ساخت اولین "سوپرکار" جهان با چاپ سه‌بعدی

ساخت اولین "سوپرکار" جهان با چاپ سه‌بعدی

زینگر ۲۱C، یک موتور هشت سیلندر درون‌سوز و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۱۲۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این ماشین ۲/۹ ثانیه و حداکثر سرعتش ۴۳۲ کیلومتر در ساعت است.

کد خبر : ۷۷۳۷۹
بازدید : ۲۷۶۳۷
ساخت اولین
بخش‌های مهمی از ماشین با استفاده از چاپ سه‌بعدی ساخته می‌شود

چاپ یک سوپرکار
یک خودروساز جدید آمریکایی به نام زینگر، ماشینی ساخته است که سرعت و شتابش با سوپرکار‌های اروپایی رقابت می‌کند و بخش مهمی از آن با چاپ سه‌بعدی ساخته شده است.

زینگر ۲۱C، یک موتور هشت سیلندر درون‌سوز و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۱۲۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این ماشین ۲/۹ ثانیه و حداکثر سرعتش ۴۳۲ کیلومتر در ساعت است.
ساخت اولین
سرنشین دوم زینگر ۲۱C پشت سر راننده می‌نشیند

راننده زینگر در وسط ماشین می‌نشیند و جا برای یک سرنشین دیگر در پشت او قرار داده شده است. به همین دلیل، اتاق از ماشین‌های معمولی باریک‌تر است و مقاومت در برابر هوا کمتر شده است.

علاوه بر شتاب و سرعت خیره‌کننده، ۲۱C شیوه تازه‌ای از تولید خودرو را نمایش می‌دهد که توسط کارخانه‌ای به نام دایورجنت، مالک زینگر، ابداع شده است.

در این شیوه خط تولید حذف شده است و ماشین با ربات‌هایی ساخته می‌شود که در فضایی پانزده متری قرار دارند و از کامپیوتر فرمان می‌گیرند. بخش‌های مهمی از ماشین مانند شاسی، با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی آماده شده و توسط این ربات‌ها با دقتی معادل یک دهم میلیمتر به یکدیگر وصل می‌شود.

ساخت اولین
تنها هشتاد دستگاه از زینگر C۲۱ ساخته خواهد شد

کوین زینگر، مدیر دایورجنت و مبدع این شیوه تولید خودرو می‌گوید که با سه میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این روش می‌توان کاری مشابه با یک خط تولید ۵۰۰ میلیون دلاری انجام داد.

زینگر ۲۱C چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو نمایش داده خواهد شد. از این ماشین ۸۰ دستگاه ساخته می‌شود و قیمت پایه آن یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است.

امید به روز‌های بهتر
ساخت اولین
سقف پارچه‌ای آستون مارتین ونتیج در کمتر از هفت ثانیه باز و بسته می‌شود

آستون مارتین، دو سال پس از تولید نسل جدید مدل ونتیج (Vantage)، مدل روباز این ماشین را از تابستان آینده به بازار عرضه خواهد کرد.

سقف پارچه‌ای "ونتیج رودستر" که در پشت صندلی‌ها مخفی شده، در کمتر از هفت ثانیه باز و بسته می‌شود. سقف را می‌توان در حال حرکت و تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته کرد.

مدل روباز ونتیج از نظر فنی به مدل کوپه که در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد، شبیه است. این ماشین یک موتور هشت سیلندر ۵۰۳ اسب بخاری دارد. شتاب ماشین حدود چهار ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است.

ساخت اولین
آستون مارتین ونتیج با ماشین‌هایی نظیر پورشه ۹۱۱ رقابت می‌کند

ونتیج پرفروش‌ترین مدل اسپرت آستون مارتین است و با ماشین‌های مهمی مانند پورشه ۹۱۱ و جگوار اف-تایپ رقابت می‌کند.

موفقیت این ماشین بیش از سودآوری، برای اعتبار و شهرت آستون مارتین مهم است و کارخانه انگلیسی که با ورشکستگی دست و پنجه نرم می‌کند، بیش از همیشه به این اعتبار نیاز دارد.

کاهش فروش در سال ۲۰۱۹ باعث شد که کارخانه سال جدید میلادی را با مشکلات مالی آغاز کند و پیش‌بینی می‌شد با پولی که دارد به زحمت تا تابستان دوام آورد.
ساخت اولین
لارنس استرول، میلیاردر کانادایی، آستون مارتین را از ورشکستگی نجات داد

کمک مالی ۶۵۰ میلیون دلاری لارنس استرول، میلیاردر کانادایی فعلا بحران را دور کرده است. او حالا رییس هیئت مدیره آستون مارتین است و قرار است تیم فرمول یک خود را هم از سال آینده با نام آستون مارتین به مسابقات بفرستد.

در پی بحران مالی، آستون مارتین برنامه عرضه ماشین‌های الکتریکی لوکس با مارک لاگوندا را به تعویق انداخته و از حضور در مسابقات ۲۴ ساعته لِمان صرف‌نظر خواهد کرد. این شرکت امیدوار است موفقیت مدل شاسی‌بلندش در بازار، سرنوشت کارخانه را تغییر دهد.

ساخت اولین
مدل جدید داچیا براساس رنو K-ZE ساخته خواهد شد

الکتریکی ارزان
داچیا، سازنده خودرو‌های ارزان رنو، اولین مدل الکتریکی خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد کرد. مدیران کارخانه می‌گویند این ماشین با قیمتی بسیار ارزان در یکی دو سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

مدل جدید داچیا براساس رنو K-ZE ساخته می‌شود که برای بازار چین طراحی شده و با همکاری شریک چینی رنو تولید می‌شود.

هزینه تولید محصولات داچیا به خاطر استفاده از فن‌آوری‌های از رده خارج شده رنو، بسیار پایین است و محصولات این شرکت به دلیل قیمت پایین در اروپا محبوبیت زیادی دارد.

ماشین جدید داچیا، خودرو‌های الکتریکی را به بازار بزرگی وارد می‌کند و خریدارانی را جلب می‌کند که تاکنون توان مالی استفاده از این نوع ماشین را نداشتند. مدیران کارخانه می‌گویند قیمت ماشین حدود ده هزار یورو (ده هزار و ۸۰۰ دلار) خواهد بود.

داچیا همچنین به خاطر قوانین اتحادیه اروپا ناچار به تولید ماشین‌های الکتریکی است. براساس محدودیت‌های تازه، خودروسازان باید میانگین تولید دی‌اکسید کربن محصولاتشان را به ۹۵ گرم در هر کیلومتر کاهش دهند. میانگین آلودگی داچیا به خاطر نداشتن ماشین الکتریکی بسیار بالا است و برای فرار از جریمه اتحادیه اروپا ناگزیر به ساخت ماشین الکتریکی است.

ساخت اولین
آزمایش ماشین‌های خودران جگوار از سال آینده آغاز خواهد شد

جعبه خودران جگوار
جگوار با رونمایی از یک کانسپت، اعلام کرد آزمایش فن‌آوری خودران خود از سال آینده آغاز خواهد کرد. هدف این پروژه رساندن آلودگی و تلفات حمل و نقل شهری به صفر است و با همکاری شرکت هندی تاتا، مالک جگوار-لندروور و دانشگاه واریک اجرا می‌شود.

ماشینی که در این پروژه ساخته می‌شود در شهر کاونتری در انگلستان آزمایش خواهد شد. این ماشین الکتریکی به شکل یک جعبه است و می‌توان آن را در حالت‌های مختلف برای جا‌به‌جا کردن بار یا مسافر تغییر داد.

شلوغ‌تر و آلوده شدن شهرها، کنار گذاشتن خودرو‌های شخصی را اجتناب‌ناپذیر کرده است. با این حال شهر‌ها هنوز برای استفاده از شبکه‌ای هوشمند از ماشین‌های خودران آماده نیستند و معلوم نیست استفاده از این ماشین‌ها چه نیاز‌ها و مشکلاتی دارد. اجرای پروژه‌هایی اینچنین به خودروسازان و شهرداری‌های کمک می‌کند درک بهتری از چالش‌های چنین خودرو‌هایی به دست آورند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید