خیریت کرونا برای "علیرضا فیروزجا"

خیریت کرونا برای "علیرضا فیروزجا"

به این ترتیب شطرنج‌بازی ایرانی که در ابتدا اصلا قرار نبود در رقابت‌ها حاضر شود و به دلیل شیوع بیماری کرونا توانسته بود جواز حضور در این تورنمنت را پیدا کند، رتبه نخست و جایزه ۴۴۰۰۰ یورویی را برنده شد.

کد خبر : ۷۷۳۲۰
بازدید : ۴۵۳۵
خیریت کرونا برای
هجدهم بهمن خبر رسید که وی یی شطرنج‌باز چینی به دلیل بیماری کرونا از شرکت در مسابقات مسترز پراگ انصراف داده است. این ورزشکار ۲۰ ساله جوان‌ترین شطرنج‌باز تاریخ است که به ریتینگ ۲۷۰۰ دست پیدا می‌کند. او در ۱۵ سالگی به این افتخار نائل شده بود.
بعد از انصراف وی یی با اعلام مسوولان برگزاری مسابقات علیرضا فیروزجا سوپراستاد بزرگ ایرانی که زیر پرچم فیده در رقابت‌های بین‌المللی حاضر می‌شود به عنوان نفر اول جوانان جهان جایگزین شطرنج‌باز چینی شد و با ۹ ورزشکار دیگر که ۶ نفر از آن‌ها سوپراستاد بزرگ بودند به رقابت پرداخت.

در هتل دون جیوانی شهر پراگ، محل مخصوص فستیوال شطرنج پراگ، علیرضا فیروزجا در مجموع ۹ دیدار برگزار شده صاحب ۲ پیروزی، ۵ تساوی و یک شکست شد و با ۵ امتیاز به کارش پایان داد. علیرضا در مقابل ویجیت گوجراتی هندی با ریتینگ ۲۷۲۱ تنها شکستش را در راند چهارم تجربه کرد.
دو برد شطرنج‌باز ایرانی مقابل پنتالا هاریکریشنا دیگر شطرنج‌باز هندی با ریتینگ ۲۷۱۳ و دودا جان کریشتوف لهستانی با ریتینگ ۲۷۵۵ به دست آمد. همچنین فیروزجا مقابل مارکوس راجر اتریشی، نیلز گراندلیوس از سوئد، نیکیتا ویتوگوف روس، دیوید ناوارا از کشور میزبان، سام شانکلند از ایالات متحده و دیوید آنتون گیجارو از اسپانیا به تساوی دست پیدا کرد.
بعد از پایان مسابقات در دور نهم، پنج شطرنج‌باز صاحب ۵ امتیاز شدند که براساس رده‌بندی و بازی‌های رو در رو، به ترتیب ویجیت گوجراتی، علیرضا فیروزجا، جان کریشتوف دودا، دیوید آنتون گیجارو از اسپانیا و سم شانکلند از امریکا در رده‌های اول تا پنجم ایستادند. براساس قوانین مسابقات دو نفر نخست که امتیاز برابر کسب کردند یعنی ویجیت و علیرضا برای تعیین قهرمان در یک تای‌بریک شرکت کردند.

در تای‌بریک علیرضا موفق شد حریف هندی‌اش را دو بر صفر شکست دهد و توانست عنوان قهرمانی مسابقات مسترز پراگ را از آن خود کند. در واقع علیرضا در رقابت برق‌آسا که در آن تبحر دارد و چندی پیش عنوان نایب‌قهرمانی جهانی‌اش را به دست آورده بود، انتقام شکستش را از شطرنج‌باز هندی گرفت.
به این ترتیب شطرنج‌بازی ایرانی که در ابتدا اصلا قرار نبود در رقابت‌ها حاضر شود و به دلیل شیوع بیماری کرونا توانسته بود جواز حضور در این تورنمنت را پیدا کند، رتبه نخست و جایزه ۴۴۰۰۰ یورویی را برنده شد. رقابت‌های شطرنج پراگ در دو بخش Challengers tournament و نوجوانان نیز برگزار شد و جوردن فن فوریست هلندی و واکلای فینک از کشور میزبان عناوین قهرمانی را به دست آوردند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید