونت وجود ندارد با این حال، شما می‌توانید برخی موارد را برای تسکین علائم خود انجام دهید.

دارو‌های ضد‌درد و تب مصرف کنید از یک مرطوب‌کننده اتاق یا از یک حمام گرم استفاده کنید. مایعات زیادی بنوشید. در صورت تشدید علائم، حتما به مراکز بهداشتی مراجعه نمایید.

کرونا ویروس چیست؟

کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند از سرماخوردگی گرفته تا سندرم تنفسی حاد و سندرم تنفسی خاورمیانه، عفونت ایجاد کنند. کرونا ویروس‌ها زئونوتیک هستند، به این معنی که هم به انسان‌ها و هم به حیوانات منتقل می‌شوند.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده؛ کرونا ویروس به سیستم تنفسی حمله می‌کند و منجر به آسیب‌هایی در ریه می‌شود. این ویروس بسیار مسری است و از طریق تماس با هر چیزی که به آن آلوده شده باشد، تنفس، سرفه یا عطسه، قابل‌انتقال است.

ویروس‌های تازه‌ای که کشف شده‌اند، معمولا از حیوان به انسان منتقل شده‌اند. مثلا منشا ویروس‌های کرونا که در گذشته همه‌گیر شده بود، در حیوانات بود.

محل انتقال این ویروس بازار غذای دریایی در شهر ووهان اعلام شده است، با اینکه پستانداران دریایی مانند نهنگ سفید می‌توانند ناقل این ویروس باشند، اما احتمال اینکه این ویروس از حیوانات زنده دیگر این بازار مثل مرغ، خفاش، خرگوش و مار منتقل شده باشد بیشتر است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید