ترکمنچای مارک ویلموتس؛ ادامه جنجال قرارداد سرمربی سابق تیم ملی

ترکمنچای مارک ویلموتس؛ ادامه جنجال قرارداد سرمربی سابق تیم ملی

پس از افشاگری قاضی زاده هاشمی، هیچ کدام از مسئولین فدارسیون فوتبال نسبت به این موضوع واکنشی نشان ندادند، اما در روز‌های قبل ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره قرار ویلموتس و قرارداد ۷ میلیون یورویی او با فدراسیون فوتبال گفته بود که " قرارداد ویلموتس سه ساله و تا پایان جام جهانی و جام ملت‌ها بود و رقم قرارداد در همین حدود است. "

کد خبر : ۷۷۸۷۹
بازدید : ۱۶۹۷
ترکمنچای مارک ویلموتس؛ ادامه جنجال قرارداد سرمربی سابق تیم ملی
فرادید | گرچه سه ماه از جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی می‌گذرد، اما همچنان جنجال‌ها بر سر دستمزد این سرمربی بلژیکی ادامه دارد، دستمزدی که مبلغ آن هر بار از سوی فدارسیون فوتبال متفاوت بیان می‌شد، اما حالا یک نماینده مجلس مدعی شده که مبلغ قرار داد سه ساله ویلموتس ودستیارانش ۸ میلیون یورو (معادل ۱۲۰ میلیارد تومان با احتساب یوروی ۱۵ هزار تومانی) بوده است.

به گزارش فرادید، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مورد جزییات قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران، گفت: "رقم این قرارداد در سال اول معادل سه میلیون یورو، در سال دوم معادل ۲.۵ و در سال سوم نیز معادل ۲.۵ میلیون یورو منعقد شده است که از این رقم تا کنون معادل ۲ میلیون یورو به صورت نقد و چمدانی و از مسیر دوبی به این مربی پرداخت شده است. "

وی با بیان اینکه مارک ویلموتس معتقد است سرمربی رسمی تیم ملی فوتبال ایران بوده و فسخ قرارداد با وی صورت نگرفته است و در همین برهه زمانی فدراسیون فوتبال ایران اقدام به جذب سرمربی دیگری کرده است، تصریح کرد: " این سرمربی بلژیکی با استناد به همین مسئله نسبت به اخذ غرامت شش میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال که تا زمان اتمام قرارداد بوده اقدام کرده است. "

قاضی زاده هاشمی با انتقاد شدید از مهدی تاج رییس سابق فدراسیون فوتبال در نحوه عقد قرارداد با این سرمربی، عنوان کرد: همان زمان نیز به رییس وقت فدراسیون فوتبال هشدار دادم که همسر مارک ویلموتس وکیل است و در پارلمان این کشور نیز دستیار بوده و نسبت به مسائل حقوقی اشراف کامل دارد.

وی با تاکید بر اینکه دستمزد ۲ میلیون یورویی ویلموتس تاکنون از محل منابع شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) پرداخت شده است، اظهار کرد: "این پول از جیب کارگران تامین اجتماعی پرداخت شده است! "
ترکمنچای مارک ویلموتس؛ ادامه جنجال قرارداد سرمربی سابق تیم ملی

نظر فدارسیون فوتبال چیست؟

پس از افشاگری قاضی زاده هاشمی، تاکنون هیچ کدام از مسئولین فدارسیون فوتبال نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده اند، اما در روز‌های قبل ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره قرار ویلموتس و قرارداد ۷ میلیون یورویی او با فدراسیون فوتبال گفته بود که " قرارداد ویلموتس سه ساله و تا پایان جام جهانی و جام ملت‌ها بود و رقم قرارداد در همین حدود است. "

شکوری ادامه داد: " دو بند در قرارداد او وجود دارد که یک نکته مثبت برای ماست؛ این قرارداد در شرایط تحریم منعقد می‌شود و هر کسی که قرارداد را به هم بزند و جدا شود، باید سه ماه غرامت پرداخت کند. "

وی افزود: " بحث ویلموتس این است که این بند‌ها را در قرارداد ندیده، اما با پیگیری‌های ما در فیفا، او از ما جدا شده و پول را هم از ما گرفت و روی نیمکت تیم ملی هم نشست. او سه ماه بیشتر هم دستمزدش را دریافت کرده است و قطعا به ما کمک می‌کند و مشکلی نخواهیم داشت. "

سرپرست دبیرکلی فدراسیون در واکنش به اینکه گفته می‌شود اگر قبل از بازی با عراق اعلام می‌کردیم، او روی نیمکت تیم ملی ننشسته می‌توانستیم علیه او شکایت کنیم، گفت: "او به این دلیل گفت: نمی‌آید، چون پولش را نگرفته بود. ما یک ماه تلاش کردیم تا پول او را پرداخت کنیم. "

وی درباره شرایط تحریمی در قرارداد میان ایران و ویلموتس نیز افزود: "انتقال پول ما به هر نحوی دچار مشکل است. فکر می‌کنم حرف ما را قبول کنند، اما من حقوقی نیستم. با این حال ما بار‌ها از فیفا خواستیم که مطالبات ما را به حساب سرمربی تیم ملی واریز کند، اما فیفا هم نتوانست. فکر می‌کنم این موضوع به ما کمک می‌کند. اگر قبل از بازی اعلام می‌کردیم که او روی نیمکت ننشسته، او به دلیل اینکه پولش را نگرفته بود، دست بالاتر را داشت، اما وقتی پول او را دادیم و روی نیمکت ننشست و جدا شد، به نفع ما خواهد بود. "

شکوری درباره شکست‌های متعدد ایرانی‌ها در مسائل حقوقی در فیفا هم گفت: "امیدواریم متضرر نشویم. ضمن اینکه علاوه بر ارسال دفاعیات، ما شکایت خودمان را هم نسبت به دریافت سه ماه حقوق اضافه مطرح کردیم که در بدترین حالت او باید این سه ماه را به ما برگرداند. باید ببینیم فیفا چه تصمیمی می‌گیرد. "

واکنش‌ها به قرار داد ۸ میلیون یورویی ویلموتس

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، خبرنگاران حوزه ورزشی و برخی چهره‌های ورزشی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند. سینا حسینی خبرنگار حوزه ورزش روزنامه قدس در توئیترش نوشت: " قرارداد ویلموتس از قرارداد کی روش گرانتر است! نکته اینجاست قرارداد قبلی او تنها ۶۰۰ هزار یورو بوده است. "

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: " آقایون دولتی تو این شرایط بچسبید به درد مردم، تا کی این مردم باید چوب ندونم کاری‌های شما رو بخورن؟ الان تو این شرایط باید دغدغه ما چی باشه؟ میلیون دلارایی که باید از جیب مردم بدین مربیای خارجی، برانکو، ویلموتس و ... کی قراره عبرت بگیرین؟ "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید